czym wyciąć otwór w blacie

1. Data: 2009-08-11 18:25:46

Temat: Re: czym wyciąć otwór w blacie
Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja wierciłem otwornicą i wyszło ładnie. Pierwsze pół wiercenia od strony
górnej, wiertło prowadzące otwornicy przechodzi na wylot, bo jest dłuższe i
nic nie trzeba kombinować z dowiercaniem, potem wiercenie od spodu i gotowe.
Przy wierceniu nie pół na pół tylko na raz jest ryzyko, że otwornica wpadnie
gwałtownie, gdzy się dowierci na wylot i krawędzią porysuje blat, dlatego
polecam wiercenie pół na pół.
Jacek

2. Data: 2009-08-12 06:22:39

Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sztukę nastawiania zegara juz dawno posiadłem ;-) Np. teraz mam 8:21.
Natomiast co do OE, to co konkretnie nie pasuje?
Jacek

3. Data: 2009-08-12 06:56:01

Temat: czym wyciąć otwór w blacie
Od: "P." <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Chcę wyciąć w laminowanym blacie kuchennym kilka okrągłych otworów o śr. ok
5 cm - czym wywiercić, żeby nie wyszczerbić laminatu? Czy zwykła otwornica
do drewna będzie odpowiednia?

pozdr.

4. Data: 2009-08-12 07:38:34

Od: k...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 5 cm - czym wywiercić, żeby nie wyszczerbić laminatu? Czy zwykła otwornica

Otwornicą nie masz szansy. Potrzebna frezarka co ma z 20 tyś obrotów na minutę i
frez ostry jak skalpel.

5. Data: 2009-08-12 07:49:18

Od: "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chcę wyciąć w laminowanym blacie kuchennym kilka okrągłych otworów o śr.
> ok 5 cm - czym wywiercić, żeby nie wyszczerbić laminatu? Czy zwykła
> otwornica do drewna będzie odpowiednia?

Bez problemu. Tydzień temu sobie robiłem 6cm otworki. Krawędzie gładziutkie,
nawet szlifować papierem nie trzeba było.
--

__________________________________________MAT_______

6. Data: 2009-08-12 07:51:27

Od: "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bez problemu. Tydzień temu sobie robiłem 6cm otworki. Krawędzie
> gładziutkie, nawet szlifować papierem nie trzeba było.

Oczywiście to musi być taka nasadka koronkowa z wiertłem prowadzącym w osi.

--

__________________________________________MAT_______

7. Data: 2009-08-12 07:54:24

Od: "P." <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Oczywiście to musi być taka nasadka koronkowa z wiertłem prowadzącym w
> osi.

Od której strony się zaczyna: od strony okleiny, czy od spodu? A może po
połowie z każdej strony?

pozdr.
p.

8. Data: 2009-08-12 08:02:35

Od: slaweks <s...@s...cz> szukaj wiadomości tego autora

On 12 Sie, 09:54, "P." <g...@o...pl> wrote:

> Od której strony się zaczyna: od strony okleiny, czy od spodu?  A może po
> połowie z każdej strony?

Ja bym zaczął od strony widocznej. Strona wyjściowa będzie mocniej
poszarpana.

9. Data: 2009-08-12 09:05:39

Od: "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja bym zaczął od strony widocznej. Strona wyjściowa będzie mocniej
> poszarpana.

Zgadza się-trzeba zacząć od góry. Przy czym moja koronka wymagała wiercenia
z dwóch stron, bo była za płytka.
--

__________________________________________MAT_______

10. Data: 2009-08-12 09:28:43

Od: "Big Jack" <a...@b...zz> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości
net.pl
*Lagoda* napisał(-a):

> Zgadza się-trzeba zacząć od góry. Przy czym moja koronka wymagała
> wiercenia z dwóch stron, bo była za płytka.

A ja to bym zrobił jeszcze inaczej. Ponieważ 5cm to prawdopodobnie
będzie za dużo żeby za jednym podjeściem przewiercić na wylot (z
obojętnie której strony), a wiercić raz z jednej, raz z drugiej, to
można trochę się rozminąć z otworami. Dla tego najpierw wywiercił bym
otwór zwykłym wiertłem na wylot, ale o takim fi na którym obsadzona
będzie koronka. I w ten sposób mamy otwór prowadzący. Wybór z której
strony koronką w pierwszej kolejności - w/g uznania. Oczywiście można
wszystko pomierzyć i może się okazać, że wiertło od koronki przejdzie na
wylot mimo że koronka nie, i otwór prowadzący staje się zbyteczny.
Wszystko zależy od grubości blatu i długości wiertła.

--
Big Jack
////// GG: 660675

Śmierdząca wykładzina
Ratunku - larwy w domu
Koszt wybudowania domu -ytong
zmywarka do zabudowy
Jak usunac nalot plesni z betonowej sciany ?