Olej po frytkach

1. Data: 2006-01-18 13:24:04

Temat: Olej po frytkach
Od: "Magda" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy olej po smazeniu frytek mozna kolejny raz uzywacc do smazenia?

2. Data: 2006-01-18 14:01:04

Temat: Re: Olej po frytkach
Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Magda" <m...@i...pl> napisal w wiadomosci
> Czy olej po smazeniu frytek mozna kolejny raz uzywacc do smazenia?

W 99,5% smazalni tak to sie robi, wiec pewnie tak.

Ewentualnie mozna wykorzystac jako paliwo do lampki oliwnej.

DJD

3. Data: 2006-01-18 14:05:25

Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magda" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
> Czy olej po smazeniu frytek mozna kolejny raz uzywacc do smazenia?

Mówią, że nie, ale ja używam 2 - 3 razy, jeśli jest jasny i dobrze pachnie
oczywiście :)
Pozdrawiam, Agata

4. Data: 2006-01-18 15:02:21

Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gusiek" napisał w wiadomości

> Mówią, że nie, ale ja używam 2 - 3 razy, jeśli jest jasny i dobrze pachnie
> oczywiście :)
> Pozdrawiam, Agata

Przepraszam..Jesteś mieszkanką Krakowa czy Poznania??

Marek

5. Data: 2006-01-18 15:46:53

Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek W."
<U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU
.UplU> napisał w
wiadomości news:dqllai$hff$1@news.lublin.pl...

> Przepraszam..Jesteś mieszkanką Krakowa czy Poznania??

Nie wiem, co to ma do rzeczy :) Ale nie trafiłeś.
Po prostu szkoda mi wywalać prawie dwa litry dobrego oleju po jednym razie,
czy to jakieś niezwykłe?
Pozdrawiam, Agata

6. Data: 2006-01-18 15:48:53

Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

** Gusiek, 2006-01-18 16:46:

> Nie wiem, co to ma do rzeczy :)

Mieszkańcy Wielkopolski znani są z oszczędności... :)

(...)

> Po prostu szkoda mi wywalać prawie dwa litry dobrego oleju po jednym razie,
> czy to jakieś niezwykłe?

Bo właściwie chyba nikt tak nie robi, można smażyć kilka razy, kiedy
olej jest do wymiany to widać i czuć, poza tym na zużytym oleju gorzej
się smażą...

--
+ ' .-. .
. http://kosmosik.net/ * ) )

7. Data: 2006-01-18 16:42:16

Od: "Joan" <s...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mówią, że nie, ale ja używam 2 - 3 razy, jeśli jest jasny i dobrze pachnie
> oczywiście :)
> Pozdrawiam, Agata

Ja tez uzywam dwa razy. Potem uzywam tego oleju do konserwacji np.
zlewozmywaka:).
joan

8. Data: 2006-01-18 16:44:34

Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Magda" <m...@i...pl> napisal w wiadomosci
> Czy olej po smazeniu frytek mozna kolejny raz uzywacc do smazenia?

Mozna, mozna, ale najlepiej go po ostygnieciu i odstaniu ostroznie zlac, by
wszystkie "smiecie" zostaly na dnie. Niektórzy dolewaja do oleju jeszcze
octu, ze niby go odmladza, ja tam nie próbowalam. A na grupie czytalam, ze
niepowtarzalny smak produktów jak ze smazalni frytek i ryb, a do którego sie
dazy potem w domu, uzyskuje sie tylko przez smazenie na starym oleju:P Ze
niby co, rakotwórczy? Ponoc wszystko smazone w glebokim oleju (a zwlaszcza
ziemniaki) jest rakotwórcze, a wiec nie zalezy to zasadniczo od "mlodosci"
oleju.

Pozdrawiam,
Akulka

9. Data: 2006-01-18 17:23:55

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Akulka napisał(a):

> ziemniaki) jest rakotwórcze, a wiec nie zalezy to zasadniczo od "mlodosci"
> oleju.

Generalnie nie powinno się używać oleju raz przegotowanego nie tyle ze
względu na jego smak, co na szkodliwość zdrowotną. Do kilkakrotnego
podgrzewania są specjalne tłuszcze i tych pewnie używa się w
porządniejszych lokalach do robienia frytek.
Może wypowie się na ten temat jakiś chemik na grupie, bo nie chciałabym
tutaj czegoś poprzekręcać.
Ja zawsze olej po jednorazowym smażeniu wylewam.

Pozdrawiam
Ewa

10. Data: 2006-01-18 17:47:31

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tutaj czegoś poprzekręcać.
> Ja zawsze olej po jednorazowym smażeniu wylewam.

Oczywiście, że tłuszcz się starzeje, a zwłaszcza podejrzanie łatwo rozpadają
się wiązania nienasycone (stąd kiep, kto smaży np. na winogronowym). Ale
raczej wątpię, aby "specjalne tłuszcze" były u nas popularne. Zwłaszcza w
zakładach gastronomicznych typu "smażalnia" lub "bar na rogu". A próby
polepszenia jakości - przez np. dodanie do oleju trochę smalcu - w USA
skończyły się procesem McDonalda.

soczewica na sypko
Pasztet z badziewkami
Litery na torcie
rybka wędzona
Bułeczki pizzowe Adioli - jeszcze raz do znudzenia