do użytkowników parowara

11. Data: 2010-05-03 16:39:55

Temat: Re: do użytkowników parowara
Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr wrote:

> Użytkownik "Zenek z budowy" <J...@n...pl> napisał w wiadomości
>
> no o to mi chodziło, szybkowry mam dwa ale czasem potrzebuje garnek taki
> do gotowania na parze, dobrze że się odezwałeś bo tak właśnie kombinowałem
> żeby kupic taki garnek z wkładką

A może warto poszukać samej wkładki? Kiedys mialam takie ustrojstwo, co to
miało nóżki i rozkładało się do pożądanej wielkości - wstawiało się toto do
garnka, a wkładka tworzyła koszyczek.
J.

12. Data: 2010-05-03 16:43:19

Od: "Piotr" <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> to miało nóżki i rozkładało się do pożądanej wielkości - wstawiało się
> toto do garnka, a wkładka tworzyła koszyczek.

własnie znalazłem cos takiego w IKEA, ale to taki trochę połśrodek

13. Data: 2010-05-04 14:06:24

Od: Mark <t...@a...w.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 2 May 2010 12:11:37 +0200, Piotr napisał(a):

> Powidzcie na co zwrócić uwagę przy zakupie.

Na moc.
Na sposob wykonania pojemnikow - pierwszy arowar mialem z pojemnikami a
odpinanym dniem, mialo to niby ulatwiac mycie. W efekcie dosc szybko
polamaly sie zastrzaski mocujace dno. Teraz mam zelmera ze stalym dnem,
wcale nie myje sietrudniej, za to stabilniejsze.

> Ile czasu gotuje się ziemniaki?

Od 30 do 50 minut, zalezy jakie i zalezy ile. Ilosc ma znaczenie - wiecej =
dluzej (na ogol), i rodzaj ziemniaka takze - sa takie co po 30 minutach
mieciutkie, a mialem i takie co po 45 twarde jak cholera.

> Ile czasu gotuje sie warzywa?

j/w, zalezy jakie i ile.
Np surowy brokul gotuje sie szybciej niz mrozony ( zalezy tez jak wolisz,
bardzo miekkie czy pol twarde. Z kolei np fasolka szparagowa mrozona gotuje
sie szybko, a swieza dluugo.
Ja na ogol - nastawiam na dol ziemniaki, na gore warzywa, wlaczam na 40
minut i mam wszystko miekie.

> Jak się myje, chodzi mi o dostęp do cześci?

Zalezy od producenta. W moim zelmerze - problem jest tylko z pojemnikiem na
wode, bo jest nieodczepialny a plukac trzeba:) pojemniki na warzywa, i
zbiornik na skapujaca wode po prostu sie odczepia i myje.

> Ogólne informacje, wskazówki

Ja zrobilem tak - kupilem sobie najpierw najprostsza mante za 60 zl..zeby
sie przekonac czy po paru gotowaniach parowar nie pojdzie na polke :) Ale
jak sie przekonalem ze to fajna sprawa, kupilem juz cos sensowniejszego.
Jak dla mnie to swietna sprawa - wrzucam jednoczesnie ziemniaki, warzywa,
czasem mieso tez, wlaczam i sie "samo robi". Dla takiej wygodnej osoby jak
ja to idealne.. zwlaszczaze banalanie proste w obsludze.
Choc uprzedzam - moim zdaniem nadaje sie dla jednej, dwoch osob. Wiekszy
posilek nie ma sensu

--
Mark

14. Data: 2010-05-04 14:10:08

Od: Mark <t...@a...w.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 03 May 2010 11:12:51 +0200, medea napisał(a):

> Ziemniaki gotują się około 30 minut,
> warzywa typu brokuły, marchewka, kalafior - 12 minut

12 minut?:) Mo musisz miec jakis mocniejszy :) Lub wolisz takie poltwarde,
bo tk na miekko to ze dwa razy dluzej na pewno

