czy zdrowe węzły są wyczuwalne??

1. Data: 2005-12-28 13:51:36

Temat: czy zdrowe węzły są wyczuwalne??
Od: "Daniel" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie..bo ja sie w sumie nie znam na tych węzłach..
tyle sie słyszy o tych nowotworach..jestem mlody..i troche przewrażliwiony na
punkcie chorób....z prawej strony szyi tak z boku szyi macając się znalazlem
taką kuleczke czy malą fasolkę ma chyba 1 cm..czy jesli wyczulem ten węzel to
znaczy ze on juz jest powiększony??.ogólnie zgrubienia nie widać..robi sie
tylko jak odwroce mocno glowe do tyłu to sie male zgrubienie robi..jeśli
chodzi o te chłoniaki to potow nocnych nie mam,gorączki tez nie skóra mnie nie
swędzi..co prawda schudłem ale ze swojej woli..no i chyba od tego
zeszczuplenia i swojej nerwicy znajduje ciągle jakieś kulki pod skórą..i jak
wyczuje to mnie zimny pot zalewa.

2. Data: 2005-12-28 17:09:49

Temat: Re: czy zdrowe węzły są wyczuwalne??
Od: warp9 <w...@w...post.pl> szukaj wiadomości tego autora

Daniel napisał(a):
> [...]
> swędzi..co prawda schudłem ale ze swojej woli..no i chyba od tego
> zeszczuplenia i swojej nerwicy znajduje ciągle jakieś kulki pod skórą..i jak

To zalezy jak definiujesz "zdrowe" wezly. Wezly chlonne powiekszaja sie
z roznych przyczyn. Jesli jest to tylko reakcja odczynowa np. na
przeziebienie - to moga byc wyczuwalne, ale wcale nie znaczy ze sa
chore, zwiastuja nowotwor itp. Aby na pewno poznac czy wezel jest
odczynowy czy tez powiekszony z powodu choroby nowotworowej - nalezy
wykonac badanie USG (uwidoczni, okresli wstepnie co dalej) i w przypadku
podejrzenia o patologie - biopsje (naklucie) cienkoiglowa lub pobranie
wezla w calosci.
Oczywiscie do powyzszych procedur musza byc odpowiednie wskazania i
kieruje na nie lekarz. Dlatego jesli masz niepokojace objawy - udaj sie
do swego lekarza, opowiedz, pokaz, daj sie zbadac :)

3. Data: 2005-12-28 18:03:07

Od: "Daniel" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kieruje na nie lekarz. Dlatego jesli masz niepokojace objawy - udaj sie
> do swego lekarza, opowiedz, pokaz, daj sie zbadac :)

objawow niepokojących raczej nie mam.mi w sumie chodzi o to czy to co wyczulem
wiadomo to węzeł chłonny ale jak uwazacie z mojego opisu..czy on jest
powiększony czy to normalka i ze wy tez tam tego węzła wyczuwacie??.pozdro,..

4. Data: 2005-12-29 06:39:16

Od: warp9 <w...@w...post.pl> szukaj wiadomości tego autora

Daniel napisał(a):
> [...]
> powiększony czy to normalka i ze wy tez tam tego węzła wyczuwacie??.pozdro,..

Z TWOJEGO OPISU uwazam, ze to odczynowo powiekszony wezel, ktory mogles
juz miec dawno, tylko nie zanotowales. Akurat tak sie sklada, ze tez mam
taki jeden na szyi i to od dlugiego czasu - ale wiem, ze jest ok, sam
widzialem w USG :)

5. Data: 2005-12-29 08:22:01

Od: dogma <d...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> powiększony czy to normalka i ze wy tez tam tego węzła wyczuwacie??.pozdro,..

ka wezly chlonne na szyi mam powiekszone od niepamietnych czasow (od
dziecinstwa) sa wielkosci malej sliwki ale mozna je bez trudu
zlokalizowac...
przy okazji jestem alergikiem i z tego wlasnie powodu wezly sa
powiekszone ale jakos nikt nie panikuje a ja nimi sie nigdy nie
przejmowalam, no coz taka moja "wezlowa" uroda...
pozdrawiam
dogma

6. Data: 2005-12-29 11:05:08

Od: "Norbert" <p...@n...gg> szukaj wiadomości tego autora

> ka wezly chlonne na szyi mam powiekszone od niepamietnych czasow (od
> dziecinstwa) sa wielkosci malej sliwki ale mozna je bez trudu

Dla uspokojenia dodam ze tez mam powiekszone ogolnie wszystkie wezly glowy i
szyjne od dawna. W dziecinstwie chorowalem bardzo duzo na anginy, mam
przerosniete migdalki podniebienne z ogromnymi kryptami :) Dajcie juz spokoj
z tymi chloniakami, nowotwory to i tak rzadkosc w porownaniu z innymi
przyczynami powiekszenia wezlow.

--
Pozdrawiam Norbert

7. Data: 2005-12-29 11:12:40

Od: "Arkadiusz Darocha" <e...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Łatwo też pomylić jest ścięgno mięśni np. nadgnykowych z węzłami. pzdr

8. Data: 2005-12-29 12:55:27

Temat: Odp: czy zdrowe węzły są wyczuwalne??
Od: "Zbigniew Rudzki" <m...@c...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Daniel" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> Mam pytanie..bo ja sie w sumie nie znam na tych węzłach..
> tyle sie słyszy o tych nowotworach..jestem mlody..i troche przewrażliwiony
na
> punkcie chorób....

Normalne (tzn. niezmienione chorobowo) wezly chlonne mozna wybadac (wyczuc)
u czesci osob:

- w kazdym wieku w pachwinach
- u dzieci pod zuchwa.

Wszystkie inne wyczuwalne wezly chlonne nalezy uznac za powiekszone.
Rownoczesnie jednak zdecydowana wiekszosc przyczyn powiekszenia wezlow u
zdecydowanej wiekszosci osob nie ma niczego wspolnego z nowotworami.

Zbyszek
hematopatolog

nerki - kamien ?
suplement diety nie moze byc stosowany jako suplement zroznicowanej diety
klucie w sercu
żyły
Vivacor 25 mg [Warszawa]