Arytmia

1. Data: 2010-12-22 20:47:21

Temat: Arytmia
Od: "adam" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Co jest lepsze na arytmie, Isoptin, czy Betaloc?
adam

2. Data: 2010-12-22 21:11:53

Temat: Re: Arytmia
Od: malgorzata <m...@p...onet.eu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-12-22 21:47, adam pisze:
> Co jest lepsze na arytmie, Isoptin, czy Betaloc?
> adam

Sprawdziłeś poziom elektrolitów? Często arytmię powoduje zbyt niski
poziom potasu i magnezu. Wystarczy wówczas suplementacja diety.

pozdrawiam

M.

3. Data: 2010-12-22 21:20:41

Od: "adam" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Sprawdziłeś poziom elektrolitów? Często arytmię powoduje zbyt niski

> poziom potasu i magnezu. Wystarczy wówczas suplementacja diety.

Sprawdzilem, wszystko jest ok, hormony tez.
Ca2+ - 1,19 mmol/l (norma 1 - 1,3)
K+ - 4,6 (3,5 - 5,1)
NA+ - 144 (136 - 145)
Magnez - 2,3 mg/dl (1,6 - 2,55)
adam

4. Data: 2010-12-22 23:31:35

Od: malgorzata <m...@p...onet.eu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-12-22 22:20, adam pisze:

> Sprawdzilem, wszystko jest ok, hormony tez.
> Ca2+ - 1,19 mmol/l (norma 1 - 1,3)
> K+ - 4,6 (3,5 - 5,1)
> NA+ - 144 (136 - 145)
> Magnez - 2,3 mg/dl (1,6 - 2,55)
> adam

A, masz zdiagnozowane, co powoduje tę arytmię? Jakie masz ciśnienie,
tętno spoczynkowe, no i wiek, dieta, itp. Przebyte choroby wirusowe, np.
grypa? Od kiedy jest ta arytmia i jakie konkretnie są jej objawy. Wiem
oczywiście na czym polega arytmia, ale mi o to jak to odczuwasz? Miałeś
robione EKG? Może echo albo Holtera?

pozdrawiam

Małgorzata

5. Data: 2010-12-23 14:15:56

Od: p?rform?rka <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 22 Gru, 21:47, "adam" <a...@p...onet.pl> wrote:
> Co jest lepsze na arytmie, Isoptin, czy Betaloc?
> adam
>
> --
> Wys ano z serwisu OnetNiusy:http://niusy.onet.pl

Lepsze jest ten. który daje ci lepszą ulgę, ponieważ
każdy organizm może inaczej tolerować bądź
nie tolerować dany lek. Jeśli po jednym z nich
czujesz się nie najlepiej, poproś lekarza o drugi a
jeśli i ten będzie za słaby\ew za silny poproś
o kolejny i tak do skutku. Leków z tej grupy jest cała
masa wiec jest w czym przebierać - grunt to nie przesadzać.
Warto przy tym mieć na uwadze, że arytmia to nie
tachykardia - ponieważ, chory często myli te pojęcia, gdyż
przy tachykardii też może mieć subiektywne odczucie
iz serce bije nie rytmicznie, zacina sie, staje, "pieni krew",''kopie
prądem''
i całe mnóstwo innych odczuć.
Jeśli nie masz zdiagnozowanej arytmii a tachykardią, to warto
poszukać przyczyny, ponieważ nie warto jest sie długotrwale
faszerować chlorkami kiedy istota dolegliwości leży w np. nerwicy.
--
p?rform?rka

6. Data: 2010-12-26 22:00:44

Od: "adam" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> grypa? Od kiedy jest ta arytmia i jakie konkretnie są jej objawy. Wiem

