depresja co zrobic? czy trzeba skeirowanie do psychiatry?

1. Data: 2004-06-16 18:38:56

Temat: depresja co zrobic? czy trzeba skeirowanie do psychiatry?
Od: "pioded" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Podejrzewam, ze moja przyjaciółka ma depresje. Czytałem duzo o tym na
http://www.polbox.com/d/depresja i wszsytko na to wskazuje. Jak jej pomoc,
czy wybrac pierwszego lepszego psychiatre? CZy trzeba miec skierowanie od
lekarza rodzinnego. Mieszkamy w zakichanym podkarpaciu:/ Moze znacie jakis
dobrych psychologow np. w Rzeszowie.

2. Data: 2004-06-16 19:37:52

Od: nonnocere <madziach1@_bezspamu_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

pioded wrote:

> [...]
> lekarza rodzinnego. Mieszkamy w zakichanym podkarpaciu:/ Moze znacie jakis

Do lekarza psychiatry nie jest wymagane skierowanie. Bywa niestety, że w
niektórych placówkach (szczególnie tych bardziej obleganych) terminy
mogą być niestety dość odległe.
--
Pozdrawiam, Magdalena S. (dzidzia ~IX,X 2004)

3. Data: 2004-06-16 23:39:48

Od: "Chyna " <c...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

nonnocere <madziach1@_bezspamu_gazeta.pl> napisał(a):

> Do lekarza psychiatry nie jest wymagane skierowanie. Bywa niestety, że w
> niektórych placówkach (szczególnie tych bardziej obleganych) terminy
> mogą być niestety dość odległe.

Uchm. Pioded, spróbuj znaleźć najbliższą placówkę, w której zajmują się
leczeniem "bólu duszy". Zadzwoń tudzież podejdź, dopytaj się o to, kiedy
psychiatra przyjmuje i powiedz o tym przyjaciółce. Rozumiem, że jeśli
jesteście przyjaciółmi macie do siebie zaufanie i nie będzie zdziwiona. A
nawet wdzięczna =).

Pozdrawiam,
Chyna [ http://oejsis.prv.pl ]

4. Data: 2004-06-17 06:35:07

Od: "WOJSAL" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pioded" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> lekarza rodzinnego. Mieszkamy w zakichanym podkarpaciu:/ Moze znacie jakis

Slowo "depresja" dzisiaj bywa naduzywane.
Wiele osob myli depresje z brakiem aktywnosci,
spadkiem nastroju, przygnebieniem, lenistwem.
Wiele osob ma "depresje" rano,
a po poludniu juz ta "depresja" mija.
Niestety ale depresje leczy sie dlugo.

Jesli jest to depresja konieczna wydaje sie pomoc psychiatry.
(poszukaj w googlach psychiatry z Twojej okolicy
- jestem pewny ze tacy sa)

Natomiast na pewno istotna jest pomoc psychologiczna
bliskich osob. Mysle tu o okazaniu ciepla, wyrozumialosci.
Chory na depresje czasami nie jest w stanie nic
zrobic - ubranie sie bywa wysilkiem, mimo
ze fizycznie, umyslowo (oddzielam tu umysl od psychiki)
jest to osoba zdrowa.
Osoba taka wymaga stalego pocieszania, dowartosciowania.
Wydaje jej sie ze jest odpowiedzialna za wszelkie
nieszczescia i dlatego dla jej rownowagi, warto
podkreslac jej pozytywne zachowania, zalety, ze jest
potrzeban, wartosciowa. I robic to trzeba stale,
nie stosowac metody typu "przeciez mowilem
ci juz, ze to nie twoja wina". Wymaga stalego,
pozytywnego pokarmu dla swojej psychiki.

W przypadku silnej depresji chory musi byc
pod stala opieka. Najlepiej bliskich osob.

WOJSAL (Wojciech Sałata)
http://www.wojsal.prv.pl

5. Data: 2004-06-17 08:47:03

Od: "pioded" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora