dieta Montignac

1. Data: 2002-08-08 11:28:58

Temat: dieta Montignac
Od: "Hafsa " <h...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
chcialabym stosowac diete Montignac,przeczytalam dokladnie
ksiazeczke"Jesc,aby schudnac" i mam kilka watpliwosci zanim zaczne ja
stosowac,aby nie popelnic bledow na samym poczatku.
Czy ktorys z grupowiczow moglby mi rozwiac watpliwosci,odnosnie
szczegolow,albo odeslac mnie do jakis informacji w necie,nie moge w ksiegarni
znalezc zadnej literatury/wszystko wykupione...../
Moje watpliwosci sa takiej natury:
1.czy mozna jesc dowolna ilosc proponowanych dan,na zasadzie-ile bede
chciala,czy tez jest to jakos ograniczone?
2.jedzenie serow po jedzeniu-chodzi o dowolne zolte sery ,niezaleznie od %
tluszczu,czy tez wybierac te light?
3.Proponowane w ksiazeczce kolacje sa dosc obfite i wielodaniowe,np.zupa
jarzynowa,soczewica z cebula,salata,jogurt,czy tez jest to do wyboru?
4.co zrobic ,gdy pomimo zjedzenia sniadania,dopadnie glod?
Za wskazowki dziekuje Hafsa

2. Data: 2002-08-08 12:12:00

Temat: Re: dieta Montignac
Od: "iza" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hafsa " <h...@p...gazeta.pl> napisał:

> 1.czy mozna jesc dowolna ilosc proponowanych dan,na zasadzie-ile
bede
> chciala,czy tez jest to jakos ograniczone?

tak.
Montignac podkresla, ze nie ma sensu liczenie kalorii, tylko
odpowiedni dobor pokarmow.
Nawet jesli na poczatku bedziesz jadac tych dan wiecej, po jakims
czasie gwarantuje Ci, ze laknienie sie zmniejszy.

> 2.jedzenie serow po jedzeniu-chodzi o dowolne zolte sery
,niezaleznie od %
> tluszczu,czy tez wybierac te light?

Francuzi kochaja swoje sery i sa to sery tluste. Wybor nalezy do
Ciebie. Ja jadam tluste i juz wiem, ze po 1 plastrze tlustego mam
dosyc jedzenia na dlugo, a po 2 plastrach chudego (light) jeszcze bym
cos zjadla.

> 3.Proponowane w ksiazeczce kolacje sa dosc obfite i
wielodaniowe,np.zupa
> jarzynowa,soczewica z cebula,salata,jogurt,czy tez jest to do
wyboru?

Tego nie wiem.
Ja na kolacje zazwyczaj jem albo kawal ryby z warzywem, albo kawalek
zoltego sera z salata, lub tlusty twarog. Wiecej zjesc nie moge.
Pamietaj, kolacja nie moze byc tuz przed spaniem.

> 4.co zrobic ,gdy pomimo zjedzenia sniadania,dopadnie glod?

Zjesc obiad:)
Pamietaj: ta dieta dziala inaczej niz diety, w ktorych liczysz i
redukujesz kalorie. Ty masz zlagodzic piki insulinowe, czyli
spowodowac, by po dobrze dobranych posilkach nie miec ochoty na
podjadanie miedzy nimi, a takze, by sprawnie spalac to co sie zjadlo,
zamiast upychac to w tkance tluszczowej. Jedyne, na co chcialabym
zwrocic Twoja uwage, to cierpliwosc. Nie zawsze proces chudniecia
zaczyna sie zaraz po zmianie nawykow zywieniowych.

Powodzenia!
pozdr, Iza

3. Data: 2002-08-09 07:10:38

Od: "vefour" <v...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

czemu nie wolno jesc przed spaniem?
ja bym jadl tluste sery - to ta czesc diety Montignaca (o tluszczach) z
ktora sie nie zgadzam, gdyz nie widze wniej zadnego uzasadnienia

V.

