czy tapetowanie wymaga szpachlowania ściany?

1. Data: 2009-12-19 10:53:37

Temat: czy tapetowanie wymaga szpachlowania ściany?
Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mieszkanie stan deweloperski, ściany otynkowane tynkiem gipsowym - pod
malowania owszem wymaga ona gładzenia, wykonawca wykończenia mówi, że pod
tapetę też trzeba - czy rzeczywiście?

2. Data: 2009-12-19 10:59:32

Temat: Re: czy tapetowanie wymaga szpachlowania ściany?
Od: "Koteczek" <n...@s...org> szukaj wiadomości tego autora

> Mieszkanie stan deweloperski, ściany otynkowane tynkiem gipsowym - pod
> malowania owszem wymaga ona gładzenia, wykonawca wykończenia mówi, że
> pod tapetę też trzeba - czy rzeczywiście?

Zależy jaką, jak ze strukturą wyraźnie wyczuwalną to nie, jak z włókna
szklanego to najmniejsze dołki wyjdą paskudnie przy niekorzystnym oświetleniu
ściany jako cienie :-)

4. Data: 2009-12-19 21:11:41

Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Koteczek" <n...@s...org> wrote in message
> Zależy jaką, jak ze strukturą wyraźnie wyczuwalną to nie, jak z włókna
> szklanego to najmniejsze dołki wyjdą paskudnie przy niekorzystnym
> oświetleniu ściany jako cienie :-)

Nieststy nie rozróżniam tapet z włókna szklanego od innych

natomiast na oko ścana nie ma ani dołków ani antydołków
jedynie przykładając światło przy samej ścianie, widać pojedyncze
sporadyczne uskoki/kreski (może od narzędzia) ale płaskie - w sensie na oko
pod tapetą diabeł ogonem przykrył. Ale pewnie wykonawca powie że on tak nie
robi bo potem powiedzą że on zły fachowiec jest - to co ja powinnam mu
powiedzieć żeby argument taki oddalić?

3. Data: 2009-12-19 21:11:41

Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

5. Data: 2009-12-20 03:21:57

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"yapann" <y...@o...pl> wrote in message

Są tapety maskujące takie nierówności, ale w wielu przypadkach najlepiej
zrobić tradycyjnie - nakleić stare gazety i po wyschnięciu zeszlifować na
gładko pumeksem, lub papierem ściernym odpowiedniej gradacji.

6. Data: 2009-12-20 10:30:56

Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

a czy umiałby ktoś mi wyjaśnić, na czym polegają "przygotowanie powierzchni
pod prace tynkarskie" w przypadku cekolowania ściany hmm na oko całkiem
gładkiej i równej
oraz czy rzeczywiście unigrunt potrzebny jest pod farbę, bo ja kojarże, że
właśnie wtedy farba się łuszczy czy tam że nie przyjmuje sie równo
(choć z pewnością natomiast schodzi jej wtedy mniej bo gładź nie wypije
farby) - czy możecie podpowiedzieć, jak jest lepiej?

Pytam gdyż trochę przygniotła mnie wycena wykończeń od firmy - przykład na
_jednen _pokój !!! 20m2:

Przygotowanie pow.pod prace tynkarskie 62,12m2 315,60 zł
Zagruntowanie unigruntem 63,12m2 220,92 zł
Cekolowanie 63,12m2 1 136,16 zł
Zagruntowanie unigruntem 63,12m2 220,92 zł
Malowanie emulsją na biało jako podkład 41,36m2 330,88 zł
Malowanie kolorem 41,36m2 537,68 zł
Malowanie sufitu na biało 21,76m2 174,08 zł

- czy to nie jest jakoś wyjątkowo drogawo? poradzi ktoś?

7. Data: 2009-12-20 13:06:26

Od: Forr <f...@i...pomin.pl> szukaj wiadomości tego autora

yapann pisze:
> "Koteczek" <n...@s...org> wrote in message
>
> Nieststy nie rozróżniam tapet z włókna szklanego od innych

Rozróżniasz :)
Najwyżej nie kojarzysz o co chodzi
Jak tapeta będzie gruba, tłoczona, to nie będzie widać rys.
Jak będzie cienka to można będzie zauważyć.

> tak nie robi bo potem powiedzą że on zły fachowiec jest - to co ja
> powinnam mu powiedzieć żeby argument taki oddalić?

Że jak chce niech robi, ale Ty mu za to nie zapłacisz dodatkowo.

Pamiętaj, on ma zrobić jak Ty chcesz. Jak się nie zgadza to albo Ty
ustępujesz i płacisz więcej, albo szukasz innego wykonawcy.

pozdr

8. Data: 2009-12-20 15:30:22

Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Forr" <f...@i...pomin.pl> wrote in message

> Rozróżniasz :)
> Jak będzie cienka to można będzie zauważyć.

fakt już kojarzę takie
w mieszkaniu rodziców takie cienkie tapety były kładzione na naprawdę
nierówne ściany (znaczy takie jak w blokach starych - pod malowanie to się
nie nadje (chociaż się malowało)) i nie było żandego 'widać' - przynjamiej
na tapecie we wzory.

9. Data: 2009-12-22 23:41:52

Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zagruntowanie unigruntem 63,12m2 220,92 zł
> Cekolowanie 63,12m2 1 136,16 zł
> Zagruntowanie unigruntem 63,12m2 220,92 zł

może ktoś podpowie, czy rzeczywiście gruntowanie wymagane/wskazane jest 'co
warstwę'?

10. Data: 2009-12-24 23:10:05

Od: Forr <f...@i...pomin.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2009-12-23 00:41, yapann pisze:
> "yapann" <y...@o...pl> wrote in message

> może ktoś podpowie, czy rzeczywiście gruntowanie wymagane/wskazane jest
> 'co warstwę'?

IMO zależy.
Jeśli pierwsza warstwa jest np. pyląca to przed wygładzeniem zagruntować
trzeba/warto. Po wygładzeniu trzeba coś dać na warstwę bo inaczej będzie
'pić' klej, farbę czy co tam chcemy sobie położyć.

Jeśli zamawiasz usługę to popatrz na cenę końcową, i albo bierz, albo
szukaj innego wykonawcy. Jeśli obecny gruntuje każdą warstwę to nie ma
co wydziwiać, bo jak będzie coś nie tak to powie, że to wina inwestora,
bo nie chciał zastosować odpowiedniej technologii.

pozdr

P.S. Wytapetuj sama, bez gładzenia i bez gruntowania. Będzie taniej,
może wolniej ale samodzielnie.

Grzanie klimatyzacją
gdzie dostanę plexi w poznaniu?
pochłaniacz wilgoci czas działania
Co wyplynelo z lodowki i sie skrystalizowalo?
kałuże w garażu