dieta bezglutenowa i bezmleczna

1. Data: 2003-07-20 15:58:45

Temat: dieta bezglutenowa i bezmleczna
Od: "Aldona 'Aldik' Richter" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Chyba powinnam się zachować jak nowa na grupie, choć tak naprawdę kiedyś tu
byłam. Ale dawno to było i pewnie mało kto mnie pamięta :-) Trochę mi się
udało poprawić sytuację z tak zwanym połączeniem internetowym, choć nadal
nie jest to stałe łącze, więc co jakiś czas będę tu zaglądać.
Kilka słów o mnie: Mam 28 lat, mieszkałam w Poznaniu, teraz w Warszawie. Z
wykształcenia informatyk. Kiedyś lubiłam gotowac i piec, potem życie
sprawiło, że nienawidziłam te zajęcia, teraz chyba znów zaczynam lubić...
Na skutek różnych dziwnych sytuacji i zamieszań, od czasu do czasu będę mieć
pod kulinarną opieką dziecko na diecie bezglutenowej i bezmlecznej. Może
ktoś z grupowiczów prowadzi taką kuchnię i mógłby się podzielić jakimś
pomysłowym przepisem? Wiem, że można bez wiekszego problemu kupić produkty,
które dziecku nie zaszkodzą, wiem że na wielu z nich są jakieś przepisy
ale... chciałabym temu malcowi przyrządzić coś naprawdę fajnego, coś co mu
zasmakuje. Pomóżcie, proszę :-)

A na wkupne przepis na zapiekankę makaronową, sposób na szybki i pożywny
obiad:
Składniki:
20 dag boczku
20 dag żółtego sera (najlepiej salami)
kilka ładnych pomidorów
makaron muszelki
Sól, pieprz

Makaron (około 1/3 - 1/2 paczki) gotujemy według przepisu. Boczek kroimy w
kostkę i podsmażamy. Pomidory obieramy ze skórki i kroimy w kostkę. Ser
trzemy na grubej tarce.
Do miski wrzucamy ugotowany i odcedzony makaron (jeszcze gorący!), boczek i
pomidory. Mieszamy, dodajemy przypraw do smaku. Nastepnie wrzucamy połowę
startego sera i mieszamy.
Naczynie żaroodporne smarujemy tłuszczem i wysypujemy tartą bułką.
Przekładamy zawartość miski. Na wierzchu sypiemy resztę żółtego sera.
Wstawiamy naczynie do piekarnika (ok. 120-150 stopni). Czekamy, aż ser z
wierzchu się stopi, wtedy danie jest gotowe do spozycia. Podajemy oczywiście
na gorąco.

Pozdrawiam serdecznie

Aldik

-- Dla świata jesteś nikim, ale dla kogoś możesz być całym światem.

1. Data: 2003-07-20 16:58:13

Temat: Re: dieta bezglutenowa i bezmleczna
Od: "Kzysio" <U...@w...kzysio.republika.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aldona 'Aldik' Richter" <a...@g...pl> napisał w
wiadomości news:bfee7i$je6$1@inews.gazeta.pl
> Witam

Cześć:)

> [...]
> mieć pod kulinarną opieką dziecko na diecie bezglutenowej i bezmlecznej.
> Może ktoś z grupowiczów prowadzi taką kuchnię i mógłby się podzielić

Przepisy bezmięsne znajdziesz tutaj:
http://puszkkka.spinacz.pl/
http://www.vege.pl/str.php?dz=57
Niestety z bezglutenowymi Ci nie pomogę.

--
_/ _/ _/_/_/ _/ _/ _/_/_/ _/ _/_/ ... ...
_/ _/ _/ _/_/ _/ _/ _/ _/ . Pozdrawiam Kzysio .

1. Data: 2003-07-20 18:08:32

Od: maruda - Ryszard <maruda_smurf@#usun-to#.gdynia.mm.pl> szukaj wiadomości tego autora

2003-07-20 18:58, osoba przedstawiająca się jako 'Kzysio', zachciała
zauważyć:
> [...]
> http://puszkkka.spinacz.pl/
> http://www.vege.pl/str.php?dz=57
> Niestety z bezglutenowymi Ci nie pomogę.

Aldona pyta o dietę bezglutenową i bezmleczną. A Ty podajesz bezmięsną.

R.

1. Data: 2003-07-20 19:18:47

Od: "Dorota***" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Na skutek różnych dziwnych sytuacji i zamieszań, od czasu do czasu będę
mieć
> pod kulinarną opieką dziecko na diecie bezglutenowej i bezmlecznej.

Hm, zaciekawiły mnie te zamieszania ;-) ( z racji dziwnych stuacji na grupie
raczej nie rozwiewaj tu mojej ciekawości).
Jak kupisz mąkę bezglutenową, możesz robić z niej to samo, co ze zwykłej,
poza tym wszystkie przepisy z mąką kukurydzianą , ryżową itd. dziecko może
jesć.
Nie wiem, co rozumiesz pod pojęciem bezmlecznej - mój syn nie mógł jesć nie
tylko mleka, ale i wszelkich przetworów z mleka krowiego typu sery, jogurty
itd, łącznie z masłem. No i ile lat ma dzieciak?

