danie z fasoli

1. Data: 2003-12-07 21:47:40

Temat: danie z fasoli
Od: "\"grześ\"" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam ochotę na jakieś danie z fasoli coś w stylu dań
jedzonych na westernach, przyrządzanych na patelni.
Jeżeli ktoś ma jakieś przepisy to proszę o nie.

Pozdrawiam Grzesiek

1. Data: 2003-12-07 22:07:48

Temat: Re: danie z fasoli
Od: "monia" <ainom@buziaczek_nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

http://www.kuchnia.3miasto.pl/warzywa.htm

1. Data: 2003-12-07 22:22:05

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <br076n$an3$1@atlantis.news.tpi.pl>, \"grześ\
<g...@w...pl> wrote:

> Mam ochotę na jakieś danie z fasoli coś w stylu dań
> jedzonych na westernach, przyrządzanych na patelni.
> Jeżeli ktoś ma jakieś przepisy to proszę o nie.

Obawiam się, że kowboje fasolę co najwyżej odgrzewali na patelni. Nie
wyobrażam sobie jej przygotowania od początku w ten sposób, ze względu
na czas gotowania i ilość wchłanianej wody.

Co do przepisów, może tu coś znajdziesz:
<http://www.beanbible.com/index.php>

Władysław

1. Data: 2003-12-07 22:43:12

Od: "Hanna Burdon" <h...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Pytanie zmotywowało mnie do znalezienia przepisu na "refried beans" - od
jakiegoś czasu zastanawiam się, co to właściwie jest.
Przepis znalazłam tu:

http://veggietable.allinfo-about.com/recipes/refried
beans.html

Ilość gotowej potrawy: Około 2,5 szklanki
Czas przygotowania: 1,5 godziny (+ moczenie i gotowanie fasoli)
Narzędzia: Wok, Dutch oven albo głęboka patelnia; drewniana łyżka, widelec
albo tłuczek do ziemniaków.

Składniki: 2 szklanki fasoli pinto albo czarnej (namoczonej i ugotowanej
albo z puszki), 3 łyżki oleju sezamowego albo oliwy z oliwek, 1 szklanka
posiekanej cebuli, 3 ząbki zmiażdżonego czosnku, 1-2 łyżeczki kminku, 1-2
łyżeczki soli, 1-2 łyżeczki mielonego czarnego pieprzu.

Oliwę albo olej podgrzać na średnim ogniu, dodać cebulę i smażyć, aż będzie
miękka, około 10 minut. Dodać czosnek i smażyć jeszcze przez 1-2 minuty.
Dodać fasolę, przyprawy i 0,5 szklanki wody, w której moczyła/gotowała się
fasola. Rozgnieść fasolę tłuczkiem; jeśli jest za sucha, dodać więcej wody.
Spróbować i doprawić do smaku.

Można podawać posypaną żółtym serem, z kwaśną śmietaną i czerwoną cebulą.

Hania

1. Data: 2003-12-07 23:33:59

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 7 Dec 2003 22:43:12 -0000, "Hanna Burdon"
<h...@n...com> wrote:

> [...]
>posiekanej cebuli, 3 z?bki zmia?d?onego czosnku, 1-2 ?y?eczki kminku, 1-2
>?y?eczki soli, 1-2 ?y?eczki mielonego czarnego pieprzu.
>
>Oliw? albo olej podgrza? na ?rednim ogniu, doda? cebul? i sma?y?, a? b?dzie
>mi?kka, oko?o 10 minut. Doda? czosnek i sma?y? jeszcze przez 1-2 minuty.
>Doda? fasol?, przyprawy i 0,5 szklanki wody, w której moczy?a/gotowa?a si?
>fasola. Rozgnie?? fasol? t?uczkiem; je?li jest za sucha, doda? wi?cej wody.
>Spróbowa? i doprawi? do smaku.
>
>Mo?na podawa? posypan? ?ó?tym serem, z kwa?n? ?mietan? i czerwon? cebul?.

