dentysta - dziwny problem

11. Data: 2010-12-28 14:17:58

Temat: Re: dentysta - dziwny problem
Od: "Papuso Smurfso" <d...@b...zwonsami> szukaj wiadomości tego autora

Órzytkownik "R. P." napisał:

> Opowiedz jeszcze pare bajek dzieciom na dobranoc...

a POlska bendzie drugom irlandiom i fszystkim bedzie siem żyło lepiej,
łykasz to?:O)

12. Data: 2010-12-28 15:20:47

Od: "R. P." <r...@w...to.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

13. Data: 2010-12-28 17:26:53

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 28 Dec 2010 16:20:47 +0100, R. P. napisał(a):

> Opowiedz jeszcze pare bajek dzieciom na dobranoc...

http://wroclaw.naszemiasto.pl/forum/watek/100564,645
,359250,fwid,fkid,fodpid.html
"moja córka zasłabła też u dentysty matka (gość) 2006-01-31 19:03:57
na fotelu gdy dał jej srodek znieczulający( w grudniu ub. roku) Jakoś
wróciła do siebie- może ta dawka była dla niej dorosłej nie zabójcza. Ale
uważam, że dentyści powinni robić próbę uczuleniową i podobnie wszyscy inni
lekarze.To było drugie zasłabnięcie mojej córki. Pierwszy raz po podaniu
jej dozylnej pyralginy przez lekarza z pogotowia rat.w Katowicach (było
wezwane bo miała wielkie bóle brzucha) Miała 23 lata- dostała zapaści i
tylko dzieki mojej interwencji zabrana przez to pogotowie z domu do
szpitala-tam po reanimacji doszła do siebie. Dlaczego lekarze nie robią
próby na srodki przeciwbólowe czy znieczulające?? Jak się okazuje są ludzie
uczuleni na jakiś składnik w tych lekach i dochodzi do zgonów.Nie wyobrażam
sobie gdyby był wypadek i nie będzie w stanie powiedzieć,że jest uczulona
to zamiast pomóc- zabiją ją zastrzykiem- podobnie jak tą dziewczynkę u
dentysty. Mieszkamy w Katowicach. "

http://forum.dentonet.pl/viewtopic.php?t=7603
"wczoraj u stomatologa dostalam znieczulenie UBESTESIN FORTE i pani doktor
nacięła dziąsło ( podejrzenie ropnia) NIC NIE BOLAŁO, wydłubywała dziurkę w
zębie i nagle poczułam ,że drętwieją mi ręce i nogi ,a na głowie mam gorącą
opaskę ktora sie zaciska jak obręcz Zrobilo mi sie strasznie zimno.
Powiedzialam ze slabne i pani doktor przestala robic, opuscila fotel i
kazala mezowi otworzyc okno. Zaczelo mna telepac strasznie, nie panowalam
nad sobą, maz nie mial sily mnie utrzymac... Po okolo 3 minutach przeszlo
,ale nadal czulam sie slabo i mialam zdretwiale konczyny. Pani doktor
wezwala karetke. Cisnienie w normie, ale zabrali mnie do szpitala. W
szpitalu wywiad, ekg i cisnienie. Wyniki ok, ale czulam sie bardzo zle.
Dostalam dozylnie lek odtruwajacy i poczulam sie lepiej. Stwierdzono
uczulenie na UBESTESIN FORTE
to o tyle dziwne ze dostawalam to znieczulenie od 1,5 miesiaca co kilka dni
i nic mi nigdy nie bylo."

http://pacjenci.dentonet.pl/?m=14&a=2755
"# Znieczulenia i omdlenie Bardzo często po znieczuleniu pacjenci mdleją.
Co może być tego przyczyną:
# Jeżeli pacjent lub pacjentka są bardzo nerwowymi, wrażliwymi ludźmi, to
mogą stracić przytomność z powodu stresu. Pacjenci w stresie bardzo często
tracą przytomność - jak na filmach. Pacjent mdlejący na widok igły, to
częsty przypadek. Omdlenie zdarza się również, gdy stres gwałtownie
ustępuje po zaprzestaniu działania czynnika go powodującego, np. koniec
znieczulenia.
# Wielu pacjentów w obawie przed bólem zastrzyku wstrzymuje oddech na
wdechu. Proszę nigdy tego nie robić. Może to spowodować dramatyczne
zmniejszenie powrotu krwi do serca. Omdlenie pojawia się około minuty po
wznowieniu oddychania. Bardzo groźne zjawisko! Należy w czasie znieczulenia
kontrolować swój oddech, oddychając spokojnie i głęboko.
# Zdarzają się osoby szczególnie wrażliwe na środki znieczulenia
miejscowego i w skrajnych przypadkach może to objawić się jako omdlenie.
Chociaż nadwrażliwość daje zazwyczaj inne objawy. Może to być również
przedawkowanie leku znieczulającego. Znieczulenia i uczulenia Uczulenia na
nowoczesne znieczulenia nie zdarzają się. Reakcja uczuleniowa na
znieczulenie może się zdarzyć, jeżeli pacjent jest uczulony na środki
konserwujące - siarczki (np. pirosiarczyn potasu, dwusiarczyny) zawarte w
ampułce ze znieczuleniem."

