Stoperan-czy to ma sens?

1. Data: 2008-07-12 18:42:29

Temat: Stoperan-czy to ma sens?
Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kupiłam stoperan (loperamidi hydrochloridum) - lek szeroko reklamowany
stąd wrażenie, że to lek bezpieczny, odpowiedni na wakacje itp.

Jednak w ulotce jest napisane:
"Wskazaniem do stosowanie jest leczenie objawowe
ostrych biegunek. Leczenie objawowe przewlekłych biegunek
występujące w chorobach..."

i dalej:

"Należy zachować ostrożność stosując stoperan
w biegunce bakteryjnej."(a skąd to człowiek wie?)
" U pacjentów z zaburzeniami czynności wątroby lek należy
stosować ostrożnie ze względu na możliwość toksycznego
działania leku na ośrodkowy układ nerwowy.(...) Podawanie
leku należy przerwać w przypadku wystąpienia zaparć, wzdęcia
lub rozwijającej się niedrożności." (a skąd to wiadomo dla
zwykłego śmiertelnika)

"Mogą wystąpić:(...), w bardzo rzadkich przypadkach
wstrząs anafilaktyczny."

I inne pszeciwskazania też oczywiście były.

Tak więc: czy używanie tego leku ma w praktyce sens,
czy tradycyjny węgiel nie jest bezpieczniejszy?

--
(tekst w nowej ortografi: ó->u , ch->h ,rz->ż lub sz, -ii-> -i)
Ortografia to NAWYK, często nielogiczny,

2. Data: 2008-07-12 21:23:28

Temat: Re: Stoperan-czy to ma sens?
Od: "Dominik" <domikw@kosz_gmail._com> szukaj wiadomości tego autora

Skorzystaj raczej ze Smecty. To bezpieczny lek o czym świadczy choćby
stosowanie go u dzieci.
W razie problemów w pierwszy dzień 3 x 2 saszetki na szklankę wody a później
3x1 aż do ustapienia objawów.

Pamietaj, że podstawą leczenia biegunki jest NAWADNIANIE czyli picie dużej
ilości płynów, tak aby zrekompensować straty powiązane z biegunką (tak
naprawde w90% nawadnianie wystarcza do "wyleczenia" biegunki). Leczeniem
wspomagającym może być probiotyk, tyle że nie byle jaki a np. Enterol
(szczep Saccharomyces boulardi), który ma udokumentowany wpływ na skaracanie
czasu trwania biegunki. Udokumentowano to, że ów probiotyk skaraca czas
trwania biegunki o JEDEN dzień. Pytaniem pozostaje więc czy warto czy nie.
Wystrzegaj się "byle jakich probiotyków" oferowanych przez farmacautów w
aptekach bo to wyrzucanie kasy w błoto. Z wartych uwagi jest jeszcze choćby
Lacidofil - więcej nazw handlowych w tej chwili nie pamietam.

Biegunka najczęsciej ma etiologię wirusową (przytłaczająca wiekszość
przypadków) natomiast bakteryjną podejrzewac można wtedy gdy dodatkowo
pojawi się wysoka gorączka (>38 stopni) i/lub krew w kale. Wtedy pędem do
lekarza.

Dominik

3. Data: 2008-07-14 11:14:08

Od: Jarosław Grzyb <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Stokrotka" <o...@a...pl> wrote in message
> [...]
> Ortografia to NAWYK, często nielogiczny,
> ktury ludzie ociężali umysłowo
> nażucają bezmyślnie następnym pokoleniom.

Może zatruwać : bo lek powoduje "zatrzymanie" fekaliów w jelitach, a tam
bakterie mają czas, miejsce i odpowiednie warunki (jak w domu). Rozwijajaca
się niedrożność to po prostu po zaprzestaniu przyjmowania leki i okresie
działania utrzymujące się uniemożliwienie oddania kału...

A co do sensu to się nie wypowiem, tutaj niech się doświadczony lekarz
wypowie...

--
Jarosław Grzyb <g...@o...pl> http://octopian.na11.pl
Blog : http://user-maat-re.blogspot.com/

4. Data: 2008-07-14 15:01:29

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dominik wrote:

> Pamietaj, że podstawą leczenia biegunki jest NAWADNIANIE czyli picie dużej
> ilości płynów, tak aby zrekompensować straty powiązane z biegunką (tak
> naprawde w90% nawadnianie wystarcza do "wyleczenia" biegunki).

dodam od siebie, że dużo groźniejsze - zwłaszcza przy biegunkach
przewlekłych - są straty soli mineralnych niż samej wody.

> Biegunka najczęsciej ma etiologię wirusową (przytłaczająca wiekszość
> przypadków)

u, a nie przypadkiem zjedzenie czegoś co się organizmowi nie spodoba, jeśli
już mowa o przytłaczającej większości przypadków? Fajnie by było wiedzieć,
że moje biegunki ostatnio to wirus a nie efekt stosowania ascoferu :D

5. Data: 2008-07-14 17:13:04

Od: "Dominik" <domikw@kosz_gmail._com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tomek wilicki" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> już mowa o przytłaczającej większości przypadków? Fajnie by było wiedzieć,
> że moje biegunki ostatnio to wirus a nie efekt stosowania ascoferu :D

Statystycznie wirusy jednak prowadzą, IMHO :)

Dominik

czy sie rozni operacja od zabiegu?
Czy jehowita moze byc lekarzem?
ateisci sa słabi