dlaczego pączki kupne są lepsze?

51. Data: 2005-11-24 08:19:00

Temat: Re: dlaczego pączki kupne są lepsze?
Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
news:dm3rvb$2m3$1@atlantis.news.tpi.pl...

> O co się wsciekasz? Ze w pierwszym poście zachowałas się niegrzecznie i
> teraz ludzie się irytują?

Ja się nie wściekam, bawi mnie ta sytuacja.

> Na przyszłośc trzeba się zastanowić zanim się coś napisze. Masz prawo,
każdy
> ma, mieć swoje rodzinne sekrety, ale po co było to podpuszczanie ludzi?
> Trzeba było nie wpominać o tym przepisie skoro nie miałas zamiaru go
> udostępniac i nie byłoby problemu.

Nic mi nie wiadomo, żeby regulamin grupy zabraniał niepodawała przepisu, jak
się na to niem a ochoty.

Nikt nikogo nie poduszczał. Odpowiedziałam na pytanie. Nie na prośbę o
podanie przepisu.

> To już nie chodzi o pączki jako takie tylko o zbędny występ rodem z
> piaskownicy - mam ale nie pokażę.

Rodem z piaskownicy są Wasze zarzuty.
Na samym początku napisałam (czego oczywiście nikt niezauważył, bo
wściekłość wzrok zaćmiła) - że przepraszam, jeśli kogoś zdenerwowałam, bo
nie takie były moje intencje. Ot, tak sobie rzuciłam, bo luźne gadki
prowadzi sie na tej i innych znanych mi grupach dyskusyjnych. Skąd miałąm
wiedzieć, ze taka burza będzie wśród dorosłych (chyba) użytkowników... Swoją
drogą zabawne doświadczenie.
Pozdrawiam, Agata
ps. czy takim SMAKOSZOM nie szkoda czasu na zbędne awantury? Nie lepiej
porozmawiać na temat? Jak się komuś chce zadym, są inne miejsca w Internecie
od tego.

52. Data: 2005-11-24 08:24:36

Temat: Re: dlaczego p?czki kupne s? lepsze?
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 24 Nov 2005 08:52:20 +0100, "Gusiek"
<a...@W...onet.pl> wrote:

>U?ytkownik "Nixe" <n...@f...peel> napisa? w wiadomo?ci

>Tak zróbcie, b?dzie na pewno zdrowiej i nie nabawicie si? wrzodów... :)

>Ja te? to lubi? i ch?tnie si? tu udzielam, kiedy tylko mog?.
>I w zwi?zku z tym przy najbli?szej okazji pójd? i o?wiadcz?, wiesz babciu
>wpu?ci?am twój tajemny przepis do internetu, bo nie mog?am znie?? presji
>takiej jednej grupy dyskusyjnej, gdzie sobie wszyscy skacz? do garde?, jak
>im si? co? nie spodoba.
>BP NMSP
>Pozdrawiam, Agata

Wlasnie widze...Babcie szlag trfaia, tlumaczy Ci - dziecko - oni
przepis zmasakruja, idziesz na grupe i co czytasz - albo, a co tu
w tym nadzwyczajnego, oraz: wiesz, zamiast 3 deko drozdzy wyjda o
wiele lepsze (bo to truizm jest i juz!! NA PEWNO OGOLNOSWIATOWO
lepsze..) jakby zamiast 2 deko drozdzy to dac proszek, a maki -
to ni krupczaki tylko pol na pol tortowej i kartoflanej, a
konfiture z rozy to ja wole kupic, bo mi sie nie chce robic....

Nie daj sie! Jedz ponczki z apetytem myslac o mnie, bo inaczej
tez bedziesz miala wizje.