http://forum.dentonet.pl/printview.php?t=3704&start=
0&sid=f3a54476074817a858d696c6694e24f5
"bardzo dziękuję wszystkim którzy do tej pory odpowiedzieli na moje wołanie
o pomoc w ulżeniu w ewidentnym lęku akurat nie przed bólem ,rwaniem
czy-ogólnie-stomatologiem,lecz przed śmiercią z powodu wstrząsu
anafilaktycznego,który to lęk pojawił się u mnie po drugim wstrząsie.Jestem
lekarzem internistą,były to wstrząsy bez utraty przytomnosci,z których dośc
szybko mnie wyprowadzano,ale z objawami też z innych układów
(pokarmowy,oddechowy,skóra,spojówki).Ten drugi wstrząs,po założęniu
parapasty do leczonego kanałowo zęba (nie byłam znieczulana,unikam
generalnie jakichkolwiek leków)dla mnie i znajomych stomatologow też jest
dziwny,nie mieli takieo przypadku,ale faktem było zasłabnięcie,spadek RR do
chwilowo nieoznaczalnego,tachykardia,bóle brzucha,biegunka,pokrzywka.Wtedy
się jeszcze nie bałam.Dopiero po tym zdarzeniu zaczęłam sie bać
jakiejkolwiek chemii,zwłaszcza w połączeniu ze stomatologią."

http://www.edentysta.com.pl/aktualnosci/ogolnoustroj
owe-powik-ania-znieczulenia-miejscowego-w-stomato.ht
ml
"Środki znieczulające miejscowo powodują odwracalną blokadę przewodzenia w
zakończeniach nerwowych i nerwach obwodowych. Mechanizm działania polega na
blokadzie kanałów sodowych w błonie komórkowej aksonu. Pod względem
struktury chemicznej dzielimy je na aminoestry i aminoamidy. Ryzyko
powikłań ogólnych znieczulenia miejscowego dla zabiegów stomatologicznych
jest niskie - określane na 0,5%. Stosunkowo najczęstszym jest omdlenie
wazowagalne, nie stanowiące z reguły zagrożenia dla życia pacjenta.
Znacznie rzadsze reakcje alergiczne i toksyczne wymagają szybkiego
rozpoznania i wdrożenia odpowiedniego postępowania, mogą one bowiem
zakończyć się zgonem chorego. Aminoestry (benzokaina, prokaina, ametokaina,
chloroprokaina, tetrakaina) ulegają w organizmie szybkiemu rozkładowi pod
wpływem osoczowej pseudocholinesterazy. Produktem rozpadu jest między
innymi kwas paraaminobenzoesowy odpowiedzialny za reakcje alergiczne.
Aminoamidy (prilokaina, lidokaina, mepiwakaina, bupiwakaina, etidokaina,
ropiwakaina) są związkam i bardziej trwałymi, podlegającymi rozkładowi
enzymatycznemu w wątrobie. W trakcie rozpadu nie powstają związki o
charakterze silnych alergenów, natomiast niektóre preparaty mogą zawierać
metyloparaben jako środek konserwujący. Ogólne reakcje toksyczne na
anestetyki lokalne mogą wynikać z ich przedawkowania lub przypadkowego
podania donaczyniowego. Objawy dotyczą głównie dwóch układów: nerwowego i
krążenia. Symptomy ze strony układu nerwowego wyprzedzają z reguły objawy
zapaści krążeniowej, z tego względu powinny być traktowane jako istotny
sygnał ostrzegawczy. W zależności od osoczowego stężenia anestetyku
obserwuje się: niepokój, drżenia mięśniowe, uogólnione drgawki, utratę
przytomności, zatrzymanie oddechu. Zapobieganie reakcjom toksycznym na leki
miejscowo znieczulające polega na przestrzeganiu prawidłowego dawkowania,
uwzględniającego wiek i masę ciała pacjenta oraz okresową aspirację podczas
podawania większych objętości leku pozwalającą wykryć przypadkowe podanie
donacz yniowe. Pacjent powinien podlegać bezpośredniej obserwacji, a
zgłaszane przez niego objawy nie mogą być ignorowane. Dynamika zaburzeń
homeostazy wynikających z reakcji toksycznej na lek jest trudna do
przewidzenia, dlatego wszelkie zaburzenia powinny być traktowane jako stan
potencjalnie zagrażający życiu. Wystąpienie zaburzeń świadomości, drgawek,
depresji krążenia lub zaburzeń oddychania wymaga natychmiastowego wdrożenia
działali ratunkowych przez wykwalifikowany personel."

