do szyjących - kopiowanie wykrojow

1. Data: 2003-07-13 08:00:07

Temat: do szyjących - kopiowanie wykrojow
Od: "monika12" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

od zamierzchlych czasow kopiowalam wykroje w ten sposob: kupowalam arkusze
duzego przezroczystego bialego papieru, kladlam go na wykroj, kalkowalam,
wycinalam wykroj z papieru, kladlam go tkanine i dopiero kroilam; teraz
mowiac szczerze nie chce mi sie tego robic bo mam mniej czasu niz kiedys;
wiem ze musi byc jakis sposob, ktory pozwoli kopiowac wykroj z czasopisma
bezposrednio na tkanine (kalka techniczna? jakis papier kopiujacy?)
wczoraj w pasmanterii w galerii mokotow w wawie dostrzeglam papier kopiujacy
Burdy, jeden arkusz mniej wiecej 50x80 cm kosztowal 30 pare zlotych, ale
pani w pasmanterii nie byla mi w stanie wytlumaczyc jak tego papieru uzywac;
prosze zdradzcie jakies prostsze sposoby kopiowania wykrojow niz opisany
przeze mnie bo jak sobie pomysle ile czasu musze poswiecic na przygotowanie
do krojenia to mi sie odechciewa szyc

z gory dziekuje

P.S. kiedys zapytalam o adres taniego sklepu z tkaninami na Zoliborzu,
dzieki za namiary na sklep blawatny na Reymonta, od ilosci pieknych tkanin
mozna dostac zawrotu glowy, a i ceny sa naprawde niskie, przy okazji
spotkala mnie mila niespodzianka przy kasie: na kazdej beli materialu jest
napis "-20%" "-50%" itp. myslalam ze ceny uwzgledniaja juz te rabaty, ale
okazalo sie ze od ceny na beli odejmuje sie jeszcze te 20 lub 50% :)))
kupilam mnostwo pieknych tkanin, w tym dwie sliczne dzianiny na letnie
bluzeczki po 10 zl za metr!!!

1. Data: 2003-07-13 10:46:34

Temat: Re: do szyjących - kopiowanie wykrojow
Od: " Anna" <c...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

monika12 <m...@g...pl> napisał(a):

> Witam,

> od zamierzchlych czasow kopiowalam wykroje w ten sposob

(...)

Nie jestem profesjonalistka, wiec to, co napisze, tylko moje prywatne
doswiadczenie.

Mozna kopiowac uzywajac papieru burdy, on jest w kilku kolorach, tylko musisz
b. dokladnie przejechac po wykroju (albo olowkiem, albo radelkiem). Czyli
ukladasz na sobie: na gorze wykroj/Burda kopierpapier/material na samym
spodzie. Aha, i jak wykroj jest powiedzmy zalamany (bo sie nie miesci na
arkuszu), albo wymaga przedluzenia, lub polaczenia dwu czesci i tym
podobnych, to bez zwyklego papieru sie nie obejdzie.

Ja osobiscie robie tak jak Ty na poczatku opisalas (tylko nie uzywam kalki, a
takiego cieniutkiego papieru=bibulki do kopiowania, mimo iz to wiecej pracy,
to wykroje idealnie mi do siebie pasuja. Probowalam uzywac papieru burdy, ale
dla mnie to bylo wiecej zachodu, niz tego warte (o cenie nie wspominajac).

I nie wychodzilo mi to ani na roznokolorowych , ani na grubszych tkaninach -
tylko na cienkich, i gladkich. Te linie sie zreszta rozmazywaly.

To takie osobiste uwagi. Moze ktos ma inne (lepsze?) doswiadczenia, i sie
podzieli?

Pozdrawiam,

Anna

1. Data: 2003-07-13 13:50:55

Od: "Anna B. " <a...@x...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie!
Co do wykrojów, to przez wiele lat szycia przekonałam się, że warto robić
wykroje z dobrego papieru. Takiego, który nie podrze się i nie pogniecie po
wielokrotnym przypinaniu do materiału, zaginaniu, rozcinaniu i klejeniu.
Czasem przecież zanim jedną rzecz skroję, kilkakrotnie przykładam formę do
materiału i poprawiam, bo albo nie mieszczą się wszystkie części, albo w
trakcie zmienił mi się koncept... Robiąc formę kładę najpierw papier, potem
kalkę maszynową, na to arkusz burdy, spinam całość dwiema, trzema szpilkami
i przekalkowywuję formy. A zamast kupować różne cudowności służące do
kopiowania wykrojów, o jakich piszą w tej szacownej gazecie, wolę kupić
jakiś materiał na kolejny ciuch.
Anna v. Gratka (Ziemia Lubuska)

1. Data: 2003-07-13 19:34:40

Od: " Anna" <c...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Anna B. <a...@x...wp.pl> napisał(a):

> Witajcie!

