dieta optymalna

21. Data: 2000-04-14 11:36:32

Temat: Re: dieta optymalna
Od: Małgorzata Majkowska <a...@b...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <w...@z...fu-berlin.de> napisał w wiadomości
news:38f701a1.13986158@news.zedat.fu-berlin.de...

> ja tez nie, a uwazam ta diete za bzdure. To kwestia genow. Moja babcia
> do smierci zachowala wlasne zeby i miala tylko 2 czy 3 wstawki (miala
> 82 lata). A jadla jak jadla: dwie wojny i pare recesji na marchewce i
> burakach, nie na schabowym.
>
> Waldek
>
> PS
> czytajac poprzednie posty stwierdzam negatywny wplyw OD na ortografie.

Samo myslenie o D O na mozg sie rzuca :-)))))

Pozdrawiam
Malgorzata Majkowska
----
"Są tylko dwie rzeczy nieskończone -
Wszechświat i ludzka głupota"
a...@b...com.pl
http://www.btsnet.com.pl/majkowscy/
--------

22. Data: 2000-04-14 11:43:37

Od: m...@c...edu.pl szukaj wiadomości tego autora

w...@z...fu-berlin.de napisał(a):

> [...]
>
> Waldek
>
> PS
> czytajac poprzednie posty stwierdzam negatywny wplyw OD na ortografie.

Mšdrze gada, wódki (ale odrobinę !) mu dać.

Krzysztof Okon, MD
Department of Pathology
Collegium Medicum, Jagiellonian University
Kraków, Poland

23. Data: 2000-04-14 13:54:21

Od: "Jacek" <o...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

"Małgorzata Majkowska" <a...@b...com.pl> wrote in message

> Użytkownik "Jacek" <o...@p...com> napisał w wiadomości

> Jezu jaka glukoze??? Czy Panu nic nie wiadomo, ze lekarze zabraniaja
podawac
> dzieciom glukoze, zeby nie przyzwyczajac do slodkiego smaku?

A czy kolezanka nie wie ze skrobia jest polimerem glukozy?
Jeśli nie to szkoda.
A i tutaj widać niekonsekwencję lekarzy. Zabraniają glukozy ale skrobia jest
okiej. DRAMAT.

> którego
> wieku
>
> I co pewnie po marchewce i po jabluszkach im tak sie robi??? A slyszal Pan
> moze, ze zwierzeta, zeby szybciej rosly dostaja hormony???? Pewnie nie...
> Ano to jak pan sobie kupuje kawal miecha na rynku lub w miesnym to niech
Pan
> o tym pomysli. Bo jak mniemam nie ma pan swojej hodowli krowek i swinek.
> nie po kaszkach i jabluszkach dzieci dojrzewaja i miesiaczkuja wczesniej
> tylko po hormonkach.
> A najbardziej wielkie i grube sa te ktore zra miecho i czekolade.
Nie masz racji, najszybciej rosną noworodki karmione sztucznie a najwolniej
karmione naturalnie.
A czym różnie sie sztuczny pokarm od naturalnego?
M.in. zawartością glukozy (skrobii)
Wierz w to dalej!
Nie przekonam cię.
Ktoś kiedyś chlapnął, że to od kurczaków nafaszeroanych hormonami mlodziez
nam wyrasta, tylko ze niestety nie zauważył ze oprócz wzrostu spożycia
kurczaków również wzrosło spożycie węglowodanow a zmniejszyło tłustej
wieprzowiny o takich wynalazkach jak Coca-Cola, płatki kukurydziane nie
mówiąc.

> Bzdura kompletna. Np. w Tajlandii i Chinach spozywane sa wielkie ilosci
ryzu
> i warzyw ale nie zauwazylam zeby tajki i chinki byly wielkimi grubymi
> babskami - a to znaczy ze Pana teoria sie kupy nie trzyma.

