czym malować w nowym mieszkaniu

1. Data: 2003-02-21 14:14:09

Temat: czym malować w nowym mieszkaniu
Od: "Darek" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam i proszę o radę,

W nowym mieszkaniu muszę odmalować ściany. Ściany były niedawno malowane ale
po dostaniu kluczy do mieszkania musielismy położyć podłogi, glazury,
terakoty, założyć drzwi itd. W związku z tym ściany się trochę przybrudziły
i trzeba odmalować.
Moje pytanie brzmi czy wystarczy niezbyt droga farb np. Jedynka i
jednokrotne malowanie czy lepiej kupić coś droższego np Dulux?
Czy lepiej malować pędzlem czy wałkiem (jakim?) ?
Czy muszę ściany wcześniej myć?

Z góry dziękuję za pomoc
Darek

1. Data: 2003-02-21 14:20:34

Temat: Re: czym malować w nowym mieszkaniu
Od: Piotr Jankisz <p...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Darek napisał(a):

> [...]
> po dostaniu kluczy do mieszkania musielismy położyć podłogi, glazury,
> terakoty, założyć drzwi itd. W związku z tym ściany się trochę przybrudziły

Najpierw spróbowałbym je umyć czystą wodą.

> Moje pytanie brzmi czy wystarczy niezbyt droga farb np. Jedynka i
> jednokrotne malowanie czy lepiej kupić coś droższego np Dulux?

Z doświadczenia - lepiej zainwestować w farby, które dają się
wielkorotnie myć - na to zwróć uwagę kupując emulsję.

> Czy lepiej malować pędzlem czy wałkiem (jakim?) ?

Wałkiem, w zależności od pożądanej faktury krótko lub długowłosym.
Długowłosym łatwiej się maluje, ale więcej farby idzie.

> Czy muszę ściany wcześniej myć?

Raczej tak, a przynajmniej starannie odkurzyć.

--
Piotr Jankisz

Małe co nieco o rowerach:
http://www.widzew.net/~bladteth/pj.html

1. Data: 2003-02-21 14:24:47

Od: Jo'Asia <J...@r...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Darek wystukał w wiadomości <b35ca0$ssm$1@nemesis.news.tpi.pl>:

> Czy lepiej malować pędzlem czy wałkiem (jakim?) ?

A teraz być moze wygłoszę herezję.

Widzieliście w telewizji jakieś kilka lat temu reklamy zestawu
o nazwie Euromal? Otóż analogiczne coś dostaliśmy od znajomych
chyba kilkanaście lat wcześniej. Wytrzymały dużo - cała rodzina
używała. Na szczęście gdy największa "packa" pękła pojawiły się
te reklamowane odpowiedniki. Używałam sama i twierdzę że bardzo
wygodne w użytkowaniu są, szczególnie jeśli chodzi o niechlapanie
(jak wąłek), a zużywają o wiele mniej farby.

Jo'Asia

--
__.-=-. Joanna Słupek j...@h...pl .-=-.__
--<()> http://bujold.fantastyka.net/ http://esensja.pl/ <()>--

1. Data: 2003-02-22 09:51:09

Od: "Grzegorz W. Fedorynski" <a...@z...mimuw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 21 Feb 2003, Darek wrote:

> Moje pytanie brzmi czy wystarczy niezbyt droga farb np. Jedynka i
> jednokrotne malowanie czy lepiej kupić coś droższego np Dulux?

Może niekoniecznie Dulux, ale odpuściłbym sobie wszystkie Jedynki, Śnieżki
i ten przedział cenowy. Z takiego np. Decoralu jestem bardzo zadowolony.

A tak w ogóle to naprawdę najpierw spróbuj porządnie umyć ściany, przyda
się nawet, jeżeli i tak skończy się malowaniem.

Pozdrawiam,

Alojzy

opinia na temat pralki Electrolux
co za to mogę kupić ?