Re: do Leszka S. z prosba o komentarz

From: "Krystyna*Opty*" <K...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.dieta
Subject: Re: do Leszka S. z prosba o komentarz
Date: Fri, 6 Feb 2004 11:35:47 +0100
Sender: K...@p...onet.pl@l2459.biaman.pl

Użytkownik " annaklay" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
news:buhobq$i4$1@inews.gazeta.pl...
> slawek <slawekopty(usuń)@gazeta.pl> napisał(a):

> W swietle jednak badan ktore zacytowalam (w tym Greenwood ), sadze ze
> nalezaloby sie chyba jednak sprawie dokladniej przyjrzec i dowiedziec
sie
> jak to z ta sprawnoscia umyslowa szczurow kwasniewskiego bylo:-)

Napisałaś niedawno, że masz: "parszywy zwyczaj podczytywania grupy
dyskusyjnej na stronie OSBO". Nie wiem, czemu uważasz, że parszywy.
Strony (i różne grupy dyskusyjne) są po to, żeby je czytać. Ale to
dygresja.

Jak na bardzo sprawną umysłowo, to już dawno powinnaś wpaść na pomysł,
zadania tych mnóstwa pytań samemu autorowi, zamiast domagać się odpowiedzi
od optymalnych. Masz już taką możliwość:
http://dr-kwasniewski.pl/forum/viewforum.php?f=2
Sama chętnie poczytam odpowiedzi na Twoje pytania.

Z emocji mylą Ci się fakty, choćby odnośnie badanych szczurów.
To nie są szczury Kwaśniewskiego i NIE ON je badał. Badano je na SGGW
pod kierunkiem prof. Stanisława Bergera. Cytuję:

http://dr-kwasniewski.pl/forum/viewtopic.php?p=123#1
23

Taka informacja: "przy diecie zawierającej 10% nasyconych tłuszczów
nasyconych zdolność zapamiętywania spadła przaktycznie do zera!" - nie mówi
nic o składzie diety.
Jeśli autor jakiejś pracy naukowej nie podaje precyzyjnie składudiety, co
jest regułą, gdyż autorzy nie znają z zasady składu chemicznego produktów
spożywczych, nie piszą ile czego jest w diecie, a tylko dużo lub mało - to
wyniki uzyskane w tych pracach są do niczego nieprzydatne.

W badaniach wykonanych pod kierunkiem prof. Stanisława Bergera w 1977 r.
pierwszą grupę szczurów karmiono dietą lotniczą (lotników wojskowych) o
składzie - B:T:W 1:1,5:4 w gramach. Drugą grupę karmiono Dietą Optymalną -
B:T:W 1:3:0,5 w gramach, trzecią "dietą indyjską" - B:T:W 1:0,3:6 w gramach.
W 1 i 2 grupie stosowano tłuszcze zwierzęce, w 3 grupie tłuszcze roślinne.
Wyniki były następujące:
najbardziej korzystny rozwój zwierząt zaobserwowano na diecie optymalnej,
mniej korzystny na diecie lotniczej, a niekorzystny na diecie indyjskiej
(dieta jarska).
Średnia waga mózgów była wyższa średnio o 8% na diecie optymalnej w stosunku
do diety lotniczej i o 13% w stosunku do diety indyjskiej. Najwyższy poziom
białka, DNA, RNA, tłuszczu oraz związków fosforowoaktywnych (głównie ATP)
stwierdzono w mózgach szczurów na diecie optymalnej.
Wyniki testu unikania wskazały, że na diecie lotniczej zwierzęta uzyskiwały
o 40% gorsze wyniki niż na Diecie Optymalnej. Wskazuje to na wyższość Diety
Optymalnej nad lotniczą jeśli chodzi o szybkość wytwarzania odruchów
warunkowych i proces uczenia.
mat. źródłowy:
Prof. Stanisław Berger - Katedra Higieny Żywienia Człowieka SGGW - "Wstępne
wyniki badań diet dr Jana Kwaśniewskiego dotyczące rozwoju fizycznego
młodych, rosnących organizmów z uwzględnieniem centralnego układu
nerwowego". - opracowanie dla Ministra Nauki Szkolnictwa Wyższego i Techniki
na posiedzenie Międzyresortowej Komisji w dniu 23.05.1977r - na bazie pracy
magisterskiej Jacka Bujko. W-wa 15.05.1977r.
Jan Kwaśniewski

I tam jest sens się zwrócić o wyniki owych badań na szczurach.
Ale czy je otrzymasz - to już inna sprawa. Nie wszystkie wyniki oglądają
światło dzienne. Jako światła, też powinnaś to wiedzieć... ;)

--
Krystyna*Opty* [na DO od 06.98 r.]

Wielki głupiec może postawić więcej pytań, niż największy mędrzec
potrafi odpowiedzieć. Caleb Colton