Bo one skolei nie jedzą tłuszczu, który spożywany razem z węglowodanami
powoduje że spalany jest tłuszcz a nadmiary energetyczne w postaci
węglowodanow zamieniają się w tłuszcz tkanki zapasowej, wcześniej podnosząc
poziom insuliny we krwi. Dodatkowo do tego ryzu spożywają odpowiednie ilości
bialka zwierzęcego, co pozwala im spalac te węglowodany (o wiele więcej
enzymów potrzeba do spalania węglowodanów)

> będzie
>
> Jasne a teraz slysze ze D O to najlepsza metoda antykoncepcyjna.

Brzmi absurdalnie, ale zobacz, gdyby dziewczyna zaczynala być kobietą w
wieku 21-25 lat, nie było by dla niej lepiej? Odpowiedz niezależnie od tego
czy wierzysz w takie działanie tlustego zywienia.

> Jesli
> bedzie przeze mnie odpowiednio wychowana to napewno nie zajdzie w
niechciana
> ciaze bez wzgledu na to czy bedzie miesiaczkowac czy nie.
Jasne, ale gdyby nie miesiączka ile mniej rodzice mieli by stresów?
> A jesli Pan
> siegnie pod odpowiednia literature to napewno Pan znajdzie informacje, ze
> dziewczynki zaczynaja miesiaczkowac w tym mniej wiecej wieku co ich matki.

Bo jedzą tak samo? Córka uczy sie gotowac u boku matki. Stąd podobne
przyzwyczajenia i potrawy. A to skolei powoduje ze często chorują na te same
choroby. A wtedy już się mówi o skłonnościach genetycznych :))).
Kiedy dziedziczeniu podlega tylko kuchnia :)
Japończyk który przyjedzie do Europy po krótkim czasie choruje na
europejskie choroby. Tylko dzięki zmnianie diety!!!

> Zreszta co ja tu sie produkuje. Mam znajoma starsza pania lat 90 - zaczela
> miesiaczkowac w wieku 9 lat. I ta Panska statystyka jest oglednie rzecz
> biorac do kitu. Powinna gryzc ziemie od 40 lat. Poza tym nie jada miesa
> czerwonego tylko drob i ryby, duzo warzyw, owocow. Ciacha tez lubi i nie
ma
> sladow sklerozy. Ostatnio przeszla ciezkie zlamanie reki. Zroslao sie
> pieknie a ponoc w tym wieku sie nie zrasta. Kondycje ma niesamowita- lata
> kurcgalopkiem na 4 pietro z siatami. Bez D O. Pewnie cud jakowys?????

Żaden cud!
Ona nie miesza paliw!
Jedzie na węglowodanach, a to jest dużo lepiej niż na mieszance tak jak to
wygląda w standardowej polskiej diecie. Tylko ze jest to droższe i mniej
efektywne, ona potrzebuje więcej białka niż przy spalaniu tłuszczu.
A statystyka, cóż, to jest tylko statystyka.
A i tutaj masz dowód na to ze 1 miesiączka może być wczesna bez jedzenia
hormonów!
Zapytaj tej osoby czym się zywiła w dzieciństwie, czy była karmiona
naturalnie i jak długo? gdzie mieszkała. Ja stawiam na to ze raczej zyła w
biedzie i zywila sie chlebem, a mięso widywała rzadko, zwłaszcza
wieprzowine. Ale dzięki poprawie w jej życiu mogła spokojnie dożyć tych 90
lat. Cóż statystyka ta nie przewiduje nagłych zmian, np diety :)

> A tak na marginesie - jak czytam wypowiedzi wyznawcow Kwasniewskiego to
mam
> durne wrazenie jakbym wyladowala na zebraniu AMWAY-a. Kiedys przypadkiem
> zostalam zaproszona i takiej liczby fanatykow to jeszcze nie spotkalam.
> Dziwne ze ludziom cos sie czasami przyblokowuje i nawet glosu rozsadku nie
> slysza...

Widzisz. Twój tzw głos rozsądku to wierzenia które zdobyłaś w szkole i w
czasie lektóry Twojego Stylu czy innych głupawych gazetek.
Natomiast za nami stoją fakty, które każdy z nas, optymalnych zaznał na
sobie, lub zobaczył u znajomych.
Póki nie sprawdzisz nie będziesz wiedziała!!!!
Mozesz tylko prezentować poglądy.
A my prezentujemy fakty!!!!

Co kieruje Amwayowcami nie wiem?
Ale ja bym tego nie porównywal. Moze ich entuzjazm jest podobny, ale on
wynika z czegoś innego. Oni są indoktrynowani, nakręcani do pewnych
zachowań.A my nie. My poprostu wiemy od niedawna coś czego nie usłyszysz w
tv ani nie przeczytasz w Pani Domu czy Twoim Stylu.
Gorzej, nie dowiesz sie nawet od lekarza. Wiemy bo sami to przeżyliśmy.

24. Data: 2000-04-14 14:01:01

Od: "Jacek" <o...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Jacek" <o...@p...com> napisał w wiadomości

> Panie Jacku!
> Wedlug Pana - lekarze powinni przekwalifikowac sie na rzeznikow i masarzy.
> Chirurgom pojdzie najlepiej. Pielegniarki na dojarki. Apteki zamknac a
> reszta furda niech stosuje D O. Najlepiej zalatwic to odgornie. Ustawa
> sejmowa - kto sie wylamuje placi podatek od spozycia ciastka, bulki,
> pomaranczki i banana. A nie wiem czy Pan kiedykolwiek czytal, ze najdluzej
> zyjacy ludzie na swiecie mieli w powazaniu D O, nie odzywiali sie
> "optymalnie" i cieszyli sie dobrym zdrowiem do samej smierci.

I ile to było długo?
Bo dla mnie długo to jakies 300 lat, moze 900?

Spokojnie, nikt do niczego nikogo nie bedzie zmuszal.
Ale jestem za tym aby dac ludziom mozliwosc wyboru.
Trzeba po przebadaniu efektów DO poinformować społeczeństwo i niech wybiera.
czy chca jesc słodkie buleczki i zyc w chorobach i krótko, czy tłusto ale w
zdrowiu i dlugo.
A teraz tego nie ma.
Dodatkowo dojdziemy do tego ze nasza składka chorobowa bedzie niższa, choć
emerytalna pewnie wyższa (dluzszy okres pobierania emerytury)

A slyszałaś takie przysłowie?

Lepiej płacić masarzowi niż aptekarzowi!

Jeśli nie to przeczytaj jeszcze raz :)

----
-------->

25. Data: 2000-04-14 14:23:30

Od: m...@c...edu.pl szukaj wiadomości tego autora

> A i tutaj widać niekonsekwencję lekarzy. Zabraniajš glukozy ale skrobia jest
> okiej. DRAMAT.

A może jednak jest jakaś różnica między skrobiš a glukozš... może zmienność
glukozy w krwi jest trochę różna, co?
Radzę doczytać

> Nie masz racji, najszybciej rosnš noworodki karmione sztucznie a najwolniej
> karmione naturalnie.

Faktycznie nie rosnš a tyjš. Zwłaszcza gdy jest to dieta sztuczna, niefachowo
zestawiona.

> A czym różnie sie sztuczny pokarm od naturalnego?
> M.in. zawartościš glukozy (skrobii)

> Wierz w to dalej!

Wystarczy doczytać. A jak się nie wierzy, kupić Małego Chemika, poprosić
karmišcš koleżankę o współpracę, i sobie pooznaczać...

> [...]
> kurczaków również wzrosło spożycie węglowodanow a zmniejszyło tłustej
> wieprzowiny o takich wynalazkach jak Coca-Cola, płatki kukurydziane nie

A może dobre warunki życia pozwalajš osišgnšć wzrost określony programem
genetycznym, a w gorszych to się nie udaje?
też radzę doczytać

> stanie

To się nazywa akceleracja i trend sekularny
Radzę doczytać

> bialka zwierzęcego, co pozwala im spalac te węglowodany (o wiele więcej
> enzymów potrzeba do spalania węglowodanów)

SIC !!!!!
Radzę doczytać!

> Brzmi absurdalnie, ale zobacz, gdyby dziewczyna zaczynala być kobietš w
> wieku 21-25 lat, nie było by dla niej lepiej? Odpowiedz niezależnie od tego
> czy wierzysz w takie działanie tlustego zywienia.

Brzmi absurdalnie. Radzę doczytać o wpływie diety na układ hormonalny.
A do wstrzymania pierwszej miesišczki lepiej zastosować dietę bezbiałkowš - to
się nazywa kwasiorkor - pozwoli też uzyskać IQ właściwe dla zrozumienia DO.

> niechciana
> Jasne, ale gdyby nie miesišczka ile mniej rodzice mieli by stresów?

A jakby dziecko uśpić to najmniej
Radzę pomyśleć

> [...]
> Japończyk który przyjedzie do Europy po krótkim czasie choruje na
> europejskie choroby. Tylko dzięki zmnianie diety!!!

Radzę doczytać.

Faktycznie jest do kitu. Nie ma zwišzku pomiędzy długościš życia, a czasem
pierwszej miesišczki.

> [...]

> A my prezentujemy fakty!!!!
>

> Co kieruje Amwayowcami nie wiem?
> Ale ja bym tego nie porównywal. Moze ich entuzjazm jest podobny,

oj podobny

> ale on
> wynika z czegoś innego. Oni sš indoktrynowani, nakręcani do pewnych
> zachowań.A my nie. My poprostu wiemy

Kolego Jacku! Radzę odrobić zaległości w lekturach.

Jak nie pomoże, to chyba nie jest wiedza a urojenia...trzeba będzie połykać
tableteczek... porozmawiać z Panem Doktorem... no i może jakoś to będzie.

26. Data: 2000-04-14 14:51:10

Od: Małgorzata Majkowska <a...@b...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tv ani nie przeczytasz w Pani Domu czy Twoim Stylu.
> Gorzej, nie dowiesz sie nawet od lekarza. Wiemy bo sami to przeżyliśmy.

Ble ble ble... Zupelnie jak Mein Kampf....
Jest Pan niewatpliwie chamem i probowal Pan mnie obrazic wzmiankami o Twoim
Stylu, Pani domu" i takich gazetkach. Widac skonczyly sie Panu argumenty.
Fakty??? Poczekam sobie spokojnie jak zacznie Panu nawalac watroba lub cos
innego i poleci Pan do lekarza... I nie potrafie powiedziec czy "Pan
przezyje" - to sie dopiero okaze. A teraz uwazam, dyskusje z Panem za
zakonczona, poniewaz nie zwyklam dyskutowac z fanatykiem.

Pozdrawiam
Malgorzata Majkowska

----
"Są tylko dwie rzeczy nieskończone -
Wszechświat i ludzka głupota"
a...@b...com.pl
http://www.btsnet.com.pl/majkowscy/
--------
PS. W wolnych chwilach - zamiast na pl.sci.medycyna cytowac "Tluste zycie"
prosze raczej zajrzec do slowniczka ortograficznego.

27. Data: 2000-04-14 15:06:44

Od: Małgorzata Majkowska <a...@b...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Dodatkowo dojdziemy do tego ze nasza składka chorobowa bedzie niższa, choć
> emerytalna pewnie wyższa (dluzszy okres pobierania emerytury)

Jesli Pan wierzy w te 300-900 lat to radze kurdcgalopkiem leciec do lekarza.
A tak gwoli ciekawosci to Pan Kwasniewski tyle optymalnym obiecuje????. O
kurna chata moze to jakis nowy prorok abo jamiol???

Pozdrawiam
Malgorzata Majkowska
Magdalenka / 4,5 m
----

28. Data: 2000-04-14 17:33:53

Od: "Kati (Katarzyna Zajac)" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek wrote:

> <...ciach>

> Nie masz racji, najszybciej rosn? noworodki karmione sztucznie a najwolniej
> karmione naturalnie.

