czy zielona i czerwona herbata zawiera kofeinę ?

41. Data: 2006-01-19 19:47:43

Temat: Re: czy zielona i czerwona herbata zawiera kofeinę ?
Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "rina" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
news:dqoor9$fou$1@news.task.gda.pl...

> a no nie parze przez sitko:) wsypuje do kubka, zalewam wrzatkiem i wypijam
> jak troche ostygnie :))
> to z lenistwa :D

a nie masz potem problemu z wylewaniem tego do zlewu?

42. Data: 2006-01-19 19:48:56

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> biała herbata, zielona i wszystkie czarne (w tym czerwona) to oczywiscie
> ta
> sama roslina (tzn sa trzy rodzaje, ale naleza do tego samego gatunku
> Camellia)

wiem:) ale jakos nazwami je trzeba rozroznic, nie? jest jeszcze zolta, ale
tej nie mialam okazji pic. sadzac po jej cenie, pewnie w smaku zblizona do
bialej.

43. Data: 2006-01-19 20:00:57

Od: "rina" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a nie masz potem problemu z wylewaniem tego do zlewu?

do zlewu? zeby sie pozatykaly rury i inne kolanka? nie :) wylewam do troche
grubszej rury, tudziez jak przyschnie do smietnika wyrzucam :)

jakies jeszcze pytania? :)

44. Data: 2006-01-19 20:06:10

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> do zlewu? zeby sie pozatykaly rury i inne kolanka? nie :) wylewam do
> troche
> grubszej rury, tudziez jak przyschnie do smietnika wyrzucam :)
>
> jakies jeszcze pytania? :)

e juz nie - kibel gdzie indziej, zlew gdzie indziej - niewygodnie:)

45. Data: 2006-01-19 20:13:40

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

siliana napisał(a):

> a co z herbatami bezkofeinowymi? widzialam np. twinnins (czarna earl grey) w
> wersji z i bez...

Pewnie to samo, co z bezkofeinowymi kawami - to już nie są te same
napoje, tylko ich surogaty.

> a jaka moc jest slaba - 2 min parzenia czarnej?

Jak juz ktoś wcześniej pisał, od czasu parzenia zalezy, czy herbata
będzie działać bardziej, czy mniej pobudzająco. Krócej parzona herbata
bardziej pobudza, ale ma mniej intensywny smak. Moc zależy od ilości
sypanej herbaty, od jej gatunku i rodzaju.

Pozdrawiam
Ewa

46. Data: 2006-01-19 20:43:46

Od: "rina" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> e juz nie - kibel gdzie indziej, zlew gdzie indziej - niewygodnie:)

jak sie mieszka w akademiku, to wszystko jest bardzo blisko :p

47. Data: 2006-01-19 21:33:50

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> jak sie mieszka w akademiku, to wszystko jest bardzo blisko :p

a to zmienia postac rzeczy:)

48. Data: 2006-01-20 09:10:31

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "siliana" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

> kurcze, ciagle to slysze od smakoszy, wiec nie moge zrozumiec, ze mi
> torebkowa bardziej smakuje... kocham earl grey pod kazda postacia. nie ma
> takie marki w polsce, ktorej bym nie sprobowala tej konkretnej herbatki. i
> naprawde te torebkowe smakuja mi najlepiej. bardziej od wyszukanych
> sypanych. dziwna jestem?

Ja doslownie okreslam herbate z torebki jako "smiec", poniewaz tak jest
faktycznie:
http://www.poradnikzdrowie.pl/19_397.htm
Cyt.:"...W czasie wszystkich tych procesów dodatkowo surowiec jest
przesiewany. W ten sposób się go selekcjonuje: herbata liściasta pozostaje
na sicie, a susz, który przez nie przechodzi, nosi nazwę herbaty łamanej.
Natomiast pył pozostały po ostatnim przesiewie służy do produkcji herbat
ekspresowych."

Notabene sama torebka tez nie jest obojetna smakowo, wiec moze wszystko do
kupy i...to ci smakuje(?). Ale o gustach sie nie dyskutuje;)

Iwona
// Kazda rzecz ma dwie strony. Fanatycy widza tylko jedna // Schutzbach

49. Data: 2006-01-20 09:20:07

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "siliana" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

> a nie masz potem problemu z wylewaniem tego do zlewu?

Chyba nie mowisz powaznie? Wylewalabys takie fusy do zlewu?

Iwona
// Wlasciwoscia czlowieka jest bladzic, glupiego - w bledzie trwac / /
Cyceron

50. Data: 2006-01-20 13:19:42

Od: "Aicha" <m...@p...strone> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "siliana" napisał:

> czy to oznacza, ze 1 lyzeczka sypanek jest mocniejsza od
> rozpuszczalnej?

To chyba zależy... ja "przedtem" piłam właśnie sypaną z 1 łyżeczki.
Trzeba by było poszukać informacji o zawartości kofeiny w
poszczególnych rodzajach kawy.

--
Pozdrawiam - Aicha

Dozwolone od lat 18: