Re: dla "wszystkich" dzieci

From: "Robert Kowalski" <r...@l...org.pl>
Newsgroups: pl.soc.inwalidzi
Subject: Re: dla "wszystkich" dzieci
Date: Thu, 15 Jun 2000 18:17:36 +0200

"PIT" <p...@p...onet.pl> wrote in message
news:NX225.14102$DC.338090@news.tpnet.pl...

> Robert Kowalski napisał(a) w wiadomości:
> <8i9vpm$19f5$1@news.ipartners.pl>...

> mój argument, nie o pieniądze mi chodziło, ale o to że CZD, to miał być
> Szpital-Pomnik - Symbol. I symboliczne były datki ludzi na ten cel.
Kupując
> cegiełkę, każdy myślał o Dzieciach, a nie o własności naszego Państwa.
> Myślał o tym, że może to właśnie jego dziecko będzie potrzebowało
> najlepszych w kraju fachowców i bez problemu dostanie się to CZD.
> Tak jak się myśli o własnym lekarzu z przychodni, to nasz lekarz, nasza
> przychodnia. pozdrawiam Cię i Grupę Ewa

Dzień Dobry Ewo,

Zgadzam się z tobą we wszystkich punktach (nawet tam gdzie piszesz że
niezbyt jasno się wyraziłaś ;-))))
Bez urazy ;-)))
Ja oczywiście nie próbuję bronić sytuacji jaką mamy w tej chwili ze służbą
zdrowia.
Ta sytuacja jest chora jak kasa chorych (czyt. chora kasa).
Wszyscy zapewne pamiętamy informacje w prasie o tym jak dzieci są traktowane
przez kasy chorych, jak to noworodki nie posiadające PESELu nie mogą być lec
zone. Odpowiedź bodajże rzecznika prasowego Mazowieckiej Kasy Chorych że nie
można prowadzić rzetelnej polityki pieniężnej "Kasy Chorych"
bez odpowiedniej dokumentacji spowodowała u mnie wystąpienie piany na
ustach. Dzieci umierają z powodu braku pozwolenia na leczenie, prawo Kasy
Chorych jest sprzeczne z przysięgą Hipokratesa i lekarze słusznie urągają że
jeśli ktoś wymaga od nich przestrzegania praw Kasy chorych to powinien
zwolnić ich z przysięgi Hipokratesa. W takiej sytuacji przedstawiciel kasy
chorych mówi o polityce pieniężnej!!!!
To mówi kobieta!!!!?!?!?! Ciekaw jestem czy tak samo mówiłaby kiedy to ona
urodziłaby dziecko wymagające natychmiastowej pomocy lekarskiej, kosztownej
operacji itp.
No ale dla niej są specjalne szpitale, najlepsi specjaliści, ona nie musi
leczyć się tam gdzie my.
Niestety wiele jest sytuacji gdzie władza decyduje o czymś z czego nie musi
korzystać i ich to nie dotyczy.
Jak to się mówi "Biednemu zawsze wiatr w oczy..."

--
Pozdrówka

Robert Kowalski