darmowy program do grafiki bitmapowej

1. Data: 2004-03-09 19:53:02

Temat: darmowy program do grafiki bitmapowej
Od: "Jotte" <t...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Poproszono mnie o polecenie jakiegoś programu jak w topicu, do pracowni
komputerowej.
Program ma być przeznaczony głównie do przygotowania grafik dla www.
Pożądane cechy to:
- darmowy koniecznie (jakże by inaczej ;))
- umożliwiać podstawową korektę fotografii
- umożliwiać tworzenie gifów z transparentnym tłem
- pożadana praca na warstwach
- pożądane optymalizowanie plików wyjściowych dla weba
- najlepiej po polsku.
Nie jestem specjalnie zorientowany w tej materii. Czy coś takiego jest w
ogóle? Co byście polecili?

--
Pozdrowienia
Jotte

2. Data: 2004-03-09 19:54:38

Temat: Re: darmowy program do grafiki bitmapowej
Od: "Jotte" <t...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Aha - oczywiście na "jedynie słuszną" platformę ;)

--
Pozdrowienia
Jotte

3. Data: 2004-03-09 20:15:17

Od: iwona <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jotte napisał(a):

> Witam
> Poproszono mnie o polecenie jakiegoś programu jak w topicu, do pracowni
> komputerowej.

Gimp??? nie znam go dokładnie, ale wiele dobrego o nim napisano :)

http://www.gimp.signs.pl/

4. Data: 2004-03-09 20:29:45

Od: "RomanO" <r...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam
> Poproszono mnie o polecenie jakiegoś programu jak w topicu, do pracowni
> komputerowej.
<...>
Z ta darmowością to nie ma co przesadzać.
Urząd Skarbowy czatuje! O podatku od przychodu słyszeli?
$9.95
http://www.serif.com/store/educational.asp

Roman

5. Data: 2004-03-09 20:54:14

Od: "Jotte" <t...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Z ta darmowością to nie ma co przesadzać.
> Urząd Skarbowy czatuje! O podatku od przychodu słyszeli?
W instytucji budżetowej? A wy słyszeli? Bo my nie.

--
Pozdrowienia
Jotte

6. Data: 2004-03-09 22:56:48

Od: "Jotte" <t...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Gimp??? nie znam go dokładnie, ale wiele dobrego o nim napisano :)

Już mam.
No, no - za friko takie funkcje i możliwości... tylko ten interfejs taki
trochę rozstrzelony...
Ale pewnie można się przyzwyczaić.
Nie tylko polecę, ale sam trochę z nim powalczę, dzięki.

--
Pozdrowienia
Jotte

7. Data: 2004-03-10 00:29:15

Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com> szukaj wiadomości tego autora

t...@W...pl news:c2l7e5$46i$1@absinth.dialog.net.pl

> Aha - oczywiście na "jedynie słuszną" platformę ;)

Moze GIMP? Dziala oczywiscie na jedyna sluszna platforme to znaczy Linuxa.

Dziala zreszta tez na roznych niby-systemach jak na przyklad Windows.

~~~
GG-1175498 ____| ]____,
Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

8. Data: 2004-03-10 21:42:54

Od: "RomanO" <r...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

> W instytucji budżetowej? A wy słyszeli? Bo my nie.
<..>
A co za różnica?
No chyba, że zaksięgowane nie będzie.

http://prawo.hoga.pl/poradnik/licencje_VAT.asp

A tu o walce rynek:
http://www.pcworld.pl/news/62505.html
Roman

9. Data: 2004-03-10 23:34:13

Od: "Jotte" <t...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A co za różnica?
> No chyba, że zaksięgowane nie będzie.
Podatek jest od dochodu, nie od przychodu.
Jednostka budżetowa nie prowadzi działalności gospodarczej. Nie ma dochodu.

> http://prawo.hoga.pl/poradnik/licencje_VAT.asp
>
> A tu o walce rynek:
> http://www.pcworld.pl/news/62505.html

Ciekawe. A nawet interesujące. Ale bez związku, bo tam jest mowa o cenach, a
oprogramowanie darmowe (freeware, gpl) jest takiego parametru pozbawione. Są
tam spore uproszczenia, bo co innego cena zakupu, a co innego całokształt
wydatków obejmujący zakup, koszty wdrożenia, eksploatacji, upgrade'owania
itd.
Zresztą - nie pisałem o platformie systemowej a o prostym programiku do
edycji grafik na potrzeby www.

--
Pozdrowienia
Jotte

10. Data: 2004-03-11 12:15:25

Od: "RomanO" <r...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Podatek jest od dochodu, nie od przychodu.
> Jednostka budżetowa nie prowadzi działalności gospodarczej. Nie ma
dochodu.
<..>
No tak, ale jak coś wpisujesz na stan pracowni to w potocznym znaczeniu
"przychód" i właśnie w tym problem _jaką to ma wartość_?
Jeśli małą chyba /1000 zł/ to to zwolniają z podatku.
US Skarbowy trzeba poinformować, z podaniem wartości z faktury zakupu.
No ale jak jej nie ma? (faktury)

<..>
> Zresztą - nie pisałem o platformie systemowej a o prostym programiku do
> edycji grafik na potrzeby www.
<...>
A co za różnica jaki soft system czy grafika?
Liczy sę suma
-Po prostu nie masz tego na stałe, na "stanie" pracowni.
Przerabiałem; księgowa chciała wciagnąć w ewidencję zakupiony Win95.
Musiałem pisać do US o zwolnienie z podatku, znaczki i dopiero dała
spokój.
Problemy jw . W przypadku Soft OpenS lepiej kupić "pudełko" i jest spoko.

Roman

Innowacja
analiza rynku - macierz BCG - poszukuje
wpisy do pamiętników