--
Mark

15. Data: 2010-05-04 15:16:20

Od: "Piotr" <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mark" <t...@a...w.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> jak ja to idealne.. zwlaszczaze banalanie proste w obsludze.
> Choc uprzedzam - moim zdaniem nadaje sie dla jednej, dwoch osob. Wiekszy

dzięki :) ważne informacje

16. Data: 2010-05-04 15:37:58

Od: medea <X...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Mark pisze:

> 12 minut?:) Mo musisz miec jakis mocniejszy :) Lub wolisz takie poltwarde,
> bo tk na miekko to ze dwa razy dluzej na pewno

No chyba żartujesz! Brokuły i kalafior oczywiście w różyczkach, a
marchewka pokrojona w talarki gotują się 12 minut w moim parowarze do
miękkości. Nie są rozgotowane. Parowar ma moc 650W.

Ewa

17. Data: 2010-05-04 15:44:36

Od: medea <X...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Mark pisze:

> Od 30 do 50 minut, zalezy jakie i zalezy ile. Ilosc ma znaczenie - wiecej =
> dluzej (na ogol), i rodzaj ziemniaka takze - sa takie co po 30 minutach
> mieciutkie, a mialem i takie co po 45 twarde jak cholera.

Ilość owszem ma znaczenie. Jeżeli się ułoży więcej warstw ziemniaków, to
faktycznie mogą gotować się dłużej. Nam zazwyczaj wystarcza ilość
ziemniaków mieszcząca się w jednej warstwie i nigdy nie gotuję dłużej,
niż 30 minut. Zawsze są miękkie.

> [...]
> sie szybko, a swieza dluugo.
> Ja na ogol - nastawiam na dol ziemniaki, na gore warzywa, wlaczam na 40

40 minut gotujesz brokuły i kalafior?? To chyba w całości?

> Zalezy od producenta. W moim zelmerze - problem jest tylko z pojemnikiem na
> wode, bo jest nieodczepialny a plukac trzeba:) pojemniki na warzywa, i
> zbiornik na skapujaca wode po prostu sie odczepia i myje.

W moim tefalu jest też taki dodatkowy pojemnik zbierający skroploną wodę
i go też można wyjąć i umyć. Bazę też da się spokojnie opłukać.

> Choc uprzedzam - moim zdaniem nadaje sie dla jednej, dwoch osob. Wiekszy
> posilek nie ma sensu

To prawda, większe ilości gotują się znacznie dłużej i nierównomiernie.
U nas parowar pracuje na 3 osoby (2 dorosłe plus dziecko) i z takimi
ilościami daje sobie radę.

Ewa

18. Data: 2010-05-04 19:14:15

Od: "Cezar" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No chyba żartujesz! Brokuły i kalafior oczywiście w różyczkach, a
> marchewka pokrojona w talarki gotują się 12 minut w moim parowarze do
> miękkości. Nie są rozgotowane. Parowar ma moc 650W.

Potwierdzam Zalety Parowaru.
Mam tefala model z 3 pojemnikami w sumie 9l. Bardzo szybko zaczyna parować i
ziemniaki potrzebują 40 minut. Marchewka świeża 30 min a mrożona ok15 min.
robie w nim warzywa ,ryż , ryby (polecam filet z łosośa) i mięsa.
z myciem nie ma problemu bo wszystko się rozkłada i można włożyć do
zmywarki. Poza tym można w trakcie dostawiać bądź zdejmować pojemniki

Cezar

19. Data: 2010-05-04 20:36:34

Od: medea <X...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

medea pisze:

> W moim tefalu jest też taki dodatkowy pojemnik zbierający skroploną wodę

skroploną _parę_ oczywiście (bo zaraz się ktosik przyczepi)

Ewa

20. Data: 2010-05-07 10:12:02

Od: "Catalyst" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Sierp" <s...@n...netgrr> wrote in message
> Piotr pisze:
> Sierp

A ty jesteś ten sierp od sieci?

Jak tak, to z 10 lat temu mi na newsach pomogłeś - dzięki ;)

Pozdr

co dalej z nalewką?
pieprzony spamer
SLIME