czy sie rozni operacja od zabiegu?

1. Data: 2008-07-12 16:26:55

Temat: czy sie rozni operacja od zabiegu?
Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

wydaje mi sie, ze zabieg to cos mniejszego od operacji. ale...czy
laparoskopia to zabieg, czy juz operacja (laparoskopowo mozna usunac
kamienie, ale i tarczyce). czy prostowanie przegrody nosowej to zabieg, czy
juz operacja? czy to zalezy od dlugosci calej "operacji", czy czegos innego.
prosze o sugestie:)

2. Data: 2008-07-12 16:36:07

Temat: Re: czy sie rozni operacja od zabiegu?
Od: "Dominik" <domikw@kosz_gmail._com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "siliana" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> kamienie, ale i tarczyce). czy prostowanie przegrody nosowej to zabieg,
> czy juz operacja? czy to zalezy od dlugosci calej "operacji", czy czegos

Moim zdaniem w chirurgii te terminy się pokrywają.

Dominik

3. Data: 2008-07-12 17:02:19

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dominik" <domikw@kosz_gmail._com> napisał w wiadomości

> Moim zdaniem w chirurgii te terminy się pokrywają.

odpowiedz prostsza, niz sie spodziewalam. dzieki:)

4. Data: 2008-07-14 11:10:14

Od: Jarosław Grzyb <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"siliana" <t...@o...pl> wrote in message
> [...]
> kamienie, ale i tarczyce). czy prostowanie przegrody nosowej to zabieg,
> czy juz operacja? czy to zalezy od dlugosci calej "operacji", czy czegos

Operacja zawsze wiąże się z otwarciem jamy ciała, a zabieg niekoniecznie.
(Np zabieg iniekcji) ale to już by się musiał strasznie czepiać :P I to
chodzi raczej o polonistykę, niż medycyne ;)

--
Jarosław Grzyb <g...@o...pl> http://octopian.na11.pl
Blog : http://user-maat-re.blogspot.com/

5. Data: 2008-07-15 15:05:15

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarosław Grzyb" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

> Operacja zawsze wiąże się z otwarciem jamy ciała, a zabieg niekoniecznie.
> (Np zabieg iniekcji) ale to już by się musiał strasznie czepiać :P I to
> chodzi raczej o polonistykę, niż medycyne ;)

laparo to 3 male otwarcia, a prostowanie przegrody chyba nie? mi jako
laikowi operacja kojarzy sie z czyms powazniejszym, a zabieg z czyms
drobnym, choc przeczy temu chocby koronografia.

Czy jehowita moze byc lekarzem?
ateisci sa słabi
Actimel i Red Bull-czy to prawda?
Nazwa leku tzn. wzrost