4. Data: 2002-08-09 09:22:09

Od: "Hafsa " <h...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nawet jesli na poczatku bedziesz jadac tych dan wiecej, po jakims
> czasie gwarantuje Ci, ze laknienie sie zmniejszy.

Wydaje mi sie,ze troszke jem wiecej,ale naprawde nie czuje glodu cale
dopoludnia,zadne drugie sniadanko itp

Ja jadam tluste i juz wiem, ze po 1 plastrze tlustego mam
> dosyc jedzenia na dlugo, a po 2 plastrach chudego (light) jeszcze bym
> cos zjadla.

Co masz na mysli piszac "plaster",ja ukroje ze 3 cieniutkie i faktycznie
dopiero wtedy czuje zaspokojenie glodu,czy to jakas okreslona porcja sera,czy
tez to jest w jakis sposob dowolen,ile zjem?

> Ja na kolacje zazwyczaj jem albo kawal ryby z warzywem, albo kawalek
> zoltego sera z salata, lub tlusty twarog. Wiecej zjesc nie moge.
> Pamietaj, kolacja nie moze byc tuz przed spaniem.

Skad czerpiesz pomysly na dania?

> Zjesc obiad:)

HMM a jesli to jest 12 w poludnie?Nie zebym odczuwala glod,ale BOJE SIE tego
i wtedy chwyce cokolwiek i nie bedzie to wcale woda.
> [...]
> zwrocic Twoja uwage, to cierpliwosc. Nie zawsze proces chudniecia
> zaczyna sie zaraz po zmianie nawykow zywieniowych.

Dzieki,
mozesz mi zdradzic ,jak dlugo jestes na tej diecie i czy faktycznie sa efekty?
Jak sie ogolnie czujesz,nie masz jakiegos oslabienia itp dolegliwosci?
Pozdrawiam Hafsa

5. Data: 2002-08-09 10:47:44

Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> czemu nie wolno jesc przed spaniem?
> ja bym jadl tluste sery - to ta czesc diety Montignaca (o tluszczach) z
> ktora sie nie zgadzam, gdyz nie widze  wniej zadnego uzasadnienia

a ja coś zauważyłam... za każdym razem jak zjem coś tłustego na noc, tj. ser
żółty bądź wędlinę, to mam wahania wagi (ważę się codziennie rano, właśnie ze
względu na to, żeby zobaczyć jak określone posiłki oddziałowują na organizam)

Nesta

6. Data: 2002-08-09 10:56:37

Od: <s...@m...iz.wsp.zgora.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam,
> chcialabym stosowac diete Montignac,przeczytalam dokladnie
> ksiazeczke"Jesc,aby schudnac" i mam kilka watpliwosci zanim zaczne ja
> stosowac,aby nie popelnic bledow na samym poczatku.

To ja sie dolacze do pytan:))

Z tego co pamietam (bo ksiazke czytalam dosc dawno) Montignac zaleca spozywanie
3 posilkow dziennie o regularnych porach. I to w tej diecie stanowi dla mnie
pewien (mam nadzieje, ze rozwiazywalny ) problem.
Sniadanie jem o godzinie 7.00 i nastepny posilek popularnie zwany obiadem moge
zjesc dopiero w domu czyli o godzinie 16.00 - 17.00. W pracy nie jestem w
stanie przygotowac sobie posilku ani zakupic go w takiej formie by zawieral
produkty zalecane przez Montignaca. Przez te 9 godzin umieram z glodu :)))
Natomiast pomiedzy obiadem a kolacja nie zdaze zglodniec na tyle by z apetytem
zjesc ostatni posilek. Jak w takiej sytuacji ulozyc swoj jadlospos tak by
odpowiadal metodzie?

7. Data: 2002-08-09 12:04:18

Od: Malgorzata Lesner <b...@r...mif.pg.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

s...@m...iz.wsp.zgora.pl wrote:

> [...]

