do rodziców II klasistów ...

21. Data: 2009-11-10 06:46:53

Temat: Re: do rodziców II klasistów ...
Od: "JS" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W każdej szkole są tzw. "kryteria oceniania". U nas rodzic dostaje to do
łapy na pierwszym zebraniu.
Nie ma tu żadnego miejsca na samowolkę nauczyciela, bo jest to w miarę jasno
określone. Takie kryteria powinny być albo na stronie szkoły, albo
wywieszone do wiadomości, albo dostępne w sekretariacie.
Jacek

22. Data: 2009-11-10 09:29:07

Od: "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "waruga" <w...@o...pl> napisał
| Jakieś argumenty na to, że koleżanka brzydziej i gorzej przedstawiła?

nooo jeden koronny - zdanie mojego dziecka :D

nie no, co jak co talentu plastycznego moje dziecie to nie posiada ale nie
można jej oddać jednego - bardzo się stara. I może czasami nie jest to
najpiękniejsze ( wybacz mi córeńko jeśli kiedyś to przeczytasz :) ) ale na
pewno bardzo starannie wykonane. Więc rozumiem że nie dostaje najwyższych
not tak jak inne koleżanki. Tylko czasami ciężko jest wytłumaczyć 8/9 latce
dlaczego świat nie jest sprawiedliwy.

--
Kasia + Weronika (8-latka - już II klasa) + 0,5 Maćka ( 1,5 roku )
gg 181718

23. Data: 2009-11-10 09:33:47

Od: "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka" <a...@z...pl> napisał
> [...]
|
| a) 100% punktów za zadanie obowiązkowe
|
| + zadanie dodatkowe - ocena celująca
|
| 91% - 100% - ocena bardzo dobra
|
| 75% - 90% - ocena dobra
|
| 51% - 74% - ocena dostateczna
|
| 31% - 50% - ocena dopuszczająca
|
| poniżej 30% - ocena niedostateczna

| b)100% punktów za zadanie obowiązkowe
|
| + zadanie dodatkowe - ocena celująca
|
| 86% - 100% - ocena bardzo dobra
|
| 76% - 85% - ocena dobra
|
| 56% - 75% - ocena dostateczna
|
| 40% - 55% - ocena dopuszczająca
|
| poniżej 40% - ocena niedostateczna
|
| 60% pracy stanowią wymagania konieczne + podstawowe.

U nas wyglada to tak :
6 najwyższa w sprawdzianach i testach wykonuje zadania powyżej 100%
5 + szczególnie wysoka w sprawdzianach i testach wykonuje 100% zadań
5 bardzo wysoka w sprawdzianach i testach wykonuje od 92% do 99% zadań
5 - wysoka w sprawdzianach i testach wykonuje 91% zadań
4 + powyżej średniej w sprawdzianach i testach wykonuje 90% zadań
4 średnia w sprawdzianach i testach wykonuje od 76% do 89% zadań
4 - niżej średniej w sprawdzianach i testach wykonuje 75% zadań
3 + powyżej przeciętnej w sprawdzianach i testach wykonuje 74% zadań
3 przeciętna w sprawdzianach i testach wykonuje od 51% do 73% zadań
3 - poniżej przeciętnej w sprawdzianach i testach wykonuje 50% zadań
2 + niska w sprawdzianach i testach wykonuje 49% zadań
2 bardzo niska w sprawdzianach i testach wykonuje od 35% do 48% zadań
1 najniższa w sprawdzianach i testach wykonuje od 1% do 34% zadań
0 Uczeń nie podejmuje działań. Nie wykonuje poprawnie żadnego zadania

Jak widzę podobieństwa są :)

24. Data: 2009-11-10 09:45:26

Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> 4 + powyżej średniej w sprawdzianach i testach wykonuje 90% zadań
> 4 średnia w sprawdzianach i testach wykonuje od 76% do 89% zadań

To się pani powinna podciągnąć z matematyki. 15,5/17 nijak według tej skali
nie daje 4 :-)

Agnieszka

25. Data: 2009-11-10 18:50:37

Od: waruga <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

złośliwa pisze:
> [...]
> not tak jak inne koleżanki. Tylko czasami ciężko jest wytłumaczyć 8/9 latce

No wiesz za staranność wykonania też można wysoką notę dostać.
Najważniejsze to uzasadnienie oceny, a nie "to praca na czwórkę, ta na
piątkę".

--
waruga

26. Data: 2009-11-10 18:53:17

Od: waruga <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka pisze:

> To się pani powinna podciągnąć z matematyki. 15,5/17 nijak według tej
> skali nie daje 4 :-)

O tym samym pomyślałam (chyba, że przykład nie był dokładny).

--
waruga

27. Data: 2009-11-10 19:43:19

Od: Paulinka <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

waruga pisze:

> Czemu dać spokój?
> Nie bronię kobiety, tylko zastanawiam się co brała pod uwagę w ocenie,
> skoro sama nie wyjaśniła. U mnie kawa na ławę wszystko napisane za co
> dana ocena.

I tak właśnie powinno być.

> Obniżone zachowanie tylko za pismo? Nie zatarły ci się wspomnienia?

Wzorowy uczeń był za całokształt, nie tylko za zachowanie. Ja miałam
zawsze obniżone oceny za brzydkie pismo.

--

Paulinka

28. Data: 2010-05-12 08:13:59

Od: "E.W." <e...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2009-11-09 15:32, Szpilka pisze:

> U nas od początku sa prawdziwe oceny, a nie jakieś chmurki czy słoneczka.
>

> Wręcz im chyba wmówiła jakąś teorię, że w 1 i 2 klasie tych
>
> Takie trzymanie pod parasolem trochę. I potem szok w 4klasie :-)

Zgadza się.
MOja córa trafiła w IV klasie do szkoły 9-letniej, kończącej się maturą.
Ci sami nauczyciele uczą zarówno uczniów klasy I (IV) jak i IX
(maturalnej). To dopiero był szok. 50% zadań na klasówce - 1.

e.w.

skręca mnie
[przedszkole] mycie zebow a sanepid
Tapczan / stelaz / lózko 100x200 cm ?
lekko przeterminowane - Dzień Nauczyciela
Dezodorant dla małolata.