czym faszerować pomidory??

1. Data: 2004-08-10 17:21:31

Temat: czym faszerować pomidory??
Od: "Kasia C" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Powoli krystalizuje mi się obraz menu na jutrzejsze spotkanie, głównie
dzięki Mariolce, która podrzuciła mi dwa fajne pomysły. Akurat czytałam
"świnskim truchtem", gdzie chilli con carne jest daniem popisowym i
zastanawiałam się, jak by tu się samej nim popisać, więc Mariolko dziękuję
raz jeszcze. Upiekłam już palmiery (chociaż nie wiem czy do jutra coś
zostanie) a teraz zastanawiam się czym faszerować pomidory dla siostry
wegetarianki... serek ze szczypiorkiem to chyba ciut za nudno i za
zwyczajnie... Może macie jakieś sugestie??

1. Data: 2004-08-10 17:26:57

Temat: Re: czym faszerować pomidory??
Od: "Claris" <c...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kasia C" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> zastanawiałam się, jak by tu się samej nim popisać, więc Mariolko dziękuję
> raz jeszcze. Upiekłam już palmiery (chociaż nie wiem czy do jutra coś

To ja pieknie prosze o przepis na Palmiery! [o mniam, przepadam...]

Claris /ona/
claris/-at-/wp.pl

1. Data: 2004-08-10 17:32:20

Od: MarchEf <b...@y...pl> szukaj wiadomości tego autora

serek ze szczypiorkiem to chyba ciut za nudno i za
> zwyczajnie... Może macie jakieś sugestie??

dla wegetarianki? moze podduszone cukinie kabaczki, ew. patisonki plus
wnetrze pomidora?
i oczywiscie duzo przypraw. mozna wymieszac z parmazanem. Mlask :)

1. Data: 2004-08-10 17:39:18

Od: "Kasia C" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

mmmm dziekuje! sama mam ochote, ale podpowiedz mi jak to zrobic;) na maselku
jes pokrojone w kostke poddusic? czy nalezy je obrac? przepraszam za moja
nieznajomosc tematu ;(

1. Data: 2004-08-11 06:24:44

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dzięki Mariolce, która podrzuciła mi dwa fajne pomysły. Akurat czytałam
> "świnskim truchtem", gdzie chilli con carne jest daniem popisowym i

łooo, ja to tez niedawno przeczytałam.
Dawno się tak nie ubawiłam - i ten urzekający wprost tytuł... :)

> a teraz zastanawiam się czym faszerować pomidory dla siostry
> wegetarianki... serek ze szczypiorkiem to chyba ciut za nudno i za
> zwyczajnie... Może macie jakieś sugestie??

Na zimno - jakąkolwiek sałatką na zimno, choćby klasyczną, albo mieszanką
brokułów, fety, papryki w oliwie z czosnkiem itp.

Na ciepło - bakłażanami z mozarellą.

Robimy najpierw grzanki z 2 kromek tostowych
Podsmażamymy na patelni szalotkę ze szczypiorem, i ząbek czosnku, wrzucamy
na to 1 bakłażana małego, pokrojonego w kostkę, podsmażamy i wrzucamy 1 mało
soczystego (takiego co ma dużo miąższu, mało lejącego się w środku) pomidora
obranego ze skóry i pociętego w kostkę.

Szybko przesmażamy, dodajemy trochę sosu sojowego, pieprzu, ew ostrej
papryki.
Zdejmujemy z patelni i łączymy z pokrojona w kostkę mozarellą i grzankami i
posiekanymi grubo listkami bazylii lub estragonu - co kto woli (albo
suszoną- trudno) - szybko napychamy tym pomidory i do piekarnika na dolną
półkę - jak się przypiekają zanadto od góry, to zostawić tylko dolne grzanie
aż zmiękną trochę.

Farsz można wzbogacić czarnymi oliwkami, lub kaparami jak kto lubi.

Sowa

1. Data: 2004-08-11 07:48:17

Od: "Kasia C" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

dzieki! rewelacja!
z pewnoscia musze zrobic wiecej, bo czuje ze oprocz mojej wegetarianki rzuca
sie na nie wszyscy;)

1. Data: 2004-08-15 17:45:47

Od: PatryCCCja <k...@s...TO_WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sowa wrote:
> Na zimno - jakąkolwiek sałatką na zimno, choćby klasyczną, albo mieszanką
> brokułów, fety, papryki w oliwie z czosnkiem itp.

"papryka w oliwie z czosnkiem" - co to? znaczy ta papryke nalezy w tym
zamarynowac czy piszesz o czyms ze sloika (kupne)?

przy okazji, do kasi: do farszu mozesz uzyc tez kuskus, zwl.jesli farsz
zbyt wodnisty od soku z pomidorow.
a ja ostatnio szaleje za polaczeniem ryzu z soczewica (taka gotowana z
sola, kawalkami czosnku i kawalkami cytryny). do faszerowania tez sie
ekstra nadaje. a banalne do zrobienia :)

pat
--
vege.pl http://www.vege.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl