Re: depresja co zrobic? czy trzeba skeirowanie do psychiatry?

From: "WOJSAL" <w...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: depresja co zrobic? czy trzeba skeirowanie do psychiatry?
Date: Thu, 17 Jun 2004 08:35:07 +0200

Użytkownik "pioded" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:caq4b6$i0c$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Podejrzewam, ze moja przyjaciółka ma depresje. Czytałem duzo o tym na
> http://www.polbox.com/d/depresja i wszsytko na to wskazuje. Jak jej pomoc,
> czy wybrac pierwszego lepszego psychiatre? CZy trzeba miec skierowanie od
> lekarza rodzinnego. Mieszkamy w zakichanym podkarpaciu:/ Moze znacie jakis
> dobrych psychologow np. w Rzeszowie.

Slowo "depresja" dzisiaj bywa naduzywane.
Wiele osob myli depresje z brakiem aktywnosci,
spadkiem nastroju, przygnebieniem, lenistwem.
Wiele osob ma "depresje" rano,
a po poludniu juz ta "depresja" mija.
Niestety ale depresje leczy sie dlugo.

Jesli jest to depresja konieczna wydaje sie pomoc psychiatry.
(poszukaj w googlach psychiatry z Twojej okolicy
- jestem pewny ze tacy sa)

Natomiast na pewno istotna jest pomoc psychologiczna
bliskich osob. Mysle tu o okazaniu ciepla, wyrozumialosci.
Chory na depresje czasami nie jest w stanie nic
zrobic - ubranie sie bywa wysilkiem, mimo
ze fizycznie, umyslowo (oddzielam tu umysl od psychiki)
jest to osoba zdrowa.
Osoba taka wymaga stalego pocieszania, dowartosciowania.
Wydaje jej sie ze jest odpowiedzialna za wszelkie
nieszczescia i dlatego dla jej rownowagi, warto
podkreslac jej pozytywne zachowania, zalety, ze jest
potrzeban, wartosciowa. I robic to trzeba stale,
nie stosowac metody typu "przeciez mowilem
ci juz, ze to nie twoja wina". Wymaga stalego,
pozytywnego pokarmu dla swojej psychiki.

W przypadku silnej depresji chory musi byc
pod stala opieka. Najlepiej bliskich osob.

WOJSAL (Wojciech Sałata)
http://www.wojsal.prv.pl