dna moczanowa? alkohol i kawa?

1. Data: 2007-07-08 14:35:48

Temat: dna moczanowa? alkohol i kawa?
Od: "a...@p...onet.eu" <a...@p...onet.eu> szukaj wiadomości tego autora

Od okolo roku mam problemy okresowe glownie ze stawami skokowymi (uraz
na koszu, a potem samoczynne puchniecie w nocy co jakis czas) a teraz
doszly kolana, srodstopie a dzisiaj palec duzy nogi.

Wlasciwie wszystko wskazuje na dne moczanowa ale prosze was o opinie z
praktyki. Mam troche podwyzszony kwas moczowy po badaniach na krew.

Palec mi spuchl na 2gi dzien po imprezie alkoholowej (duzo piwa) +
jedzenie w nocy (typowe dla dny czynniki ryzyka).

Zakladajac ze to jest dna to mam pare pytan:
1.znalazlem nowa publikacje w ktorej sie mowi ze kawa jednak pomaga na
dne - wszedzie sie pisze zeby eliminowac
2.trzeba duzo pic ale dlaczego nie piwo ktore jest moczopedne? jakie
inne alkohole mozna pic zamiast piwa?
3.co byscie z praktyki polecili w diecie? narazie z bezpiecznych rzeczy
to waza, tunczyk, warzywa oprocz fasoli, smietana 18%, olej, 2 razy w
tygodniu miesko

z gory dziekuje za wasze opisy w leczeniu dny

2. Data: 2007-07-08 14:53:57

Temat: Re: dna moczanowa? alkohol i kawa?
Od: "a...@p...onet.eu" <a...@p...onet.eu> szukaj wiadomości tego autora

jeszcze dodam fragment artykulu na temat kawy i dny moczanowej - czy
ktos moglby sie wypowiedziec czy to jest aktualne - jakos potwierdzone ??
(artykul jest sprzed kilku lat)

z waszej praktyki czy pomagaja wisnie i herbatki pokrzywowe??

--------------------------------

Na czym polego lecznicza moc kawy?Wysoki poziom kwasu moczowego we krwi
to wskaźnik tzw. dny lub inaczej skazy moczanowej, która objawia się
najczęściej zapaleniem stawów. Naukowcy z Kanady wykazali, że picie kawy
obniża poziom kwasu moczowego we krwi i odkryli, że nie jest to zasługa
kofeiny - informuje czerwcowy numer pisma "Arthritis Care & Research".

Kwas moczowy jest końcowym produktem przemiany puryn w organizmie
człowieka. Zasady purynowe wchodzą w skład kwasów nukleinowych,
budujących DNA, a także substancji magazynujących energię (np. ATP -
adenozynotrójfosforan). Nukleotydy purynowe w organizmie powstają de
novo z zasad purynowych lub też pochodzą z rozpadu kwasów nukleinowych
(DNA i RNA) zawartych w komórkach różnych tkanek. Hiperurykemia
(podwyższony poziom kwasu moczowego we krwi) może być skutkiem
nadprodukcji kwasu moczowego, albo też upośledzonego wydalania tego
kwasu z moczem.

Dna moczanowa jest chorobą złożoną i u różnych osób mogą występować
różne objawy, najczęściej są to: podwyższony poziom kwasu moczowego we
krwi, ataki ostrego zapalenia stawów, występowanie złogów kwasu
moczowego w stawach, uszkodzenie kłębuszków nerkowych i kamica nerkowa.

Kawa należy do najczęściej konsumowanych napojów na świecie. Ze względu
na popularność tego napoju zainteresowaniem wpływu kawy na zdrowie
publiczne jest bardzo duże.

Hyon K. Choi z University of British Columbia w Vancouver wraz z
zespołem przeprowadzili analizę danych z badania, które się odbyło na
przełomie lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych w USA. Badaniem
objęto wtedy ponad 14 000 mężczyzn i kobiet po 20. roku życia. Od
uczestników pobrano próbki krwi i moczu, a także informacje na temat
zwyczajów żywieniowych, między innymi spożywania kawy i herbaty.

Wyniki wykazały, że poziom kwasu moczowego we krwi znacząco spada wraz
ze wzrostem spożycia kawy, dla herbaty nie zaobserwowano takiej
zależności. Ponadto naukowcy nie wykazali związku pomiędzy całkowitym
spożyciem kofeiny i poziomem kwasu moczowego.