> Co do wykrojów, to przez wiele lat szycia przekonałam się, że warto robić

> wykroje z dobrego papieru.

(...)

Calkiem sie z Toba zgadzam, tylko ta moja bibulka wlasnie do tego jest
przeznaczona. Tylko ja nie wiem, czy mozna ja kupic w Polsce, stad te moje
zastrzezenia. Ona jest cieniutka, polprzezroczysta, i MOCNA. Kupuje sie ja w
rulonach 20-200m. Ta ostatnia wielkosc, to chyba tylko dla zawodowych
krawcowych. I mozna kopiowac "od gory" bez uzycia kalki.

Pozdrawiam,

Anna

1. Data: 2003-07-13 19:34:44

Od: " Anna" <c...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Anna B. <a...@x...wp.pl> napisał(a):

> Witajcie!

> Co do wykrojów, to przez wiele lat szycia przekonałam się, że warto robić

> wykroje z dobrego papieru.

(...)

1. Data: 2003-07-13 20:03:29

Od: j...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

A ja kupuje papier sniadaniowy ten o wiekszych akuszach, jesli trzeba to
sklejam dwa kawalki papieru tasma samoprzylepna i dopiero pozniej kopiuje
wykroj. Wycinam, nakladam na material, obrysowuje i kroje. Kalka i papier Burdy
dla mnie sa po prostu za drogie.

Pozdrawiam
Juli (Bydgoszcz)

1. Data: 2003-07-13 21:55:48

Od: "T0SIA" <t...@n...onecie.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "monika12" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

> prosze zdradzcie jakies prostsze sposoby kopiowania wykrojow

kup sobie po prostu radelko
kladziesz wykroj na arkuszu dajmy na to szarego, pakowego papieru (ja przy
jego braku sklejam sobie tasma stare gazety) i pomykasz wzdluz lini
radelkiem..
widac wszystko jak na dloni.. a i wycinanie przyjemniejsze..szybciutko i
zgrabnie..potem przypinasz szablon na tkaninie i zaczynasz zabawe
--
Pozdrawiam - T0SIA
-----------

1. Data: 2003-07-14 19:56:08

Od: "monika12" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "T0SIA" <t...@n...onecie.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> widac wszystko jak na dloni.. a i wycinanie przyjemniejsze..szybciutko i
> zgrabnie..potem przypinasz szablon na tkaninie i zaczynasz zabawe

chyba nie zrozumialas o co mi chodzi, napisalam jednak wyraznie ze
chcialabym wyeliminowac to co mi radzisz i to co ja robie w tej chwili; nie
chce kopiowac na papier wykrojow a potem ich wycinac i po przypieciu do
tkaniny dopiero wtedy kroic; chce bezposrednio kopiowac wykroj na tkanine

1. Data: 2003-07-14 19:56:45

Od: "monika12" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2003-07-14 21:41:58

Od: "T0SIA" <t...@n...onecie.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> chce kopiowac na papier wykrojow a potem ich wycinac i po przypieciu do
> tkaniny dopiero wtedy kroic; chce bezposrednio kopiowac wykroj na tkanine

zrozumialam Cie doskonale..
pytalas o prostrze metody kopiowania..
dla Ciebie bedzie uzycie kalki... dla mnie radelko (szybko, prosto i
wyraznie)..to zupelnie inna robota niz kopiowanie z gory olowkiem na
papier...
a co do papieru kopiujacego..
idealny to on raczej nie jest...
nie mozesz (w przeciwienstwie w do papierowych szablonow)
dokonywac korekty (chyba ze jestes taka szczesciara ze masz modelowa
figure),
przy bledach zaczynaja Ci powstawac "rysunki naskalne",
w kazdym badz razie..masz kilka propozycji..a wybierzesz tak czy siak to co
juz wybralas..
Milego szycia zycze.. i wiecej cierpliwosci przy krojeniu :-)

--
Pozdrawiam - T0SIA
"Kobieta winna być na tyle wykształcona, by przyciągać głupich mężczyzn,
i na tyle wulgarna, by kusić inteligentnych." Jeane Moreau

gejsza winter - pomocy !!
zaproszenia slubne
dalmatynczyk
liście