czy ktoś ma ?

21. Data: 2006-10-13 09:48:22

Temat: Re: czy ktoś ma ?
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Agnieszka" <a...@i...pl> wrote in message
news:egneim$2tj$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Użytkownik "Andrzej" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

gow_duze_solidne_z_raczkami_.html

> to to!!tylko czasu na szukanie nie miałam:( przy cieście Kota nie ma
> szans na rozklejanie:)Wychodzą zawsze i wszędzie!!jak Dolby napisała
> sprawuje sie świetnie, choć ja mam tylko jedna sztukę, a widziałam nawet
> kwadratowe;P
>
> pozd. Aga (oj pierogi za mną chodzą:))

Nie potrzeba żadnych urządzeń, wystarczy pokroić ciasto w kwadraty nożem
i jeżeli jesteś praworęczna wziąć płatek ciasta położyć na lewej dłoni
ustawionej tak, jakbys trzymała bukiet kwiatów do góry skierowany. Na kciuk
i pierwszy palec kładziesz ciasto tak, aby utworzyło się zagłębienie zaś
przekątna byłą dwusieczną kąta pomiędzy palcami. Nakładasz łyżeczką (łyżką)
farsz w taki sposób, aby nie pobrudzić farszem ciasta - jest to główna
przyczyna rozklejania się pierogów w gotowaniu. Zaczynasz zaciskać brzegi
ciasta od zewnętrznej względem dłoni strony, niektórzy skręcają trochę
ciasto tworząc ozdobę w postaci ząbków. Później opuszczamu lekko sklejony
bok pieroga do wnętrza dłoni i sklejamy pozostałe boki. Pieróg wychodzi
trójkatny.
Przy odrobinie wprawy na jeden pieróg zrobiony opisanym wyżej przyrządem
można zrobić do czterech pierogów ręcznie.
Zalety sposóbu opisanego przeze mnie, to:
szybkość, dowolna wielkość, brak odpadów, jakie powstają przy wykrawaniu
ciasta szklanką czy innymi przyrządami, a więc duża oszczędność czasu, gdyż
wyrobienie skrawków i rozwałkowanie pochłania sporo czasu.
Już dużo lepszym urządzeniem jest wykrojnik z rączką, okrągły lub
kwadratowy, wtedy na placek ciasta układa się farsz, miejsca sklejenia
smaruje się białkiem i nakłada drugi placek, następnie wycina się gotowe
pierogi (to mogą być też ciastka) - wada - farszu w stosunku do ciasta jest
dużo mniej.
Najlepszym z urządzeń ręcznych jest tablica z wgłębieniami, po nałożeniu
na nią placka ciasta nakladamy w zagłębienia farsz, smarujemy linie pomiędzy
wgłębieniami białkiem (nie zawsze konieczne) i całość nakrywamy drugim
plackiem. Pozostaje przeciągnąć wałkiem po powierzchni ciasta tak mocno, aby
ciasto rozdzieliło się na pierogi.
Dla najmniej obdarzonych zręcznością (ich własne mniemanie - zapominają,
że repetitio mater studioram est) polecam maszynkę do makaronu firmy Markato
z przystawkami do robienia pierogów, także ravioli, oraz innych szaleństw z
ciasta pierogowego:
http://www.galeriakuchenna.pl/index.php?&id3=10&id4=
1
Uwaga - jedną z ważnych przyczyn słabego sklejania się pierogów jest
zbyt wolne ich klejenie - ciasto rozwałkowane obsycha na powierzchni.

22. Data: 2006-10-13 10:30:16

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"czeremcha " <c...@g...pl> wrote in message

> Ja odrywam z wyrobionego i "wypoczętego" ciasta kulki wielkości sporego
> orzecha włoskiego, każdą rozwałkowuję i nadziewam farszem. Żadnych
> widelców.
> Ostatnio lepiłam ponad 50 pierogów w niecałe 20 minut.
>
> Ania

Szybka kobieta jesteś!!! Moje uznanie!!!

23. Data: 2006-10-13 11:41:32

Od: "Andrzej" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> szans na rozklejanie:)Wychodzą zawsze i wszędzie!!jak Dolby napisała
> sprawuje sie świetnie, choć ja mam tylko jedna sztukę, a widziałam nawet

Aga to powiedz jeszcze co to jest ciasto "kota "
Jędrek

24. Data: 2006-10-13 12:22:50

Od: "Agnieszka" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Aga to powiedz jeszcze co to jest ciasto "kota "
> Jędrek
Ciasto wg Kota:)
http://groups.google.pl/group/pl.rec.kuchnia/browse_
thread/thread/b7a386cfbbf1c00a/c5ccf6f47fa2075f?lnk=
st&q=pierogi+author%3AKot&rnum=6&hl=pl#c5ccf6f47fa20
75f
nie bijcie nie umiem jeszcze skracać linkow!naumiem sie!!

pozd. Aga (pierogi juz zjedzone)

25. Data: 2006-10-13 12:28:06

Od: notujaca <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka napisał(a) 13/10/2006 14:22:

> [...]
rnum=6&hl=pl#c5ccf6f47fa20
> 75f
> nie bijcie nie umiem jeszcze skracać linkow!naumiem sie!!

To nie boli :-)

http://tnij.org/

--
pzdr notująca
krytyk rzeczywistości

26. Data: 2006-10-13 12:36:04

Od: "Agnieszka" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "notujaca" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

thread/thread/b7a386cfbbf1
rnum=6&hl=pl#c5ccf6f47fa20

> To nie boli :-)
>
> http://tnij.org/

Jasne że nie boli, tylko trzeba mieć chwile a nie stać nad kompem:) no
teraz chyba lepiej (i mam nadzieje że dobrze)
http://tinylink.com/?0nGHbnY5WO

27. Data: 2006-10-13 12:47:47

Temat: Re: czy kto? ma ?
Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

** Agnieszka wrote:

> [...]
75f
> nie bijcie nie umiem jeszcze skracać linkow!naumiem sie!!

A po co skracać linki?

--
+ ' .-. .
. http://kosmosik.net/ * ) )

28. Data: 2006-10-13 14:50:02

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Konrad Kosmowski" <k...@k...net> wrote in message

thread/thread/b7a386cfbbf1c00a/c5ccf6f47fa2075f?lnk=
st&q=pierogi+author%3AKot&rnum=6&hl=pl#c5ccf6f47fa20
75f

> A po co skracać linki?

Bo niektórzy nie mogą wklejać i płaczą, gdy muszą wklepywać.

krakowskie kasztanowce
krakowskie kasztanowce
krakowskie kasztanowce ucierane
taki sobie łatwy przepis, makaron inaczej
kasztany w zdrowej żywnosci.. ciekawe