W niedawno przeprowadzonym badaniu inna grupa naukowców wykazała
powiązanie spożycia kawy z obniżeniem poziomu peptydu C, który jest
markerem poziomu insuliny we krwi. Autorzy z Kanady spekulują, że spadek
poziomu insuliny związany z piciem kawy może prowadzić do obniżenia
poziomu kwasu moczowego we krwi.

Kawa jest również głównym źródłem kwasu chlorogenowego, silnego
antyoksydantu, który prawdopodobnie zwiększa czułość komórek na
insulinę. Poza tym kwas chlorogenowy wspomaga wchłanianie glukozy w
jelicie. Wiadomo, że kawa bezkofeinowa opóźnia wchłanianie glukozy w
jelicie i wspomaga działanie insuliny. Badacze podkreślają, że
zaobserwowany przez nich efekt picia kawy jest związany z działaniem
innych niż kofeina herbata.

3. Data: 2007-07-08 20:23:45

Od: "Marek Li" <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <a...@p...onet.eu> napisał w wiadomości

> [...]
>
> Wlasciwie wszystko wskazuje na dne moczanowa ale prosze was o opinie z
> praktyki. Mam troche podwyzszony kwas moczowy po badaniach na krew.

Powinna być przeprowadzona diagnostyka, czy jest pierwotna, czy nabyta a
jeśli drugie to jaki powód.

> [...]
> 1.znalazlem nowa publikacje w ktorej sie mowi ze kawa jednak pomaga na
> dne - wszedzie sie pisze zeby eliminowac

Nie znam informacji o ewentualnej potrzebie jej ograniczania:-)

> 2.trzeba duzo pic ale dlaczego nie piwo ktore jest moczopedne? jakie
> inne alkohole mozna pic zamiast piwa?

Alkohol powoduje rozpad ATP i to jest przyczyna napadu dny - takie jest
aktualne tłumaczenie napadu po alkoholu. W leczeniu nie chodzi o
stosowanie środków moczopędnych, tylko "pędnych" dla kwasu moczowego:-)
O tym, że jedno nie musi iść w parze z drugim świadczy zachowanie
poziomu kw. moczowego u osób stosujacych tiazydy moczopędne.

> 3.co byscie z praktyki polecili w diecie? narazie z bezpiecznych
> rzeczy to waza, tunczyk, warzywa oprocz fasoli, smietana 18%, olej, 2
> razy w tygodniu miesko

Nie powinno się też w dnie palić. A produktem najbardziej bogatym w kwas
moczowy jest wątroba, więc jadanie wątróbek odpada praktycznie
całkowicie.

4. Data: 2007-07-09 08:30:16

Od: "a...@p...onet.eu" <a...@p...onet.eu> szukaj wiadomości tego autora

W odpowiedzi na e-mail od: Marek Li otrzymany dnia 2007-07-08 22:23 :
> Użytkownik <a...@p...onet.eu> napisał w wiadomości

> Powinna być przeprowadzona diagnostyka, czy jest pierwotna, czy nabyta a
> jeśli drugie to jaki powód.

na czym ona polega? jakie badania? u kogo skierowanie i analiza?

> Nie znam informacji o ewentualnej potrzebie jej ograniczania:-)

kurcze a we wszystkich informacjach w necie sa o tym wzmianki (co prawda
mam wrazenie ze to przedruki z jednego lub dwoch zrodel)
podobniez kawa produkuje puryny i nadmiar kwasu moczowego

> Alkohol powoduje rozpad ATP i to jest przyczyna napadu dny -

a skad taka informacje bo w internecie tego znalezc nie moge
z alkoholi - jako czynnik ryzyka - wymienia sie jedynie piwo

czyli wudzia i winko tez odchodzi w niebyt?

5. Data: 2007-07-09 10:42:32

Od: "Jurek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Li" <M...@o...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik <a...@p...onet.eu> napisał w wiadomości

Zaprzestać jedzenia mięsa i podrobów. Można jeść mięso z królika. Jeść
jajka, twarogi, śmietanę, warzywa (bez brukselki).Jak przywrócisz tą dietą
równowagę kwasowo-zasadową, możesz jeść praktycznie wszystko. Ale nie
wiadomo kiedy znowu pojawi się dna moczanowa, bo jednak ona jest przyczyną
Twojej złej diety. Przy diecie optymalnej dna moczanowa nie występuje.
www.optymalni.org.pl
Pozdrawiam Jurek M.

6. Data: 2007-07-09 15:39:27

Od: "Marek Li" <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> na czym ona polega? jakie badania? u kogo skierowanie i analiza?

