Re: czy zle eeg to padaczka?

Data: 2005-08-10 16:27:16
Temat: Re: czy zle eeg to padaczka?
Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid>

On Wed, 10 Aug 2005 07:05:26 +0200, ruua wrote:

[...]
> powiedzial, ze leczy sie objawy, a nie wyniki badan. powiedzial, ze ma
> obizona reakcje na swiatla, ma unikac np. dyskotek i tyle. nie ma padaczki.

I poniekąd słusznie powiedział. Skoro nie ma napadów, to nie ma
padaczki.
Wydawało mi się, ze masz wątpliwości, bo lekarz proponuje leczenie na
podstawie eeg (co się zdarza), stąd moja propozycja zasięgnięcia drugiej
opinii. Skoro jednak jest tak jak piszesz, to sytuacja wydaje się jasna
- leczy się człowieka, a nie wyniki badań.

Wielokrotnie tu pisałem, że nieprawidłowy zapis eeg ma spory odsetek
ludzi zdrowych - spoczynkowe eeg jako takie ma dość ograniczoną wartość
diagnostyczną.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)
/Wilder Penfield/