czy jestem moze chory na borelioze?

11. Data: 2007-09-14 11:16:29

Temat: Re: czy jestem moze chory na borelioze?
Od: "Kurciok" <k...@p...BEZSPAMUonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> No mnie niestety czeka kuracja antybiotykiem - co prawda nie wiem, czy uda
> mi się trafić na normalnego lekarza :D Przyznam szczerze, że bardziej boję
> się ew. skutków terapii antybiotykowej niż skutków nie leczonej borelki.
> No
> ale co tam, raz się żyje. Zobaczymy czy herx wystąpi.

Jak weźmiesz antybiotyk to się znowu będziesz zastanawiał czy jesteś chory
od brania antybiotyków czy od boreliozy :P

12. Data: 2007-09-14 14:28:42

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

John Shade wrote:

> A ile ty masz lat - ja mam 31

32 :D

> i od okolo roku poczulem sie
> 'naprawde staro' (fizopsychicznie) teraz wiekszosc takich skladowych
> do gorszego samopoczucia zrzucam jednak na wiek (bo wiekszosc
> zmian na gorsze nastapila jeszcze u mnie przed ugryzieniem przez
> kleszcza - chyba sila rzeczy)

Chłopie, najpierw popatrz na swój tryb życia.

Co do kleszcza wydaj jednak tą stówkę czy dwie na western blota (który też
nie jest pewny, ale daje chociaż jakieś pojęcie) - w końcu życie jest warte
więcej niż 200 zeta. Aha, western blot często nie działa jeśli jesteś na
kuracji antybiotykowej.

--
www.vegie.pl

13. Data: 2007-09-14 14:29:49

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kurciok wrote:

> Jak weźmiesz antybiotyk to się znowu będziesz zastanawiał czy jesteś chory
> od brania antybiotyków czy od boreliozy :P

akurat herx jest reakcją na tyle silną i specyficzną, że rozwiewa wszystkie
wątpliwości. Od antybiotyku może się co innego stać, hehe

--
www.vegie.pl

14. Data: 2007-09-14 14:31:43

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

js wrote:

(bo
> moze np miec z ostatnio pewnym chlodem w moim mieszkaniu albo
> z tym ze pije wielkie ilosci pepsikoli i siedze przed kompem
> murowane od 11stej do 21szej (wychodząc tylko po wodę do szklanki)

LOL

ROTFL

i się zastanawiasz co Ci jest, AHHHAHAHHAA

nie no, humor mi poprawiłeś na resztę dnia :D

(ps. tak, sam miałem nie lepszy tryb życia, ale wtedy nie zastanawiałem się
co mi dolega, hyh)

--
www.vegie.pl

15. Data: 2007-09-14 15:55:02

Od: "jfs" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> więcej niż 200 zeta. Aha, western blot często nie działa jeśli jesteś na

Ten moj porzadny lekarz z chorob odzwierzecych wziawszy chyba pod uwagę
ze bola mnie ostatnio dlugo i znieznanych pwodow konczyny (tj rece
i nogi) i moze tez troche ten pozytywny wynik rtpcr'a zrobil mi
od siebie test elisa - nad tym westernblotem sie zastanawiam troche
ale chyba niezrobie jednak - przynajmniej poki bede sie dosyc dobrze
czul - jesli nastapi jakies wyrazne pogorszenie z niezidentyfikowanych
przyczyn to moze wtedy zrobie -- czy tez ma on jakis okrez waznosci
od ugryzienia? Nie mam wyraznych obiawow to co wyliczalem to wszystko
wydaje mi sie jakies ledwie sugestie i generalnie jakby ludzie
to mieli a o kleszczu nie slyszeli to by pewnie postekali ze
ich nogi ostatnio bolą albo cos dziwnego ich gryzie w nocy ale nic
pozatym - wole czekac bo tak samo jak ty boje sie takiej drastycznej
kuracji antybiotykowej.
Teraz wole zakladac ze jestem zdrowy - juz bym na pewno to zakladal
gdyby nie ten dodatni rtpcr ale z kolei to co powiedzial lekarz
albo fakt ze tak wielu jakos osobom on wychodzi na dodatni
znowu sklania mnie aby nic nie robic. faktycznie moze powinienem raczej
troszke zmienic tryb zycia tylko ze nie bardzo wiem jak
- przy kompie tak dlugo na tylku siedze w pracy a po powrocie do domu
nic juz mi sie specjalnie nie chce - mam czas generalnie na
niewiele wiecej niz posiedzenie w wannie i posluchanie
w niej radia albo plytki (np z jenis joplin)- ale przynajmniej za
to dlugo sie wysypiam i zawsze jestem rano dosyc wypozzety
i wyspany- co jest zdrowe jak mysle.

