darmowy program do grafiki bitmapowej

11. Data: 2004-03-11 18:32:53

Temat: Re: darmowy program do grafiki bitmapowej
Od: "Jotte" <t...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No tak, ale jak coś wpisujesz na stan pracowni to w potocznym znaczeniu
> "przychód" i właśnie w tym problem _jaką to ma wartość_?
> Jeśli małą chyba /1000 zł/ to to zwolniają z podatku.
> US Skarbowy trzeba poinformować, z podaniem wartości z faktury zakupu.
> No ale jak jej nie ma? (faktury)

Walczyłem już kiedyś US parę razy (bez spektakularnych sukcesów) jako
administrator, ale w firmie generującej obrót finansowy. Interpretacja była
taka, że jak oprogramowanie jest za darmo, to pieniądze "zaoszczędzone" na
zakupie są jakby zyskiem (bo brak kosztów) i trzeba od nich zapłacić
podatek. Chore to, ale tak właśnie narodziły się pomysły zakupowania gazet
typu Chip na firmę typu Warzywniak Józek & Syn, aby mieć fakturę na
freeware'owy program (nomen omen) Fakturka.

Tu chodzi o coś innego - mają być zajęcia z podstaw tworzenia www i
potrzebny jest edytor grafiki bitmapowej. Nie będzie wciągany na żadne tam
stany, magazyny, księgowości itp.
Po prostu wykorzystany i deinstall do następnego razu.
Licencja GPL Gimp-a świetnie się w ten schemat wpasowuje.

--
Pozdrowienia
Jotte

12. Data: 2004-03-11 20:15:52

Od: "RomanO" <r...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

<..>
> Po prostu wykorzystany i deinstall do następnego razu.
> Licencja GPL Gimp-a świetnie się w ten schemat wpasowuje.
<..>
Skoro tak to każdy z "rodu" shareware.

Roman

13. Data: 2004-03-11 21:14:59

Od: "Jotte" <t...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Skoro tak to każdy z "rodu" shareware.
Nie każdy. Wiele (z nowszych chyba zdecydowana większość) zostawia ślady w
"kompilowanych" kluczach rejestru, które później utrudniają lub nawet de
facto uniemożliwiają korzystanie z programu (np. popup-y co 10 sek. lub co 3
kliknięcia itp.).
No, nie ważne - Gimp i Pixa to jest to co mogę gościowi zdecydowanie
polecić. Mnie się też podoba.

--
Pozdrowienia
Jotte

14. Data: 2004-03-12 20:24:13

Od: "RomanO" <r...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> "kompilowanych" kluczach rejestru, które później utrudniają lub nawet de
> facto uniemożliwiają korzystanie z programu (np. popup-y co 10 sek. lub
Ja w kwesti deinstalacji po pewnym czasie.
(pewnie do przyszłego roku zapisy w rejestrach -razem z sytemem....
zostaną mocno "zdezaktualizowane"...

- Gimp i Pixa to jest to co mogę gościowi zdecydowanie
> polecić. Mnie się też podoba.
<..>
No, takGimp, to klasyka!
Ale nieco, odbiega od "utartych norm".

Roman

15. Data: 2004-03-12 20:52:30

Od: "Jotte" <t...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja w kwesti deinstalacji po pewnym czasie.
> (pewnie do przyszłego roku zapisy w rejestrach -razem z sytemem....
> zostaną mocno "zdezaktualizowane"...
Fakt, ale przecież nikt przy zdrowych zmysłach nie trzyma instalacji systemu
Win95/98/ME w pracowni dłużej niż rok. Nie ma to sensu, gdyż późniejsze
próby reanimacji itp. kosztują więcej pracy niż posadzenie od nowa całości
przed nowym rokiem. Już prędzej W2K lub XP chociaż też bez sensu, po co
walczyć z rejestrem >=5 MB...

> Ale nieco, odbiega od "utartych norm".
Nieco? ;)) No ale fajny jest on

--
Pozdrowienia
Jotte

16. Data: 2004-03-14 10:43:06

Od: "RomanO" <r...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "RomanO" <r...@k...chip.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Jotte" <t...@W...pl> napisał w wiadomości
ślady
<..>
Tu masz free -trzeba zarejestrować.
Przysyłają kod aktywacji na adres e-maila
Serif PhotoPlus 5.5
http://www.freeserifsoftware.com/serif/ph7_leader2.a
sp
(chyba na każde stanowisko ...trzebaby inny)
:-F

Roman

17. Data: 2004-03-14 11:34:55

Od: "RomanO" <r...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> http://www.freeserifsoftware.com/serif/ph7_leader2.a
sp
> (chyba na każde stanowisko ...trzebaby inny)
Sorry dopiero zauważyłem: jest opcja instalacji sieciowej.
Roman

18. Data: 2004-03-15 19:50:17

Od: "Jotte" <t...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> http://www.freeserifsoftware.com/serif/ph7_leader2.a
sp
> (chyba na każde stanowisko ...trzebaby inny)
Dzięki, ściągnąłem, dałem. Szkoda, że nie po polsku.

--
Pozdrowienia
Jotte

19. Data: 2004-03-15 21:38:26

Od: "RomanO" <r...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dzięki, ściągnąłem, dałem. Szkoda, że nie po polsku.
<..>
No fakt, Gimp jest po polsku :-) ale wolę Serifa.
Roman

Innowacja
analiza rynku - macierz BCG - poszukuje
wpisy do pamiętników