Dorota

1. Data: 2003-07-21 08:30:06

Od: "Artur Nowacki @ Work" <a...@l...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia *2003-07-20 17:58*, Użytkownik *Aldona 'Aldik' Richter* siedząc i
dłubiąc w klawiaturze napisał :

> Witam
>
> Chyba powinnam się zachować jak nowa na grupie, choć tak naprawdę kiedyś tu
> byłam. Ale dawno to było i pewnie mało kto mnie pamięta :-)

Nie jestem pewien ale chyba to pamietam zaraz sprawdze w starej ksiazce
adresowej.

Niestety nie mam Cie, ale czy Ty czasami nie pojawałaś się na grupie
wtedy, jak ja razem z niejakim "Katanem" i paroma innymi osobami
próbowaliśmy stworzyć oficjalny kanał ircowy grupy ???

--
"Mało jest uczciwych kobiet, które nie byłyby zmęczone swoją cnotą."
(Francois de la Rochefoucauld)

1. Data: 2003-07-21 10:58:41

Od: "Ivan" <N...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
przepisy
> ale... chciałabym temu malcowi przyrządzić coś naprawdę fajnego, coś

Nasza córka tak miała (teraz tylko bezmleczna), ale ze wzgledu na
alergię na wszystko co od krowy pochodzi trzeba bardzo dokładnie
czytać co jest na produkcie napisane. (Nie wiem dokładnie dlaczego,
jedyne co jej nie alergizuje to jogurt - ale bez mleka w proszku).
Dziecko jadło w zasadzie to samo co my, to znaczy lekko się
dostosowaliśmy. Zupy zaprawiane jogurtem, sałatki, sosy też. Zamiast
mąki pszennej używaliśmy kukurydzianej, ryżowej, ziemniaczanej.
Zamiast masła margaryna (Vita jest dość smaczna i nie ma dodatku
serwatki, ale niestety kiepska do smażenia), więc do smażenia oleje,
oliwa, smalec.
Zmodyfikować dowolny przepis (obiadowy) jest bardzo łatwo. Gorzej
ciasta. Tu potrzeba albo mąki bezglutenowej, albo przepisu na
konkretne ciasto bez "zwykłej" mąki.
Np. naleśniki robiłem z mąki kukurydzianej mieszanej 50/50 z ryżową,
jogurt zamiast mleka, woda, jaja i reszta jak zwykłe.
Placki ziemniaczne takoż, zamiast zwykłej mąki mieszanka j.w.
Kotlety mielone - zamiast bułki - gotowane ziemniaki.
Panierka - zamiast bułki tartej - sezam, pokruszone płatki
kukurydziane czy cos w tym stylu.
Na razie tyle, jak sobie coś przypomnę to dopiszę.

Zbychu (Ivan)
N...@p...onet.pl => odpisujac usun "co trzeba"

1. Data: 2003-07-21 12:05:34

Od: "Iwona" <i...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

.
> Zmodyfikować dowolny przepis (obiadowy) jest bardzo łatwo. Gorzej
> ciasta. Tu potrzeba albo mąki bezglutenowej, albo przepisu na
> konkretne ciasto bez "zwykłej" mąki.

Z mąki ziemniaczanej, jajek i oleju można upiec niezłe ciasto.

> Kotlety mielone - zamiast bułki - gotowane ziemniaki.
albo gotowany ryż /jeśli jest dopuszczalny/

Mój syn jadł wtedy dużo kaszy krakowskiej

1. Data: 2003-07-21 19:14:42

Od: PatryCCCja <k...@s...TO_WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

maruda - Ryszard wrote:

> Aldona pyta o dietę bezglutenową i bezmleczną. A Ty podajesz bezmięsną.

tak naprawde wszystkie sa bezmiesne, ale jest tez duzo bezmlecznych, ponad
polowa.
a co do bezglutenowych to tez niestety nie potrafie pomoc. ale moze cos sie
tam znajdzie.... tym bardziej ze czesc przepisow jest podana przez rodzicow
roznych uczuleniowcow.

pozdr, pat
--
vege.pl http://www.vege.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl

1. Data: 2003-07-21 22:40:32

Od: maruda - Ryszard <maruda_smurf@#usun-to#.gdynia.mm.pl> szukaj wiadomości tego autora

2003-07-21 21:14, osoba przedstawiająca się jako 'PatryCCCja', zachciała
zauważyć:

> tak naprawde wszystkie sa bezmiesne, ale jest tez duzo bezmlecznych, ponad
> polowa.

Nie rozumiem. Tzn. zrozumiałem to tak: wszystkie diety bezglutenowe i
bezmleczne są bezmięsne. To byłaby niedorzeczność.

R.

1. Data: 2003-07-22 22:44:57

Od: "Aldona 'Aldik' Richter" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Kzysio" <U...@w...kzysio.republika.pl> wrote in message
> Przepisy bezmięsne znajdziesz tutaj:
> http://puszkkka.spinacz.pl/
> http://www.vege.pl/str.php?dz=57
> Niestety z bezglutenowymi Ci nie pomogę.

Dzięki, pobuszuję :-)

Pozdrawiam serdecznie

Aldik

-- Dla świata jesteś nikim, ale dla kogoś możesz być całym światem.

Jak zrobic dobry smalec ?
szukam pracy
Re:Jak się ubrać do i zachować w ekskluzywnej restauracji
schab - bez piekarnika
Jak się ubrać do i zachowywać w ekskluzywnej restauracji