js

16. Data: 2007-09-14 17:33:21

Od: "Kurciok" <k...@p...BEZSPAMUonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> akurat herx jest reakcją na tyle silną i specyficzną, że rozwiewa
> wszystkie
> wątpliwości. Od antybiotyku może się co innego stać, hehe

Herxa po doxycyclinium raczej nie będzie miał. Herxa mają raczej ludzie
którzy się długo nie leczyli i raczej po innych antybiotykach niż
doxycyclinium (zależy też od dawki). A reszta może się po prostu trochę
gorzej poczuć pod koniec miesiąca i taki stan może się utrzymywać bardzo
długo i tutaj już ciężko powiedzieć czy źle się czują bo mają dalej
boreliozę czy też dlatego, że przez ponad miesiąc wpieprzali antybiotyk.
Różni ludzie też różnie reagują zależy od ich systemu odpornościowego.
Najśmieszniejsze jest to :P że każdy lekarz ma swoje zdanie na ten temat :)
Niektórzy będą Ci wmawiać że jesteś zdrowy inni że masz przez pół roku jeść
antybiotyk. A jeszcze inni się sami Ciebie zapytają czy jesteś chory czy
zdrowy i co mają Ci przepisać :)

17. Data: 2007-09-14 20:47:27

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kurciok wrote:

> Herxa po doxycyclinium raczej nie będzie miał.

mówię tutaj o moim przypadku, nie jego - jeśli nie mam fałszywie pozytywnego
wyniku ani blizny serologicznej (czy jak tam się to nazywa), to jest to
dłuuuga infekcja, z bogactwem paskudztwa wszędzie rozsianego. U niego
oczywiście herksa być nie może.

Ogólna zasada jest taka (przy starych infekcjach) - nie ma herksa, nie ma
choroby. Jeśli bakterie obumrą w dużych ilościach, herx zawsze wystąpi, nie
ma bata. Wyjaśniam że piszę to dla j.s. bo Ty jak widzę znasz się na tym
trochę :D

--
www.vegie.pl

18. Data: 2007-09-14 20:52:38

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

jfs wrote:

> [...]
> czul - jesli nastapi jakies wyrazne pogorszenie z niezidentyfikowanych
> przyczyn to moze wtedy zrobie -- czy tez ma on jakis okrez waznosci

około 3 tygodni pojawiają się przeciwciała M i wtedy robisz test IgM, po tym
okresie pojawiają się już przeciwciała IgG. Dodatkowo przeciwciała M
pojawiają się przy każdej silnej inwazji borelki, jak również po zażyciu
antybiotyku. W dużym uproszczeniu - antyciała M walczą, antyciała G
pilnują.

> [...]
> w niej radia albo plytki (np z jenis joplin)- ale przynajmniej za
> to dlugo sie wysypiam i zawsze jestem rano dosyc wypozzety

za takie napisanie imienia Gwiazdy powinienem Cię tępą łyżką wykastrować :D

Ja swoją kurację zacząłem od: wysprzątania mieszkania (alergia na kurz i na
pleśnie), ustąpiło 70% objawów. Następnie machnąłem kontrolne badania,
wyszły braki tego i owego - uzupełniłem, dalsza poprawa zdrowia. Już już
byłem prawie zdrowy, jak nagle zobaczyłem wynik testu... hehe

postanowiłem kurację rozwinąć - codziennie biegam parę kilometrów niezłym
tempem, do tego szprycuję się zdrowym żarciem i czosnkiem (oraz innymi
naturalnymi stymulantami systemu immunologicznego).

A w ogóle zrobię stronkę o boreliozie, ile to - 5 minut pisania.

--
www.vegie.pl

19. Data: 2007-09-15 21:45:36

Od: "Zalesiu" <z...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Herxa po doxycyclinium raczej nie będzie miał. Herxa mają raczej ludzie
> którzy się długo nie leczyli i raczej po innych antybiotykach niż
> doxycyclinium (zależy też od dawki).

Ja po zażyciu 100mg doksy (roczna BB) miałem przez kilka dni TAAAAKIE jazdy że
nie wiedziałem co się dzieje: koncentracja, mówienie, przemęczenie, bóle
stawów, drętwienie dłoni, ...

20. Data: 2007-09-15 21:49:58

Od: "Zalesiu" <z...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sorki brałem 2x 100mg doksy

brytyjski odpowiednik fitolizyny
Bole glowy?
mukopolisacharoza czym to się je?
NEUROGROOVE.PL Najwieksze polskie archiwum narkotycznych przezyc (tzw. trip-raportow)
tarczyca?