czy to guz jajnika?

1. Data: 2004-11-30 11:44:31

Temat: czy to guz jajnika?
Od: "regi" <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Objawy:
- bolesnosc przy ucisku na jajnik - przeszla po kuracji 10 dniowej
antybiotykiem
- powiekszenie janika - teraz ma rozmiar 5 cm
- widoczne male cysty - wykazalo dopochwowe usg
Obecnie lekarz zalecil branie przez 2 cykle Provene, pozniej zas badanie
laparoskopii?
czy to oznacza, ze mam guza jajnika?
a moze pojsc do innego ginekologa?
dzieki za odpowiedz i sugestie
pozdr
regi

2. Data: 2004-11-30 14:51:15

Temat: Re: czy to guz jajnika?
Od: "Dominika" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "regi" <o...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> - widoczne male cysty - wykazalo dopochwowe usg
> Obecnie lekarz zalecil branie przez 2 cykle Provene, pozniej zas badanie

Miałam podobnie, trzeba zrobić marker Ca-125.
Ale nie sądzę żeby to był guz, gdyby było takie podejrzenie po usg pewnie by
Cie skierował do szpitala.
Mnie po miesiącu brania leków objawy ustąpiły, po następnym miesiącu wróciły
i tak w kółko :((
Ale juz przestałam brać leki, bez nich też znikają i pojawiają się cysty.

Pozdrawiam,
dominika

3. Data: 2004-11-30 15:05:37

Od: "regi" <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Miałam podobnie, trzeba zrobić marker Ca-125.
> Pozdrawiam,
> dominika
gdzie cos takiego mozna zrobic? czy trzeba na to skierowanie?
pozdr
regi

4. Data: 2004-11-30 19:15:29

Od: "BarBarella" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"regi" <o...@i...pl> wrote in message

> gdzie cos takiego mozna zrobic? czy trzeba na to skierowanie?

Właśnie zrobiłam w przychodni rejonowej. Za darmo. Ale marudzili że tego nie
ma liście refundowania (w przypadku lekarza I kontaktu ginekologa). Tak więc
chętnie dowiem się czy rzeczywiście to badanie nie jest refundowane.
pozdrawiam
barbarella

5. Data: 2004-11-30 21:20:45

Od: "Dominika" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak więc
> chętnie dowiem się czy rzeczywiście to badanie nie jest refundowane.

To dziwne, jamiałam skierowanie od mojej ginekolog i zrobili mi za darmo. W
Krakowie dodam.
Pozdrawiam
dominika

6. Data: 2004-11-30 22:31:06

Od: Vlad <v...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dominika wrote:

> Mialam podobnie, trzeba zrobic marker Ca-125.

Boshe , jak slysze o oznaczaniu Ca125 przy kazdej zmianie na jajniku to
mi sie noz w kieszeni otwiera. Ten antygen jest malo specyficzny, moze
byc podwyzszony w guzach jelita grubego, stanach zapalnych ,
endometriozie, przewlekłych chorobach wątroby.
A w ogole to stosuje sie go do monitorowania skutecznosci leczenia u
pacjetek z rozpoznanym rakiem jajnika.
Dominisiu, jakbys zobaczyla 3x przekroczona norme Ca125 to bys umierala
ze strachu ze masz raka a to moze byc zwykla endometrioza - mialem taka
przerazona kobiete w gabinecie pare tygodni temu. Ona juz uwierzyla ,ze
ma raka - BO TO JEST MARKER RAKA . A w usg zmiana wygladala na torbiel
czekoladowa i taka tez okazala sie w czasie laparoskopii i taki byl
wynik histopatologii.
Overdiagnosing jest niebezpieczny dla zdrowia.
Vlad

7. Data: 2004-12-01 09:05:18

Od: "regi" <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Overdiagnosing jest niebezpieczny dla zdrowia.
wiec co mi proponujesz? zaczac brac przez 2 cykle Provere? a pozniej
laparoskopia?
bo juz jestem zdezorientowana
pozdr
regi

8. Data: 2004-12-01 09:17:42

Od: "Krzysztof (Suzuki Kokushu)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Overdiagnosing jest niebezpieczny dla zdrowia.
Kilka lat temu konsultowałem RADYKALNĄ HISTEREKTOMIĘ wykonaną właśnie na
podstawie podwyższonego CA125, mimo brak zmian makroskopowych. Salpingitis
chronica.

--
Krzysiek, EBP
Kto Polakiem jest Prawdziwym wiernym Wierze Katolickiej

9. Data: 2004-12-01 22:17:29

Od: Vlad <v...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

regi wrote:

> wiec co mi proponujesz? zaczac brac przez 2 cykle Provere? a pozniej
> laparoskopia?
> bo juz jestem zdezorientowana

Za mało danych abym mogl proponowac leczenie. Zresztą konsultacja gin
przez net nie jest możliwa.
Jaka jest objętość jajników?
czy były jakies cechy zapalenia przydatków oprócz tego,że były bolesne/
tkliwe?
"Małe torbielki to po prostu pęcherzyki na różnych etapach rozwoju -
fizjologia.
Nie rozumiem celu leczenia Proverą - zapytaj o to lekarza
Vlad

10. Data: 2004-12-02 07:53:36

Od: "regi" <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jaka jest objętość jajników?
objetosc 6 cm

> czy były jakies cechy zapalenia przydatków oprócz tego,że były bolesne/
> tkliwe?

byly bolesne, po antybiotyku przeszlo
> "Małe torbielki to po prostu pęcherzyki na różnych etapach rozwoju -
> fizjologia.
mam 26 lat
> Nie rozumiem celu leczenia Proverą - zapytaj o to lekarza
ja twierdzi, mam brac przez 2 cykle, byc moze, wg niego, powiekszenie ustapi

Dretwienie reki - prosze o rade
Pykanie w stawach
bol w klatce piersiowej
anizokoria