a tam przypadkiem nie powinien byc kumin raczej niz kminek?

trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2003-12-08 06:57:17

Od: Krzysztof Wróblewski <k...@a...wbc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

wlasnie wczoraj zrobilem pyszne danie z fasoli - mialem
wczesniej ugotowany duzy groch tzw. "jasiek".
na patelni rozpuscilem kawalek masla i podsmazylem 4
pieczarki pokrojone w plasterki, dodalem 6 dkg drobno
posiekanej wedzonej kielbasy, dodalem kostke kostke Knora
"bazylia i cos tam ...." wsypalem fasole, dodalem 0,5
szklanki gestej smietany - chwile razem poddusilem,
posolilem, posypalem pieprzem kolorowym, dodalem 1 lyzeczke
natki pietruszki i wyszlo pyszne danie z fasoli

1. Data: 2003-12-08 08:03:56

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Obawiam się, że kowboje fasolę co najwyżej odgrzewali na patelni. Nie
> wyobrażam sobie jej przygotowania od początku w ten sposób, ze względu
> na czas gotowania i ilość wchłanianej wody.
=====
To jak, wozili całymi tygodniami ugotowaną fasolę ze sobą? Chyba cały sens
polega na tym, że sucha fasola jest bardzo lekka i zajmuje mało miejsca.

waldek
=====

1. Data: 2003-12-08 08:23:29

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <br1b9d$il8$1@inews.gazeta.pl>, waldek <x...@o...pl> wrote:

> =====
> To jak, wozili całymi tygodniami ugotowaną fasolę ze sobą? Chyba cały sens
> polega na tym, że sucha fasola jest bardzo lekka i zajmuje mało miejsca.

A także ma wysokie wartości odżywcze. Myślę, że gotowali w garnkach,
kiedy mieli na to czas. Rano odgrzewali na śniadanie. A ponadto
podbój Dzikiego Zachodu był możliwy m.in. dzięki żywności puszkowanej.
Pamiętasz może taką scenę z "Pata Garretta i Billy Kida" Peckinpaha,
kiedy w spelunce w jakiejś zaplutej dziurze Garrett pod groźbą
rewolweru wyciąga informację od dwóch bandziorów, a nie chcąc, by mu
przeszkodził Alias (grany przez Boba Dylana), każe mu stanąć pod półką
z towarem i odczytywać napisy na puszkach? Ten czyta "baked beans,
baked beans, pork, baked beans..." . Gdzieś też czytałem, jeśli dobrze
pamiętam, że popularne wśród traperów były sardynki w puszkach.

Władysław

1. Data: 2003-12-08 08:34:13

Od: "beny76" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hanna Burdon" <h...@n...com> napisał w wiadomości

> Można podawać posypaną żółtym serem, z kwaśną śmietaną i czerwoną cebulą.
>
> Hania

brzmi niezle. pozwolisz Haniu, ze wykorzystam wyszukany przez Ciebie
oprzepis :))

beny76

1. Data: 2003-12-08 08:52:32

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ...Myślę, że gotowali w garnkach,
> kiedy mieli na to czas. Rano odgrzewali na śniadanie.
====
Też tak myślę.
====

> A ponadto
> podbój Dzikiego Zachodu był możliwy m.in. dzięki żywności puszkowanej.
====
Osadnicy mieli ogromne wozy wyładowane po brzegi. Kowboje tylko konia.
Wyobrażam to sobie tak: na niepogodę można mieć żelazny zapas konserw, ale
większość to susz. Przynajmniej ja tak robiłem, kiedy jeszcze w dawnych
czasach jeździłem maluchem pod namiot w jakąś dzicz. Tylko od czasu do czasu
kupowało się coś w najbliższej wsi, ale głównie było to piwo :-}

waldek
====

grzane piwo
kupie absynt