czy ktoś może miał ten perfum!!!

1. Data: 2005-09-15 14:23:44

Temat: czy ktoś może miał ten perfum!!!
Od: "Justyna" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Chodzi mi o perfum Iceberg Twice,ponoć zapach super.Szukałam w
perfumeriach,ale niestety nie było.Chciałabym się dowiedzieć czy naprawdę
jest taki rewelacyjny jak mówią.

Dziękuję i pozdrawiam
Justyna

1. Data: 2005-09-15 14:29:11

Temat: Re: czy ktoś może miał ten perfum!!!
Od: "Jolanta Pers" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Justyna <j...@p...onet.pl> napisał(a):

> Chodzi mi o perfum Iceberg Twice

Przeczytaj FAQ grupy, ze szczególnym uwzględnieniem tego, co tam napisano o
słowie "perfum".

--
JoP

1. Data: 2005-09-15 14:31:00

Od: Justyna Iwańska <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Justyna napisał(a):
> Chodzi mi o perfum Iceberg Twice,ponoć zapach super.Szukałam w

Zaraz się dowiesz, ze tego *perfumu* nikt nie miał, ani nie zna.
Poszukaj FAQ pru.

Justyna

http://poznan4u.pl/pyrypy.php?s=su&u=708

1. Data: 2005-09-15 19:05:41

Od: "sq4ty" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Justyna Iwańska" <j...@g...com> napisał w wiadomości

> Zaraz się dowiesz, ze tego *perfumu* nikt nie miał, ani nie zna.
> Poszukaj FAQ pru.

Uważam, że w wieku lat powiedzmy dwudziestu (uśredniając) człowiek powinien
już jako tako opanować zawiłości języka polskiego, a jeśli tego nie zrobił,
to trzeba go uświadomić. To tak jak facet mówi "poszłem". Do upadłego będę z
tym walczyć.
Swoją drogą, gdzie Ci ludzie się wychowywali? Weźcie mnie uświadomcie. U nas
w Olsztynie język polski jest stosunkowo "czysty", bez gwarowych
naleciałości (jako, że u nas większość to napływowa ludność ze wschodu, a
większość osób w wieku moich rodziców jest już tutejsza) i chyba nigdy nie
słyszałam, żeby ktoś mówił "perfum". Ale słyszałam opowieść o pani, która
mówiła "deantura" (tak, TA denatura :D).
Ja nie wiem, nie głupio tak mówić? Jakoś tak mi się wydaje, że jak ktoś
używa internetu to nie jest ciemnakiem i powinien się już jakoś orientować w
ojczystym języku...

M.

1. Data: 2005-09-16 06:08:07

Od: Justyna Iwańska <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

sq4ty napisał(a):

> Uważam, że w wieku lat powiedzmy dwudziestu (uśredniając) człowiek powinien
> już jako tako opanować zawiłości języka polskiego, a jeśli tego nie zrobił,
> to trzeba go uświadomić.

Co właśnie dyskretnie czyniłam.

> To tak jak facet mówi "poszłem". Do upadłego będę z
> tym walczyć.

Coś mi się obiło o uszy, że ta forma o zgrozo już też jest poprawna ;(

> słyszałam, żeby ktoś mówił "perfum". Ale słyszałam opowieść o pani, która
> mówiła "deantura" (tak, TA denatura :D).

ROTFL! Denatura na *perfum*, tak?

> używa internetu to nie jest ciemnakiem i powinien się już jakoś orientować w
> ojczystym języku...

Tego nie jestem taka pewna jak widze opinie na onecie.

1. Data: 2005-09-16 09:26:14

Od: "justa" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

sq4ty <a...@W...onet.pl> napisał(a):
> Swoją drogą, gdzie Ci ludzie się wychowywali? Weźcie mnie uświadomcie.

np. na Pomorzu Środkowym :) i tak mówi np. wykształcona kobieta, po studiach,
N.B. po pedagogice. na szczęście nie pracuje w przedszkolu ani w szkole ;)

1. Data: 2005-09-16 09:47:33

Od: Kruszyzna <kruszyzna@[spam_won]gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 9/16/2005 8:08 AM,Użytkownik Justyna Iwańska usiadł wygodnie i napisał:

> Coś mi się obiło o uszy, że ta forma o zgrozo już też jest poprawna ;(

Na szczescie nie jest i moze jeszcze dlugo nie bedzie. Natomiast forma
"tą" dla biernika l.poj. rodzaju zenskiego (np. widze ta ksiazke) jest
juz dopuszczona, ale:
a) w mowie potocznej
b) w sytuacjach luznych, nieoficjalnych itp.
c) na pismie, jesli jest taki tekst graficznym odwzorowaniem mowy
potocznej (np. jezyk chatow internetowych, gg itp. - wszystko, co jest
po prostu pisemnym zastapieniem zwyklej pogaduchy).

We wszystkich innych sytuacjach trzeba nadal mowic "widzialam te ksiazke"

Krusz.
--
Kruszyna
GG 3084947

1. Data: 2005-09-16 09:47:50

Od: "Justyna" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Drogie panie chodziło mi głównie o konkretne wypowiedzi na temat danego
produktu.Ale widzę,że to Was przerasta.A jeżeli już jestaście takie
skrupulatne,to powinnyście wiedzieć jak się mówi w np.Paryżu,(oczywiście
jeżeli którakolwiek z Was wie oczym mówię).

1. Data: 2005-09-16 09:58:14

Od: Justyna Iwańska <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Justyna napisał(a):
> Drogie panie chodziło mi głównie o konkretne wypowiedzi na temat danego

Taka jest natura grupy dyskusyjnej.

1. Data: 2005-09-16 10:00:00

Od: Justyna Iwańska <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Kruszyzna napisał(a):

> Na szczescie nie jest i moze jeszcze dlugo nie bedzie. Natomiast forma

To się naprawdę cieszę, bo jak słyszę "poszłem" to mnie... brrr wzdryga.
Ciekawe skąd mi się wzięło, że ta forma jest dopuszczalna?
Justyna

http://poznan4u.pl/pyrypy.php?s=su&u=708

no jaka piękna spódniczka, jaka piekna spódniczka, ach! 8)))
Perfumy
Sprzedam Andractim Gel - na ginekomastię
Rajstopy
Wypadanie włosów