> oczywiście na czym polega arytmia, ale mi o to jak to odczuwasz? Miałeś

Nie wiadomo co powoduje te arytmie. Wiek 58l, waga ok. 95kg. Cisnienie w domu z
reguly mam w normie, 120-130/70-80, tetno 70-85, natomiast u lekarza 150/90.
Ostatnio grypy nie mialem, ale mialem problemy z gardlem przez ok. 3 tyg i
bralem nawet antybiotyk Azitrox. Z tym, ze ta arytmia pojawila sie dopiero po
ok. 2 tyg. po wyzdrowieniu. Pojawila sie ona od momentu duzego stresu i
poteznego zdenerwowania. Podskoczylo mi wowczas tez cisnienie do 170/95 i bylo
wysokie tetno. Objawy tej arytmii to takie jakby przelewanie (bulgotanie) w
klace piersiowej. Taki objaw mam od ok. 30 lat, ktory pojawial sie m/w raz na
rok jedno takie zabulgotanie. Teraz, od ok. 3 tyg. mam to praktycznie codziennie
i to dosc czesto. Mialem robione EKG 10 dni temu i wyszla tachykardia zatokowa,
liczne SVB (>5/min), tetno 105/min, ST-T-b.z. Podczas robienia tego EKG czulem
te bulgotania. Przez 5 dni bralem Isoptin, ale przerwalem, bo znajomy lekarz
uznal, ze lepiej brac Betaloc zok 50. W tej chwili nie biore nic. 3 dni temu
zrobilem znowu EKG i wyszlo ok, z tym, ze nie czulem bulgotania podczas pomiaru.
W domu to bulgotanie znowu czuje i jak mierze w tym momencie puls, to wyraznie
czuje jak tracone jest uderzenie serca.
Lekarz przypisal mi Hydroksyzyne lub Propranol 10mg x 2 dziennie. Powiedzial,
zeby najpierw sprobowac Hydroksyzyne, a jak nie pomoze, to zmienic na Propranol.
Z tym, ze przeczytalem, ze Hydroksyzyna wywoluje arytmie! Wiec nie wiem jaki ma
sens zeby ja brac?
adam

7. Data: 2010-12-27 00:40:53

Od: "adam" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeszcze dodam, ze to "bulgotanie" (przeskakiwanie) pojawia sie takze przy
drobnych ruchach, np. przy zmianie pozycji ciala na krzesle.

8. Data: 2011-01-01 16:12:42

Od: "adam" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> poszukać przyczyny, ponieważ nie warto jest sie długotrwale

> faszerować chlorkami kiedy istota dolegliwości leży w np. nerwicy.

Lekarz rodzinny zalecil mi na poczatek Hydroksyzyne, ale jak wynika z opisu ona
moze wlasnie wywolywac arytmie. Wiec polecil mi Relanium 2mg 2x dziennie. Jak je
bralem, to bylo lepiej z arytmia. No ale przeciez nie mozna w nieskonczonosc
brac Relanium. Wiec inny lekarz zalecil mi Isoptin, tylko ze po nim bola mnie
dziasla, natomiast arytmia troche sie uspokaja i cisnienie w normie. Wiec
jeszcze inny lekarz polecil Propranol, a jeszcze inny Belatoc zok 50. Efekt jest
taki, ze nie biora nic, a dolegliwosci arytmiczne sa.
Podobno po Betalocu moze spasc bardzo cisnienie? Cz\y zdecydowac sie na
Propranol 10mg 2x dziennie?
adam

9. Data: 2011-01-01 17:21:15

Od: p?rform?rka <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 1 Sty, 17:12, "adam" <a...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
> taki, ze nie biora nic, a dolegliwosci arytmiczne sa.
> Podobno po Betalocu moze spasc bardzo cisnienie? Cz\y zdecydowac sie na

Twierdzisz, że podczas EKG została u ciebie
zdiagnozowana tachykardia zatokowa, czyli przyśpieszony
rytm serca. Ta dolegliwość jest dość powszechna i można
ją wywoływać szereg czynników jak choćby stres ,kawa,
również niewydolność serca. Jednak
gdyby to było coś poważnego, czyli mówiąc prościej- jakaś wada-
to zapewne nie dożyłbyś z tymi dolegliwościami 30 lat jak twierdzisz.
Na serce umiera się dość szybko i boleśnie.
Gdybyś miał powiedzmy migotanie przedsionków czy komór, co jest
jakimś tam powodem do obaw, to Ekg by to wyłapało. Nie pisałeś
natomiast o holterze, z który odczyt jest podstawą w diagnozie tych
subiektywnych
odczuć o których piszesz. W twoim wieku i dla własnego spokoju
powinieneś szarpnąć się na kompleksowe diagnostykę tego
organu - jeśli nie na fnz to prywatnie.
Leki które podałeś mają za zadanie uspokoić ci serce
jednym z powszechniej stosowanym jest właśnie Propranol, ale
jest jedno ale... Mianowicie nie każdy lek każdemu służy to jest
prawda oczywista,
dlatego to ty masz sam siebie obserwować i pozostać przy
najskuteczniejszym.
Ulotek zaś, nie czytaj zbyt namiętnie, ponieważ tam muszę
zamieścić wszelkie prawdopodobne objawy niepożądane,nawet te 1;1000
które
de facto ciebie, wcale nie muszę nigdy dotyczyć - rozumiesz- piszą na
wyrost,
tak stanowi prawo.
Ty masz poinformować lekarza o dodatkowych schorzeniach i lekach
jakie na nie przyjmujesz a jego zadaniem jest myśleć o ich interakcji
i innych ewentualnościach.
--
p?rform?rka

Zarazenie poprzez "nos"