Bzdura, moja corka wyskoczyla waga poza siatki centylowe a byla karmiona
wylacznie piersia (od 3120 g przy wyjsciu ze szpitala do 9400 g jak miala 5,5
miesiaca
I jak sie to ma do twojej teorii, moze w piersi mialam sztuczne mleko?;-)

> <ciach>

a propos miesiaczek i historii w sredniowieczu "lata sprawne" osiagano srednio w
wieku 12-14 lat a czym sie odzywiano....? ... no wlasnie;-)

> Widzisz. Twój tzw g?os rozs?dku to wierzenia które zdoby?a? w szkole i w
> czasie lektóry Twojego Stylu czy innych g?upawych gazetek.
> Natomiast za nami stoj? fakty, które ka?dy z nas, optymalnych zazna? na
> sobie, lub zobaczy? u znajomych.

Uprzejmosc kariery Ci nie zlamie to pewne;(Nie znajac osobiscie zadnego ze
swoich rozmowcow, robisz sobie osobiste wycieczki i obrazasz ich.
A sam robisz "glupawe" bledy ortograficzne;-)

> Póki nie sprawdzisz nie b?dziesz wiedzia?a!!!!
> Mozesz tylko prezentowaae pogl?dy.
> A my prezentujemy fakty!!!!

IHMO jestes nadetym bufonem ktory z gorliwoscia neofity usiluje glosic
"optymalna" nowine;( Pamietam ze podobnie zachowywales sie na pl.soc.dzieci,
nazywajac wszystkich ktorzy sie z toba nie zgadzali glupcami i nieukami....
Jesli Ci tak dobrze na tej diecie, to jej sie trzymaj, ale odczep sie od innych.

Ja sie z toba nie zgadzam, ale poki co za idiote Cie nie uwazam;-)

pozdrawiam

Kati

PS Moze bys zalozyl grupe pl.***.optymalni, bedziecie mogli pogadac ze wlasnym
gronie

29. Data: 2000-04-15 02:20:15

Od: "Aleksander Muszynski" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc
Jest wczsnie i czytam Wasze wywody na temat DO i szlag mnie trafia, ze
ludzie ktorzy nie stosuja DO maja najwiecej do powiedzenia.
Mnie lekarze nie umieli pomoc, wiec stosuje DO od roku i sam sobie pomoglem.
Zona moja przez piec lat jezdzila na Onkologie i po czterech miesiacach
piers sie wyczyscila i ma bardzo dobre wyniki badan.
Ta dyskusja ludzi, ktorzy tylko teoretycznie patrza na to zagadnienie to
malo. Trzeba to sprawdzic aby moc dyskutowac.
Czy inne diety to tez Waszym zdaniem zaraza?
Nie sami lekarze ja polecaja, ale wtedy jest ok bo konowaly ja zalecaja
prawda?
m...@p...onet.pl

30. Data: 2000-04-15 08:02:21

Od: a...@s...pl.eu.org (Marcin Debowski) szukaj wiadomości tego autora

Aleksander Muszynski in <3...@n...vogel.pl> wrote:
> [...]
>Czy inne diety to tez Waszym zdaniem zaraza?
>Nie sami lekarze ja polecaja, ale wtedy jest ok bo konowaly ja zalecaja

Widzisz, powiem Ci jedno, ja się w ogóle w kwestiach merytorycznych dot.
owej DO nie wypowiadam, ale czytam niejako mimochodem i od dość długiego
czasu te wszystkie wątki wybuchające raz po raz z nową siłą. I wniosek
jest jeden, który parę osób zresztą już sformułowało: zwolennicy DO
zachowują się jak banda opentanych idee-fix fanatyków próbujących
wszystkich i wszędzie przekonać jakie to wszystko wspaniałe i
rewelacyjne. Przepraszam, ale dla mnie to nie jest normalne. Jeśli to
jest efekt (uboczny ?) stosowania tej diety to coś jest bardzo ale to
bardzo nie tak.

Marcin Dębowski

/\/ http://agatek.freeshell.org, a...@s...pl.eu.org
/\/ PGP5 0xBF7A805A