rybka wędzona

1. Data: 2006-01-18 07:07:01

Temat: rybka wędzona
Od: "Jowita Sadowska" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie!
kochani - proszę o pomoc. Mam w lodówce duużo wędzonej rybki (z
zaprzyjaźnionej wędzarni) i szkoda mi ja zmarnować.[zostało mi po
karnawałowej imprezie] Co mogę z nią zrobić? Tam jest "na oko" 5 gat. ryb
pokrojonych w kawałki. niektóre maja osci, ale te "kręgosłupowe".
Poradźcie proszę:)

pozdrawiam
zarybiona

2. Data: 2006-01-18 07:19:20

Temat: Re: rybka wędzona
Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jowita Sadowska" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> karnawałowej imprezie] Co mogę z nią zrobić? Tam jest "na oko" 5 gat. ryb
> pokrojonych w kawałki. niektóre maja osci, ale te "kręgosłupowe".

Nie wiem w jakim stanie swiezosci obecnie sa twoje ryby... Ja zamrazam w
porcjach. Co jakis czas zamawiam u zaprzyjaznionych rybakow lososia, wegorza
(wtedy kiedy jest na nie sezon), daje do wedzenia. Czesc zjada sie na
biezaco, a pozostale na porcje, w folie i woreczek, i do zamrazalnika. Potem
jak znalazl :) Nie traca wiele ze swojego swiezego smaku. Zdecydowanie wole
moje mrozone od kupnych (sklepowych) ;)

Iwona
// Wlasciwoscia czlowieka jest bladzic, glupiego - w bledzie trwac / /
Cyceron

3. Data: 2006-01-18 07:57:27

Od: "Jowita Sadowska" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwona_s" <i...@T...pl> napisał w wiadomości
> [...]

> Pozdrawiam
> Iwona
> // Wlasciwoscia czlowieka jest bladzic, glupiego - w bledzie trwac / /

Dzięki:)
Ja nigdy jeszcze nie mroziłam wędzonej ryby:)
a jeszcze myślałam o jakiejś paście na kanapki- trzeba z majonezem
pomieszać? Może macie jakieś propozycje?
Jowita

4. Data: 2006-01-18 08:16:36

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jowita Sadowska" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

> a jeszcze myślałam o jakiejś paście na kanapki- trzeba z majonezem
> pomieszać? Może macie jakieś propozycje?

Z majonezem jak najbardziej.
"Rozebrana" (pozbawiona osci) ryba wymieszana z majonezem, sol do smaku,
jesli jest taka koniecznosc. Nalozyc na bulke/chleb, a na to warstwe drobno
startej marchwi. Dotychczas robilam w ten sposob dorsza i makrele, bo lubie.

Inny sposob: rybe rozdrobnic, dodac posiekana czerwona cebule, ogorka
kiszonego i majonez +przyprawy, jak kto lubi mozna dod. jajko na twardo.

Losos dobrze smakuje z jajkiem na twardo. Mozna polowke jajka zawinac
plastrem lososia lub z jaja na twardo wyjac zoltka i wymieszac razem z
posiekanym na miazge lososiem, dod. posiekana natke pietruszki i nalozyc do
bialka. Bardzo pyszne.

5. Data: 2006-01-18 09:15:18

Od: "Katarzyna" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć
Ale narobiłać smaka.
Można zrobić jeszcze pastę z serem białym.
Zemleć ser dodać wyościowaną rybkę , sol, pieprz do smaku i gotowe. można
dodać troche przecieru pomidorowego albo keczupu.
Albo wogóle samoą rybke z keczupem.
W wersji s serem lubie tłuste ryby np. makrelę.
Kasia-Rzeszów

6. Data: 2006-01-18 15:41:04

Od: zbigi <z...@s...motocykle.org> szukaj wiadomości tego autora

Bry! :)
Nowy jestem - korcilo mnie juz dawno zajrzec ale dopiero teraz mozliwosci.

Jowita Sadowska napisał(a):

> a jeszcze myślałam o jakiejś paście na kanapki- trzeba z majonezem
> pomieszać? Może macie jakieś propozycje?

Przykladowa pasta z makreli wedzonej:
- makrela wedzona ;) (obrana z osci)
- troche majonezu
- troche masla (moze byc roslinne - lepiej sie miesza)
- troche cebuli pokrojonej w kosteczke (nieduza glowka)
- pieprz
Wszystko razem dobrze wymieszac rozgniatajac kawalki ryby widelcem.
Na chleb idealna.

Druga wersja, to dodatek twarogu - rozkruszyc, dodac troche oliwy lub
smietany lub jogurtu lub kefiru (zalezy od "suchosci" twarogu) - mieszac
w sposob podobny.
Ja jeszcze dodaje ciut czosnku, ale ja zboczony pod tym wzgledem jestem ;)
Smacznego :)
zbigi

7. Data: 2006-01-19 01:10:43

Od: "Maciej Muran" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jowita Sadowska" <j...@o...pl> napisał
> a jeszcze myślałam o jakiejś paście na kanapki- trzeba z majonezem
> pomieszać? Może macie jakieś propozycje?

Chleb/bułka z masłem, na to rybka a na nią kilka kropel soku z cytryny.
Koniec przepisu ;)

M.

Bułeczki pizzowe Adioli - jeszcze raz do znudzenia
jak kroic zamrozone?
dekoracja stołu-chrzciny
Do użytkowników robotów kuchennych
[gdzie] suszone pomidory ale nie w zalewie