jak kroic zamrozone?

1. Data: 2006-01-17 23:37:45

Temat: jak kroic zamrozone?
Od: "Tomasz K." <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

mam takie dosc nietypowe pytanko... mam w zamrazarce ogromny kawal
zamrozonej ryby-fileta, musze jakos wykroic z niego bez rozmrazania calosci
steki, no i za bardzo nie wiem jak sie do tego zabrac :-( jak sobie radza
profesjonalni kucharze? mi do glowy przyszlo tylko zastosowanie brzeszczota
do metalu ale musi byc pewnie lepszy sposob,. elektryczne noze kuchenne
chyba sobie nie poradza?

i jeszcze jedno... jak "zgodnie ze sztuka" odmrazac taka rybe zeby jak
najmniej stracila ze smaku? szybko w mikrofali czy powoli w lodowce? moze
wrzucic do jakies zalewy?

Tomasz

2. Data: 2006-01-18 07:25:26

Temat: Re: jak kroic zamrozone?
Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz K." <n...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> zastosowanie brzeszczota do metalu ale musi byc pewnie lepszy sposob,.
> elektryczne noze kuchenne chyba sobie nie poradza?

Tez by mnie to interesowalo, bo niejednokrotnie sie meczylam i... lapki
sobie poodmrazalam :/

> i jeszcze jedno... jak "zgodnie ze sztuka" odmrazac taka rybe zeby jak
> najmniej stracila ze smaku? szybko w mikrofali czy powoli w lodowce? moze
> wrzucic do jakies zalewy?

Wydaje mi, ze najbezpieczniejsze dla zdrowia i smaku jest rozmrazanie w
lodowce, chociaz sama roznie praktykuje (w zaleznosci od czasu) ;)

Iwona
// Wlasciwoscia czlowieka jest bladzic, glupiego - w bledzie trwac / /
Cyceron

3. Data: 2006-01-18 07:58:38

Od: "turecky " <t...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz K. <n...@o...pl> napisał(a):

> [...]
>
> i jeszcze jedno... jak "zgodnie ze sztuka" odmrazac taka rybe zeby jak
> najmniej stracila ze smaku? szybko w mikrofali czy powoli w lodowce? moze

Masz całą rybę i chcesz wykroić filety?
Masz gruby filet i chcesz wzdłuż przekroić na cieńsze ?
Masz duuży filet i chcesz w poprzek pokroić na mniejsze ?

4. Data: 2006-01-18 08:12:26

Od: "Tomasz K." <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Masz duuży filet i chcesz w poprzek pokroić na mniejsze ?

to bedzie najblizsze prawdy :-) przy odpowiednim narzedziu technicznie
sprawa powinna byc prosta (wzdluz to sobie juz wogole nie wyobrazam tej
operacji)

Tomasz

5. Data: 2006-01-18 09:13:25

Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

** Tomasz K., 2006-01-18 00:37:

> [...]
> zastosowanie brzeszczota do metalu ale musi byc pewnie lepszy sposob,.
> elektryczne noze kuchenne chyba sobie nie poradza?

Tasak da radę. :>

> i jeszcze jedno... jak "zgodnie ze sztuka" odmrazac taka rybe zeby jak
> najmniej stracila ze smaku? szybko w mikrofali czy powoli w lodowce?

W lodówce.

--
+ ' .-. .
. http://kosmosik.net/ * ) )

6. Data: 2006-01-18 09:17:20

Od: "Tomasz K." <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tasak da radę. :>

oj nie wiem... filet dosc grubasny jest- to duza ryba, a kawalki chcialbym
miec w miare foremne i jak najmniej zniszczyc przy tej operacji :-( jak
sobie radza w restauracjach w takich przypadkach? musi byc jakis patent, nie
wierze, ze piluja pilka do metalu ;-)

Tomasz

7. Data: 2006-01-18 09:27:20

Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

** Tomasz K., 2006-01-18 10:17:

> oj nie wiem... filet dosc grubasny jest- to duza ryba, a kawalki
> chcialbym miec w miare foremne i jak najmniej zniszczyc przy tej
> operacji :-(

Taaasaaak, taaasaaak, taaasaaak.

Kaboom. ;)

> jak sobie radza w restauracjach w takich przypadkach? musi
> byc jakis patent, nie wierze, ze piluja pilka do metalu ;-)

Może rozmrażają całą rybę? :)

--
+ ' .-. .
. http://kosmosik.net/ * ) )

8. Data: 2006-01-18 09:28:01

Od: "turecky " <t...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz K. <n...@o...pl> napisał(a):

> [...]
> sobie radza w restauracjach w takich przypadkach? musi byc jakis patent, nie

Mam w domu specjalną piłkę kuchenną ze stali nierdzewnej do krojenia mrożonek
(przywiezioną za komucha z NRD) - dość długo się nią pracuje. Ale mam za to
stary, dobry, przedwojenny, niemiecki tasak. Kwestia wprawy i siły i jednym
uderzeniem odkraja sie kawałki.
W dużych restauracjach maja piły tarczowe-elektryczne.

9. Data: 2006-01-18 11:02:17

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz K. napisał(a):

> [...]
> operacji :-( jak sobie radza w restauracjach w takich przypadkach? musi
> byc jakis patent, nie wierze, ze piluja pilka do metalu ;-)

Masz maszynkę do krojenia chleba? To może na takiej maszynce albo ostrym
nożem (ale nie wiem, czy się da, jeśli ryba jest rzeczywiście na kość
zmrożona). Z tego co wiem, kucharze na carpaccio np. kroją właśnie
zamrożona polędwicę ostrym nożem, żeby była jak najcieniej pokrojona,
ale w jakim stanie zamrożenia ona wtedy jest, to nie wiem.

Pozdrawiam
Ewa

10. Data: 2006-01-18 11:11:47

Od: "Tomasz K." <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zamrożona polędwicę ostrym nożem, żeby była jak najcieniej pokrojona, ale
> w jakim stanie zamrożenia ona wtedy jest, to nie wiem.

dekoracja stołu-chrzciny
Do użytkowników robotów kuchennych
[gdzie] suszone pomidory ale nie w zalewie
Jak dogodzić kobiecie w ciąży
Drożdże suszone do chleba