czym się różni wiertarka udarowa od młota udarowo - obrotowego?

11. Data: 2011-02-11 19:28:04

Temat: Re: czym się różni wiertarka udarowa od młota udarowo - obrotowego?
Od: "Marek P." <q...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No właśnie :) Zdarza się czasem konieczność wywiercenia kilu otworów w
> suficie, czy nadprożach, a do tej pory oznaczało to albo mordęgę i
> nieprecyzyjne otwory, albo konieczność pożyczania sprzętu po
> znajomych.

Jle razy Ci się to zdazyło ?
Jaką miałes młotowiertarkę skoro sobie z nadprożami nie poradziła.
Ja mając ten sam dylemat kupiłem dobra wiertarkę z udarem.
Za te same pieniądze zamiast śrtedniego młota bybrałbym dobra wiertarkę. Mam
dwie. Niebieskiego Bosha do betonu i Makitę do metalu. Jak kolega pożyczył
ode mnie makite to oddając kazał nakleić że to niebezpieczne narzędzie.
Nigdy mu się nie zdażyło żeby wiertło ustało w metalu a wiertarkę wyrwało mu
z rąk.
Kolega, który miał młot pożyczł Bosha bo po 5 dziurach w fudamencie jego
młot puścił olej.
Myślę że młot byłby średni a pozatym cięzki i nieporęczny. Do domu przerost
formy nad treścią.
Ja swoją wykończyłem dom i zrobiłem wcześniej kilka remontów w poprzednich
mieszkaniach.

12. Data: 2011-02-11 20:51:13

Od: "Tomek" <...@...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek P." <q...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> przerost formy nad treścią.
> Ja swoją wykończyłem dom i zrobiłem wcześniej kilka remontów w

Mam przyzwoitą makitę z udarem i mam też młot, najtańszy jaki był w
Selgrosie.
Od kupna młota, makita jest używana sporadycznie, natomiast bez młota nie
wyobrażam sobie żadnych remontów.
Obleciałem tym młotem remont całego domu (dużego) i mimo tego, że jest
ciężki i nieporęczny wierci dziury w stropach i betonie wspaniale. Świetnie
się nim skuwa beton i robi bruzdy (po dokupieniu odpowiedniej końcówki).
Młot popuszcza olej, ale nadal działa. Po wykonaniu takiej pracy - nie
dziwię się. Jak padnie, kupię po prostu następny. Moim zdaniem, optymalnie
jest mieć i jedno i drugie.

Tomek

13. Data: 2011-02-11 22:40:54

Od: "uciu" <g...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No właśnie po pobieżnym przejrzeniu wpadł mi w oko dokładnie ten model.

polecam:)

wybudowałze mną dom, zrobiłe gruntowne remonty w 2 mieszkaniach(skuwanie
płytek, bruzdy na przewody wykuwane w zelbetowych scianach itp) i nic się
nie dzieje:-)

---
uciu

14. Data: 2011-02-11 23:00:20

Temat: Re: czym si? r??ni wiertarka udarowa od m?ota udarowo - obrotowego?
Od: LEPEK <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-02-11 20:28, Marek P. pisze:

> Jle razy Ci si? to zdazy?o ?

W betonie próbować walczyć starą udarówką - jak tak patrzę, to osiem
dziur w nadprożu, półka przechodząca przez trzy inne nadproża, ze cztery
w sufitach, wyjście i wejście kabla antenowego przez ścianę
zewnętrzną... A jak miałbym czym, to by się coś jeszcze znalazło ;P

> Jak? mia?es m?otowiertark? skoro sobie z nadpro?ami nie poradzi?a.

Mam wiertarkę udarową, a do niektórych rzeczy miałem możliwość użycia
młotowiertarki.

> Ja maj?c ten sam dylemat kupi?em dobra wiertark? z udarem.
> Za te same pieni?dze zamiast ?rtedniego m?ota bybra?bym dobra wiertark?. Mam
> dwie. Niebieskiego Bosha do betonu i Makit? do metalu.

Nie lubię robić metalu i unikam tego, jak mogę :/

> Jak kolega po?yczy?
> ode mnie makite to oddaj?c kaza? naklei? ?e to niebezpieczne narz?dzie.
> Nigdy mu si? nie zda?y?o ?eby wiert?o usta?o w metalu a wiertark? wyrwa?o mu
> z r?k.

Wystarczą stare, lub niewłaściwe wiertła do takiego wypadku.

Pozdr,
--
L E P E K Pruszcz Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

15. Data: 2011-02-11 23:42:23

Od: "Marek P." <q...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wystarczą stare, lub niewłaściwe wiertła do takiego wypadku.

Na starych by tego problemu nie było. Problemem sa nowe i ostre :)

16. Data: 2011-02-14 08:51:03

Od: LEPEK <n...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-02-11 23:40, uciu pisze:
> (skuwanie płytek, bruzdy na przewody wykuwane w zelbetowych scianach itp)

Ale - z tego, co widzę - ta nie ma funkcji dłutowania / bruzdowania, czy
jak tam zwał sam udar bez obrotów... Masz właśnie taką, czy 1758?

Pozdr,

17. Data: 2011-02-14 09:17:53

Od: witek <w...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 14-02-2011 09:51, LEPEK pisze:

> Ale - z tego, co widzę - ta nie ma funkcji dłutowania / bruzdowania, czy
> jak tam zwał sam udar bez obrotów... Masz właśnie taką, czy 1758?
>
> Pozdr,

Ja mam konkretnie model 1755, ale jest już wycofany z produkcji:
http://www.megamajster.pl/mloto-wiertarka-skil-1755.
php
1741 istotnie nie ma dłutowania. Lepiej dorzucić trochę i kupić 1758.

Witek

18. Data: 2011-02-15 07:48:01

Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Co to za gówniany model bez sprzęgła??

-----

19. Data: 2011-02-15 18:41:18

Od: "uciu" <g...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

moj błąd, mam 1758...
...dłutowanie przydawało się przy skuwaniu płytek i robieniu bruzd na nową
instalację:-)

--

uciu

20. Data: 2011-02-15 18:44:09

Od: "uciu" <g...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> moj błąd, mam 1758...
i kupowałe tu http://allegro.pl/show_user.php?uid=1768489

ogolnie to polecam tego sprzedawce - praktycznie caly sprzet u nieo
kupowalem i nigdy nie było z niczym problemu.

---
uciu

Cheap Nilk air max 90 shoes 90's shoes wholesale www.shoestrade.biz
Cheap Timberland boots wholesale www.shoestrade.biz