Myślę, ze wszystkie te bajeczki powinny Ci się spodobać.
I nie wysilaj się na uwagi typu "Nie bój się dentysty". Zabiegi
dentystyczne nigdy nie były dla mnie powodem jakiegokolwiek stresu. Czasem
wręcz zasypiam na fotelu, wizyta u dentysty to czas relaksu dla mnie,
zupełnie jak dla słonia wydziobywanie mu pasożytów ze skóry przez ptaki.
Nie odczuwam zadnego strachu przed dentystą, właszcza w dzisiejszych
warunkach.

14. Data: 2010-12-28 17:44:18

Od: "R. P." <r...@w...to.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> [...]
0&sid=f3a54476074817a858d696c6694e24f5
> http://www.edentysta.com.pl/aktualnosci/ogolnoustroj
owe-powik-ania-znieczulenia-miejscowego-w-stomato.ht

Wiesz, na forum gazety czy innym, każdy może sobie dowolną historyjkę
napisać... to nie jest żaden dowód.

15. Data: 2010-12-28 19:23:34

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 28 Dec 2010 18:44:18 +0100, R. P. napisał(a):

> [...]
ml

> Wiesz, na forum gazety czy innym, każdy może sobie dowolną historyjkę

Póki ktoś nie umrze, prawda? No wiesz, skoro dowodem nie jest dla ciebie
moja osobista relacja, to chyba może nim być tylko Twoja własna...
:->

16. Data: 2010-12-28 19:27:33

Od: "R. P." <r...@w...to.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> [...]
>
> Póki ktoś nie umrze, prawda? No wiesz, skoro dowodem nie jest dla ciebie
> moja osobista relacja, to chyba może nim być tylko Twoja własna...

od szczepienia tez mozna umrzec, ponoc zdarza sie to raz na milion
przypadkow. czy to powod do tego, zeby rezygnowac ze szczepien?
wiekszosc antybiotykow ma tez napisane, ze w skrajnym przypadku z
reakcji alergicznej moze nastapic smierc. czy to powod zeby rezygnowac z
antybiotykow? dla trolla tak...

17. Data: 2010-12-28 20:25:13

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 28 Dec 2010 20:27:33 +0100, R. P. napisał(a):

> (...) czy to powod zeby rezygnowac z
> antybiotykow? dla trolla tak...

No właśnie, czy ja powiedziałam, że rezygnuję ze znieczuleń, ty trollu?

18. Data: 2011-01-07 04:27:02

Od: "Iwon\(K\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak, właśnie to miała na celu. Parę osób w ogóle nie wyszło od dentysty po
> takich znieczuleniach - trzeba było je wynieść.

i co w zwiazku z tym??

i.

19. Data: 2011-01-09 12:16:32

Od: lechu32 <l...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

może to kwestia znieczulenia,
ubistesin zawiera adrenaline której niektórzy nie tolerują,
zastępczo stosuje się citocartin - bez adrenaliny,
ale to już lekarz powinien ocenic,

20. Data: 2011-01-26 22:25:56

Od: Karol Antosik <k...@k...one.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 9 Sty, 13:16, lechu32 <l...@g...com> wrote:
> [...]
> ubistesin zawiera adrenaline której niektórzy nie tolerują,
> zastępczo stosuje się citocartin - bez adrenaliny,

I adrenalina zawarta w znieczuleniu może dawać taki efekt o jakim
napisał autor?
takie "chwilowe pobudzenie"? bo wydaje się to nawet logiczne.

pozdrawiam.

Zapalenie oskrzeli i zarażanie
Arytmia
Zarazenie poprzez "nos"