Kremowka z budyniem

1. Data: 2006-01-18 14:27:14

Temat: Kremowka z budyniem
Od: bravo00 <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, poszukuje przepisu na taka oto kremowke z masa budyniowa:

http://www.adamek.pl/foto/kremowka.jpg

w opisie jest: Francuskie ciasto przelozone delikatnym kremem budyniowym

interesuje mnie sam przepis na mase/krem budyniowy jaki jest w tej
kremowce. Nie jest to napewno taki zwykly budyn i wystudzony w lodowce.
Cala masa ma gesta konsystencje - taka "galaretowata".

Jezeli ktos spotkal sie z przepisem - bardzo prosze o pomoc :)

2. Data: 2006-01-18 14:33:09

Temat: Re: Kremowka z budyniem
Od: "Anna 'Akna' Strzyżewska" <akna[nospam]@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "bravo00" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> kremowce. Nie jest to napewno taki zwykly budyn i wystudzony w lodowce.
> Cala masa ma gesta konsystencje - taka "galaretowata".

Na moje oko to nie kremówka a napoleonka :-)

Akna

3. Data: 2006-01-18 14:34:02

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le mercredi 18 janvier 2006 ? 15:27:14, dans <dqlj8d$89o$1@atlantis.news.tpi.pl> vous
écriviez :

> [...]
> Cala masa ma gesta konsystencje - taka "galaretowata".

> Jezeli ktos spotkal sie z przepisem - bardzo prosze o pomoc :)

To jest cr?me pâtissi?re, przepis (po francusku, ale z obrazkami) jest
tu :
http://www.meilleurduchef.com/cgi/mdc/l/fr/recettes/
creme_patissiere_ill.html

Lista skladnikow : 150 g cukru, 75 g maki, pol laski wanilli, 3/4 l
mleka.

Ewcia

--
Niesz

4. Data: 2006-01-18 14:57:38

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Ewa (siostra Ani) N. napisał(a):

> Lista skladnikow : 150 g cukru, 75 g maki, pol laski wanilli, 3/4 l
> mleka.

Czyli co, sam budyń? Mi się wydawało, że do kremówek robi się krem
budyniowy, czyli do budyniu dodaje się jeszcze jakiś tłuszcz, najlepiej
dobre masło i miksuje.

Pozdrawiam
Ewa

5. Data: 2006-01-18 15:10:10

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le mercredi 18 janvier 2006 ? 15:57:38, dans <dqll0l$89i$1@proxy.provider.pl> vous
écriviez :

> Czyli co, sam budyn?

Wydaje ?mi sie ze budyn sie robi z maki ziamniaczanej.

> Mi sie wydawalo, ze do kremówek robi sie krem
> budyniowy, czyli do budyniu dodaje sie jeszcze jakis tluszcz, najlepiej
> dobre maslo i miksuje.

Nie wiem co daje daje tradycyjnie w Polsce, ale we Francji to jest
zawsze ow cr?me patissi?re, o wiele lzejszy. Dodaje sie go zreszta do
wiekszosci ciastek "z kremem", w szczegolnosci do rozmaitych rodzajow
eklerow. Nie ma wtedy zadnego dodatku masla, ani zadnego innego
tluszczu.

Ewcia

--
Niesz

6. Data: 2006-01-18 16:36:47

Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna 'Akna' Strzyżewska" <akna[nospam]@gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:dqljj6$g20$1@inews.gazeta.pl...
> Na moje oko to nie kremówka a napoleonka :-)

No, bo to jest napoleonka - a krem to budyń własnej roboty wkręcony w kostkę
masła:P

Pozdrawiam,
Akulka

7. Data: 2006-01-18 17:15:19

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Ewa (siostra Ani) N. napisał(a):

> Wydaje ?mi sie ze budyn sie robi z maki ziamniaczanej.

Podobno można z takiej i takiej. A sam budyń zamiast kremu wydaje mi się
zbyt "glutowaty".

Pozdrawiam
Ewa

8. Data: 2006-01-18 18:57:54

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le mercredi 18 janvier 2006 ? 15:34:02, dans <6641716720$20060118153403@ewcia.kloups>
> [...]

creme_patissiere_ill.html

> Lista skladnikow : 150 g cukru, 75 g maki, pol laski wanilli, 3/4 l

Oups zapomnialam : + 5 zoltek, oczywiscie

Ewcia

--
Niesz

9. Data: 2006-01-18 19:06:30

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le mercredi 18 janvier 2006 ? 18:15:19, dans <dqlt2p$fno$1@proxy.provider.pl> vous
écriviez :

> Podobno mozna z takiej i takiej. A sam budyn zamiast kremu wydaje mi sie
> zbyt "glutowaty".

Ja ten krem kiedys robilam (no i czesto jadalam, w czasach kiedy
jadlam cistka), on nie przypomina budyniu, jest o wiele delikatnieszy.
Przypuszczam ze dlatego ze jest zageszczany stosunkowo niewielka iloscia
maki, no i zoltkami (zapomnialam o tym skladniku w moim pierwszym
poscie).

Ewcia

--
Niesz

10. Data: 2006-01-18 21:05:29

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Ewa (siostra Ani) N. napisał(a):

> Oups zapomnialam : + 5 zoltek, oczywiscie

Żółtka tu wiele zmieniają :-).

Ewa

Olej po frytkach
soczewica na sypko