Bardzo mi sie podoba, jak ludzie saie oburzaja na to - niech
wykaza, gdzie jest napisane, ze trzeba pisac wszystkie przepisy,
jakie sie zna.. co za bzdura

Pierz, z rana jakis energetyczny
K.T. - starannie opakowana

53. Data: 2005-11-24 08:27:40

Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nikt nikogo nie poduszczał. Odpowiedziałam na pytanie. Nie na prośbę o
> podanie przepisu.

nie, nie odpowiedziałas na pytanie, bo brzmiałao ono:

"Wiele juz probowalam paczkow z cukierni i z roznych domowych produkcji. te
domowe, zawsze sa nazbyt "bułczane", - na czym polega sekret? Moze tluszcz w
jakim sie je gotuje/smazy - nie wiem co?"

a Ty napisałaś:
"Kwestia przepisu, moje nie są bułczane, tylko obłędne, przepisu nie dam ;)"

to jest odpowiedz na ostawione pytanie?

A dla Uli, autorki wątku, wklejam przepis który podawałam na grupie prawie 4
lata temu i kilka osób go chwaliło:

*******************

PĄCZKI

5 dag drożdży,
2/3 szklanki mleka,
0,5-0,6 kg mąki,
5-6 żółtek, 1 jajko,
10 dag cukru, cukier wanilinowy,
10 dag masła,
2 łyżki octu
dziem, konfitura do środka pączków
1 kg smalcu do smażenia,

1. Z drożdży, 2/3 szklanki mleka, 2 łyżek mąki, 2 łyżeczek cukru zrobić
rozczyn i pozostawić do wyrośnięcia
2. Żółtka i jajko utrzeć z cukrem do białości.
3. Rozpuścić masło na wolnym ogniu.
4. Do miski przesiać mąkę, dodać wyrośnięty rozczyn, utarte żółtka,
, spirytus, sól.(szczyptę)
Wyrobić ciasto, gdyby było zbyt gęste dodać ciepłego mleka(a jesli rzadkie
dosypać mąki).
Gdy ciasto tworzy w miarę wyrobioną całośc dodawać porcjami ciągle
wyrabiając
stopiony, ciepły tłuszcz. - dzięki temu ciasto dobrze się wyrabia, nie klei
do rąk i trzeba ciągle podsypywać mąką.
Wyrobione ciasto przykryć w misce i odstawić w ciepłe miejsce do
wyrośnięcia.

Wyrosniete ciasto wyrzucić na stolnicę, krótko zagnieśc, i zdecydować co
dalej - albo rozwałkować na grubość ok. 1,5 cm i kieliszkiem wyciąć
maleństwa i pozostawić je do wyrośnięcia,
albo rozwałkować na 0,75-1 cm, wykrawać szklanką koła, na jedno kłaśc dzem,
przykrywać drugim, sklejać i też odłozyć przykryte ściereczką do
wyrośnięcia.

Jak juz podrosną smażyć na rozgrzanym tłuszczu, na początku zrobić próbę -
wrzucić kawałeczek surowego ciasta i zobaczyć czy szybko wypływa.
Dobrym patentem jest wrzucanie surowych ziemniaków do gorącego tłuszczu,
dzięki temu tłuszcz się nie pali i podobno pączki mniej tłuszczu piją.

Usmazone pączki posypac cukrem pudream albo polukrować.

**************

Basia

54. Data: 2005-11-24 08:29:25

Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bardzo mi sie podoba, jak ludzie saie oburzaja na to - niech
> wykaza, gdzie jest napisane, ze trzeba pisac wszystkie przepisy,
> jakie sie zna.. co za bzdura

Krysiu, mysle, ze wiesz o co chodzi, nie o przepis jako przepis tylko o
zbedny wyskok Agaty.

pozdr.
Basia

55. Data: 2005-11-24 08:36:44

Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> to jest odpowiedz na ostawione pytanie?
>
> A dla Uli, autorki wątku, wklejam przepis który podawałam na grupie prawie

[ciach]

ZIEEEEEEEEEW...
A Ty powiedz, czytać umiesz? Chyba nie :)
Ja już wszystko powiedziałam na ten temat, co miałam do powiedzenia.
Zachowujecie się jak strażniczki ładu rodem kółka gospodyń wiejskich pod
patronatem partii moherowych beretów.
EOT

56. Data: 2005-11-24 08:38:34

Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krysia Thompson" <K...@h...fsnet.co.uk> napisał w
wiadomości news:6qtao19aq6b45q6r6c337sfcsce0u7dcaq@4ax.com...
> [...]
> to ni krupczaki tylko pol na pol tortowej i kartoflanej, a
> konfiture z rozy to ja wole kupic, bo mi sie nie chce robic....