U lekarza rodzinnego. Jak zwykle wywiad i badanie przedmiotowe, badania
podstawowe (całość ma na celu próbę znalezienia ewentualnej przyczyny
podwyższania się poziomu kwasu moczowego). Czynniki ryzyka z którymi
stanowi sumującą sie mieszankę(hiperlipidemia, hiperglikemia, otyłość,
nadcisnienie). Bo wtedy i ich leczenie. Np kiedys hiperurykemia była
traktowana jako luźno związany z zespołem metabolicznym czynnik, obecnie
nie jest uwzględniany w jego rozpoznaniu ale jak pokazał czas często
wystepuje z licznymi z powyższej listy.

> kurcze a we wszystkich informacjach w necie sa o tym wzmianki (co
> prawda mam wrazenie ze to przedruki z jednego lub dwoch zrodel)
> podobniez kawa produkuje puryny i nadmiar kwasu moczowego

Kawa zawiera kofeinę, która jest substancją bliską kwasowi moczowemu.
Ale między tym a dna jest przepaść:-)

> a skad taka informacje bo w internecie tego znalezc nie moge
> z alkoholi - jako czynnik ryzyka - wymienia sie jedynie piwo

Podręcznik "Choroby wewnętrzne" - Szczeklik - aktualizowane wczoraj
on-line:-)

> czyli wudzia i winko tez odchodzi w niebyt?

Niestety tak, bo sprawa dotyczy alkoholu jako substancji i nie
rozgranicza rodzaju. Swoją drogą to trzeba pamiętać, że wszystkie
alkohole działają moczopędnie, bo hamują wydzielanie ADH (hormonu
antydiuretycznego, dawniej wazopresyna)

7. Data: 2007-07-09 18:38:52

Od: "Dr.Endriu" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> znajomi twierdza ze to wlasnie optymalna dieta ktora stosowalem przez 2
> lata wpedzila mnie w klopoty - mimo spadku wagi zrezygnowalem bo nie
> dalo sie myslec na tej diecie

Jak to ... nie dało się myśleć... Możesz coś więcej na ten temat ?

Dr.Endriu
nmp1(małpa)interia.pl
http://drendriu.ovh.org

"Uwaga !!!. Niniejszym informuję iż nie jestem lekarzem medycyny :) ."

8. Data: 2007-07-09 18:55:05

Od: "a...@p...onet.eu" <a...@p...onet.eu> szukaj wiadomości tego autora

W odpowiedzi na e-mail od: Jurek otrzymany dnia 2007-07-09 12:42 :
> [...]
> wiadomo kiedy znowu pojawi się dna moczanowa, bo jednak ona jest przyczyną
> Twojej złej diety. Przy diecie optymalnej dna moczanowa nie występuje.

hmmm
znajomi twierdza ze to wlasnie optymalna dieta ktora stosowalem przez 2
lata wpedzila mnie w klopoty - mimo spadku wagi zrezygnowalem bo nie
dalo sie myslec na tej diecie

od pol roku jestem na MM

jesli sie nic nie zmienilo to opty bazuje glownie na tluszczach tak?? a
przy dnie zdecydowanie odradza sie tego typu potrawy
odradza sie tez bardzo jajka - przynajmniej wg tego co znalazlem

9. Data: 2007-07-09 20:38:43

Od: "Jurek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> jesli sie nic nie zmienilo to opty bazuje glownie na tluszczach tak?? a
> przy dnie zdecydowanie odradza sie tego typu potrawy
> odradza sie tez bardzo jajka - przynajmniej wg tego co znalazlem

Masz kiepskich doradców, albo nie słuchasz kogo należy... Akurat tutaj
tłuszcze nie mają wielkiego znaczenia. A jajka są potrawą alkalizującą, a to
jest dla Ciebie najważniejsze.
Pozdrawiam Jurek M.

10. Data: 2007-07-09 21:18:17

Od: "Marek Li" <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jurek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> Masz kiepskich doradców, albo nie słuchasz kogo należy... Akurat tutaj
> tłuszcze nie maj? wielkiego znaczenia. A jajka s? potraw?
> alkalizuj?c?,

Co alkalizują?

> a to jest dla Ciebie najważniejsze.

Skąd wiesz co jest dla niego najważniejsze?

Dobry onkolog -Zaglebie, Katowice, Gliwice
Cienkie nadgarstki
Jakie badania laboratoryjne??
Matura...
Matura