> produkty zalecane przez Montignaca. Przez te 9 godzin umieram z glodu :)))

Przeciez mozesz wziac do pracy kawalek zoltego sera, kabanosy lub tez owoce,
zjesc jogurt bez cukru... mowi o 3 posilkach, ale nie wyklucza przekasek

> Natomiast pomiedzy obiadem a kolacja nie zdaze zglodniec na tyle by z apetytem
> zjesc ostatni posilek. Jak w takiej sytuacji ulozyc swoj jadlospos tak by
> odpowiadal metodzie?

Ja jadlam 4 albo 5 posilkow, i chudlam, jak jeszcze obiad kolo 16-17 i potem juz
nie jestes glodna, to nie jedz na sile. Najwyzej kolo 20 jakis owoc czy jogurt.

Pozdrawiam i zycze sukcesow!
megi

8. Data: 2002-08-09 18:58:46

Od: "Sylwia Haliżak" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Hafsa " <h...@N...poczta.gazeta.pl>
wrote in message news:aj01k1$c9i$1@news.gazeta.pl...
> Skad czerpiesz pomysly na dania?

Ria Tummers "Szybko i szczupło". Przepisy w metodzie Montignac.
Naprawde polecam.

Pozdrawiam
Sylwia

9. Data: 2002-08-09 19:01:05

Od: "Sylwia Haliżak" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

<s...@m...iz.wsp.zgora.pl>
wrote in message news:5606.000008de.3d539fe4@newsgate.onet.pl...
> [...]
> produkty zalecane przez Montignaca. Przez te 9 godzin umieram z glodu :)))

Ja robiłam mężowi do pracy sałatki, na przemian weglowodanowe i tłuste,
które robiły za obiad. Zjadał to około 13.
Wieczorem zaś około 18 jedliśmy lekką obiadokolację.

Pozdrawiam
Sylwia

10. Data: 2002-08-10 09:26:51

Od: "iza" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hafsa " <h...@N...poczta.gazeta.pl> napisał:

> [...]
> dopiero wtedy czuje zaspokojenie glodu,czy to jakas okreslona
porcja sera,czy
> tez to jest w jakis sposob dowolen,ile zjem?

plascior:) pewnie taki jak te trzy cieniutkie spod Twojego noza.
Co do ilosci - nalezy zaspokoic glod, tlustymi i wysokobialkowymi
produktami nasycic sie mozna szybko.
I oto wlasnie chodzi, ze takiego sera zje sie mniej, niz gdyby go
przylozyc do buleczki maslanej.

> Skad czerpiesz pomysly na dania?

z lodowki:)
A tak serio to jem to, na co mam ochote, uwzgledniajac zasade
zjadania weglowodanow o b. niskim ig.

> HMM a jesli to jest 12 w poludnie?Nie zebym odczuwala glod,ale
BOJE SIE tego
> i wtedy chwyce cokolwiek i nie bedzie to wcale woda.

No to przegryz cos. Ktoras z pan juz tu pisala, ze moze to byc
kawalek kabanosa z pomidorem, czy plaster sera z salata. Ja lubie
miec w torebce orzechy ziemne w lupinach. Tluste jak diabli, ale syca
wysmienicie. Kilka sztuk, kubek kawy z mlekiem i jestem
spokojna:-)))))

> [...]
sa efekty?
> Jak sie ogolnie czujesz,nie masz jakiegos oslabienia itp

Niedlugo, miesiac moze. Na razie niewiele schudlam, ale spadl mi
poziom glukozy we krwi. Ja to czuje, nie ssie mnie tak okrutnie przed
jedzeniem, jak to bylo kiedys. Nie rzucam sie na lodowke, nie trzesa
mi sie rece z glodu, nie mdli mnie w samochodzie, gdy jade nim
glodnawa itd.
A co dalej - zobaczymy.

pozdrawiam, Iza

Montignac - skąd informacje o IG?