Exactly :))))

> [...]
>
> Bardzo mi sie podoba, jak ludzie saie oburzaja na to - niech
> wykaza, gdzie jest napisane, ze trzeba pisac wszystkie przepisy,

Dziekuje za zrozumienie ;)
Niestety zostalam pozarta przez strazniczki ladu i moralnosci, wiec koncze
ten temat, zanim mnie jeszcze bardziej poniesie fantazja ;)
Pozdrawiam, Agata

57. Data: 2005-11-24 08:44:59

Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [ciach]
>
> ZIEEEEEEEEEW...
> A Ty powiedz, czytać umiesz? Chyba nie :)

w przeciwieństwie do Ciebie umiem, bo jeśli odpowiadam to staram się o cos
więcej niż żałosne chwalenie.

Basia

58. Data: 2005-11-24 09:01:32

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 24 Nov 2005 09:29:25 +0100, "Basia" <b...@o...pl>
wrote:

>Krysiu, mysle, ze wiesz o co chodzi, nie o przepis jako przepis tylko o
>zbedny wyskok Agaty.
>
>pozdr.
>Basia

Kiedy ja tego nie widze jako zaden wyskok! Tajemnice rodzine to
tajemnice rodzinne i juz, a to ze napsiala, ze nie napisze to tez
ma prawo do tego, nikogo nie podpuszcza, przepisow na paczki jest
multum przeciez. Ja naprawde nie widze zadnej szkody czy zlosci
czy czegokolwiek innego, raczej mnie smieszy pisanie kogos tam,
zeby sie Gusiek nie wazyla pytac o cokolwiek na tej grupie - TO
jest dopiero z piaskownicy!

Peace, man :)

Pierz
K.T. - starannie opakowana

59. Data: 2005-11-24 09:03:13

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>;)"

>4
>
>[ciach]
>
>ZIEEEEEEEEEW...
>A Ty powiedz, czyta? umiesz? Chyba nie :)
>Ja ju? wszystko powiedzia?am na ten temat, co mia?am do powiedzenia.
>Zachowujecie si? jak stra?niczki ?adu rodem kó?ka gospody? wiejskich pod
>patronatem partii moherowych beretów.
>EOT

Oj! Czego chcesz od mohairowych beretow???Moja corka ma
sliczny!!!!!!!

Bardzo dobrze, ze Basia przypomniala swoj przepis, bo tez o nim
slyszalam i sobie ludzie wezma i zaczna probowac, poki jeszcze
pora (zaraz te pierniki i inne rzeczy swiateczne trzeba bedzie
trenowac)

Pierz
K.T. - starannie opakowana

60. Data: 2005-11-24 09:06:03

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 24 Nov 2005 09:44:59 +0100, "Basia" <b...@o...pl>
wrote:

>w przeciwieństwie do Ciebie umiem, bo jeśli odpowiadam to staram się o cos
>więcej niż żałosne chwalenie.
>
>Basia

Kiedy ona sie zalosnie nie chwalila, slowo daje....przez swiat i
historie bylo jest i bedzie duzo pilnie strzezonych przepisow,
ktore ludzie/fachowcy usiluja/usilowali rozgrzyc, juz sam fakt
prosb o przepisy roznych sosow, co to im smakowaly w jakichs
restauracjach/fastfoodach, zaraz ktos poprosi o przepis na coca
cole!

Pierz
K.T. - starannie opakowana

Puchatek