czy grzybica jest "przenosna"?

1. Data: 2004-06-07 18:35:31

Temat: czy grzybica jest "przenosna"?
Od: Voytek <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

czesc - mieszkam z gosciem, ktory ma jakas grzybice - ma strasznie
zdeformowane (i pozolkle) paznokcie stop... czy to jest zarazliwe? czy
kapiac sie w tej samej wannie albo biorac prysznic w tej samej kabinie
moze to przejsc na mnie? po domu chodze w kapciach, wiec glownie ta
"lazienka" mnie martwi...

2. Data: 2004-06-07 19:05:02

Temat: Re: czy grzybica jest "przenosna"?
Od: Karun <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kapiac sie w tej samej wannie albo biorac prysznic w tej samej kabinie
> moze to przejsc na mnie? po domu chodze w kapciach, wiec glownie ta

Dokladnie tak, wlasnie w takich miejscach jak lazienka, kabiny
prysznicowe, wanna, grzybica najlatwiej sie przenosi. Nie chodz w jego
obowiu, ani boso, dobrze dosuszaj stopy po myciu, i dobrze czysc te
miejsca w ktorych masz zamiar sie myc, jakims Cifem, czy czyms co dobrze
dezynfekuje.

3. Data: 2004-06-08 08:39:55

Od: "Magda" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Voytek" <d...@o...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
> kapiac sie w tej samej wannie albo biorac prysznic w tej samej kabinie
> moze to przejsc na mnie? po domu chodze w kapciach, wiec glownie ta

Musisz zachowac ostroznosc i przed kazda kapiela dobrze zdezynfekowac wanne
i kabine prysznicowa np. Domestosem Pod prysznic najlepiej jak w akademiku -
czyli w klapkach. Unikaj chodzenia boso, kup w aptece jakis srodek
przeciwgrzybiczny i stosuj profilaktycznie co jakis czas.
Ostatecznie zmien wspóllokatora, albo mieszkanie;-)

Pozdrawiam,

Magda

4. Data: 2004-06-08 08:44:38

Od: Voytek <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 8 Jun 2004 10:39:55 +0200, "Magda" <m...@i...pl> wrote:

>Musisz zachowac ostroznosc i przed kazda kapiela dobrze zdezynfekowac wanne
>i kabine prysznicowa np. Domestosem Pod prysznic najlepiej jak w akademiku -
>czyli w klapkach.

hm... kurcze - troche mnie to oslabia - bo sam nie naleze do gigantow
czystosci w lazience :-( poza tym - juz miesiac u niego mieszkam i do
tej pory zadnych specjalistycznych "dezynfekcji" nie przeprowadzalem
:-(

> Unikaj chodzenia boso, kup w aptece jakis srodek
>przeciwgrzybiczny i stosuj profilaktycznie co jakis czas.
>Ostatecznie zmien wspóllokatora, albo mieszkanie;-)

nie - no zmieniac mieszkania to raczej nie zamierzam - ale zastanawiam
sie, czy ta jego grzybica to nie jest jakas "wewnetrzna" - bo kiedys
tez czytalem, ze z grzybica nalezy walczyc od wewnatrz... hm...

no nic - chyba bede musial zwracac baczniejsza uwage...

5. Data: 2004-06-08 09:21:32

Od: "Magda" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Voytek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> sie, czy ta jego grzybica to nie jest jakas "wewnetrzna" - bo kiedys
> tez czytalem, ze z grzybica nalezy walczyc od wewnatrz... hm...

Ooo.. z grzybicą to się walczy zapewne na różne sposoby i od wewnątrz i od
zewnątrz. Ale przenosi się zdecydowanie częściej "zewnętrznie";-)

> no nic - chyba bede musial zwracac baczniejsza uwage...

Powodzenia,

Magda

6. Data: 2004-06-08 20:08:07

Od: "kragmel" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sie, czy ta jego grzybica to nie jest jakas "wewnetrzna" - bo kiedys
> tez czytalem, ze z grzybica nalezy walczyc od wewnatrz... hm...

wiesz, taki grzyb zewnętrzny może zaatakować od wewnątrz. kuracja
przeciwgrzybiczna jest zewnętrzna (na chorobowo zmienione miejsca) +
wewnętrzna (na wszelki wypadek, jakaś super zabójcza substancja do
łyknięcia). ponadto może się zdarzyć, że i na zewnątrz grzyb ze stóp
współlokatora zaatakuje tobie nie stopy, a inną część ciała.
nic cię nie swędzi?
k.

7. Data: 2004-06-08 22:04:21

Od: Voytek <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 8 Jun 2004 22:08:07 +0200, "kragmel" <k...@p...onet.pl>
wrote:

>wiesz, taki grzyb zewn?trzny mo?e zaatakowa? od wewn?trz. kuracja
>przeciwgrzybiczna jest zewn?trzna (na chorobowo zmienione miejsca) +
>wewn?trzna (na wszelki wypadek, jaka? super zabójcza substancja do
>?ykni?cia). ponadto mo?e si? zdarzy?, ?e i na zewn?trz grzyb ze stóp
>wspó?lokatora zaatakuje tobie nie stopy, a inn? cz??? cia?a.
>nic ci? nie sw?dzi?

hm... na razie nic nie zauwazylem... ale bede obserwowal ;-)

8. Data: 2004-06-11 08:11:30

Od: "Iwona_s" <i...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Voytek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości >
> hm... na razie nic nie zauwazylem... ale bede obserwowal ;-)

Na twoim miejscu porozmawiałabym ze współlokatorem i namówiła na pójście do
dermatologa.

Pzdr.
Iwona

Promień krzywizny