czy mamy na forum specjalistę od exela??

1. Data: 2005-07-05 08:32:25

Temat: czy mamy na forum specjalistę od exela??
Od: "Wiesław" <w...@i...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !!
Mam problem w pracy muszę go rozwiązać w exelu czy ktoś mi pomoże ??
proszę na priv lub gg: 1649011
pozdrawiam Wiesław

2. Data: 2005-07-05 09:06:39

Temat: Re: czy mamy na forum specjalistę od exela??
Od: "Sylwi@" <e...@-...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wiesław" <w...@i...org.pl> napisał w wiadomości
> Witam !!
> Mam problem w pracy muszę go rozwiązać w exelu czy ktoś mi pomoże ??
> proszę na priv lub gg: 1649011
> pozdrawiam Wiesław

To włącz proszę GG,
zostawiłam Ci wiadomość

--
Do usłyszenia
Sylwi@

3. Data: 2005-07-05 11:50:35

Od: "Wiesław" <w...@i...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To włącz proszę GG,
> zostawiłam Ci wiadomość

sorki nic nie dotarło ale może tutaj ;-)
Mam kolumne A w ktorej jest liczba porządkowa, w kolejnej kolumnie B
wczytuje liczby z pliku tekstowego.
Jak to zrobic aby numery z plikow tekstowych przyporzadkowywaly sie
odpowiedniej liczbie porzadkowej np 24 do 24 ,4567 do 4567 itd.
ot taki mały problemik ;-)

pozdrawiam Wiesław

4. Data: 2005-07-06 05:10:14

Od: Piotr Zawadzki <p...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiesław wrote:

> [...]
> Jak to zrobic aby numery z plikow tekstowych przyporzadkowywaly sie
> odpowiedniej liczbie porzadkowej np 24 do 24 ,4567 do 4567 itd.

Możę jakieś makro konwertujące liczby na tekst? Znalazłem coś takiego
(ale jeszcze go nie testowałem):
http://www.komputerswiat.com.pl/download/001-wskazow
ki_excel.html

PWZ

5. Data: 2005-07-06 07:13:21

Od: Piotr Zawadzki <p...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Zawadzki wrote:

> Możę jakieś makro konwertujące liczby na tekst? Znalazłem coś takiego
> (ale jeszcze go nie testowałem):
> http://www.komputerswiat.com.pl/download/001-wskazow
ki_excel.html

Przetestowałem. U mnie działa bez zarzutów. W razie problemów wal na
priv: pz-news[maupa]fr[dot]pl

PWZ

6. Data: 2005-07-06 09:12:07

Od: "Wiesław" <w...@i...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !!
przepraszam za zamieszanie ale nie zrozumieliśmy się chodzi o to że w
notatniku mam cyfry wpisane i to importuję do exela a potem muszę te liczby
wstawić obok liczby porządkowej tak aby liczba z notatnika np 123
odpowiadała liczbie porządkowej w exelu 123.
pozdrawiam Wiesław

7. Data: 2005-07-06 10:33:54

Od: Piotr Zawadzki <p...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiesław wrote:

> [...]
> wstawić obok liczby porządkowej tak aby liczba z notatnika np 123
> odpowiadała liczbie porządkowej w exelu 123.

Tzn. cchesz podzielić tekst (wiersze w notatniku) na rekordy (w Excelu)?
(Bo znowu chyba czegoś nie rozumiem...). Jeżeli o to chodzi to chyba
najłatwiej byłoby wrzucić tekst z notatnika do Worda, zamienić na tabelę
(poszczególne liczby w osobnych wierszach) i wkleić do Excela (wiersze
jako osobne rekordy).
No chyba że nie o to chodzi...

PWZ

8. Data: 2005-07-06 11:37:12

Od: "Wiesław" <w...@i...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki wszystkim, problem rozwiązany informatyk z sieci podesłał mi
rozwiązanie. Nigdy bym sam do tego nie doszedł ;-)
pozdrawiam Wiesław

9. Data: 2005-07-06 17:48:29

Od: Piotr Zawadzki <p...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiesław wrote:

> Dzięki wszystkim, problem rozwiązany informatyk z sieci podesłał mi
> rozwiązanie. Nigdy bym sam do tego nie doszedł ;-)

O rety, to możę się podziel tym rozwiązaniem - komuś może w przyszłości
się przyda?

PWZ

10. Data: 2005-07-07 06:46:32

Od: "Wiesław" <w...@i...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

> O rety, to możę się podziel tym rozwiązaniem - komuś może w przyszłości
> się przyda?
jasne że się podzielę oto rozwiązanie:

"
Zakładając, że liczby porządkowe rozpoczynają się od pierwszego
wiersza, zaś importowane dane w kolumnie B znajdują się w obszarze
B1:B100 -w dodatkowej kolumnie, w pierwszym wierszu, wpisz taką
formułę:

=JEŻELI(CZY.BŁĄD(PODAJ.POZYCJĘ(A1;B$1:B$100;0));"";A
1)

i skopiuj ją w dół, zgodnie z ilością danych w kolumnie A.
Formuła wyszuka liczby porządkowe w kolumnie B i wyswietli je w
odpowiednich wierszach.
Następnie zamień formmuły na wartości, kopiując obszar z formułami do
schowka i wklejając specjalnie w to samo miejsce z zaznaczoną opcją
"wartości".
Podobnie zrób z resztą danych.
Na koniec, niepotrzebne już kolumny z zaimportowanymi danymi należy
usunąć.
"

ot i cała filozofia ;-) może się komuś przyda, mi to bardzo pomogło
pozdrawiam Wiesław

Edkukacja Osob Niepelnosprawnych - Fundacja
na wakacje zapraszam do Białogóry nad morzem
znowu troche wyżej - Wielka Kopa 871 m.n.p.m
Adaptaca samochodoow w Czechach ko zna adres?
Ankiety cały czas potrzebne