Re: czy mozna podzielic uczucie?

From: Lesny Lud <l...@n...chce.spamu>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: czy mozna podzielic uczucie?
Date: Mon, 16 Feb 2004 10:42:33 +0100

16 Feb 2004 09:50:09 +0100, na pl.sci.psychologia, satyr napisał(a):

> Czy uczucie jakim sie obdaza wspolmalzonka (-ke) mozna ....podzielic? czy mozna
> kochac jednoczesnie dwie osoby ? (naturalnie nie mowie o milosci
> matyczynej/ojcowskiej , braterskiej etc)

mozna... Koran pozwala.

> . I nie chodzi o PRZENIESIENIE
> uczucia , nie chodzi rowniez o uczucie nastepujace jedno po drugim (np
> zawiedziona milosc, nastepna , malzenstwo , lub tez drugie , trzecie
> malzenstwo). czy mozna KOCHAC JEDNOCZESNIE dwie osoby (kobiety/mezczyzn)

Tylko czym dla ciebie jest milosc? To jakby zasadnicza kwestia.

> , a
> zeby skomplikowac jeszcze watek , czy mozna kochac zone/meza i jednoczesnie
> kochanke/kochanka? jesli TAK , to czy jest to : wystepkiem, zboczeniem,
> przestepstwem, bo ze nie jest regula to potrafie sobie wyobrazic.

MZ to nie milosc. Predzej poczucie winy, przywiazanie, przyzwyczajenie
do zony, oraz namietnosc, i pochodne do kochanki. Oczywiscie moze to
wystepowac w proporcjach, a nie w ostrej formie. Moze tez byc jeszcze
jakos inaczej, byc moze. Ale kluczem jest pytanie "czym jest wg Ciebie
milosc".

> jesli NIE to
> czy wybor jaki sie podejmuje w zyciu (obdarzajac kogos uczuciem) jest
> bezwzgledny, dozywotni, przesadzajacy o calej naszej nie znanej przeciez w
> momencie jego dokonywaniu przyszlosci?

Ten wybor to test/deklaracja/odpowiedzialnosc/swiadomosc. Bo na slepo
jak 'mis do miodu' to 'kochac' mozna 'kazdy Ul'.

> "cisnie " mnie jeszcze wiele pytan zwiazanych z tym problemem (przynajmniej dla
> mnie) , ale mam nadzieje ze bede mial je okazje zadac w trakcie (jesli sie
> rozwinie) dyskusji :)

to pytaj.

--
Lesny Lud