dobra kawa !!

1. Data: 2005-02-19 12:44:15

Temat: Re: dobra kawa !!
Od: "Sławomir Lewandowski" <hexe.polska(bez_tego)@plusnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "batory" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:cvalef$kic$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Użytkownik "fiora" <a...@n...com.pl> napisał w wiadomości

A spróbuj zrobić taką świeżo zmieloną z kardamonem. No normalnie mniodzio
:-)))
Chyba sobie zaraz zrobię bo aż mi ślinka pociekła
pozdrowionka znad morza
Sławek

1. Data: 2005-02-20 18:42:00

Od: "batory" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Ciekawam jakie wy macie doswiadczenia w tej sprawie??
> Moze jeszcze jakies inne zabawy da sie z kawa zrobic?/

Ja odkryłam ostatnio sklep tylko z kawą. Najdroższa była za 900 zł za kilo!
Bardzo miła pani sprzedawczyni dała mi powąchać chyba ze 20 słoi z różnymi
gatunkami kawy arabica. Wybrałam 3, pani mi to pięknie zmęłła. Zaparzyłam,
wypiłam, cudo! W drugiej filiżance miałam lawacce uważaną dotychczas w moim
domu za super duper. W porównaniu z perłą meksyku czy coś tam, coś tam z
Ekwadoru (zapomniałam w tej chwili) to był jakiś dziwny kwaśno-gorzki płyn.
Pozdrówka - Agnieszka

1. Data: 2005-02-20 21:18:13

Od: "szama" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

A ile tego kardamonu wsypać?
Aga

Użytkownik "Sławomir Lewandowski" <hexe.polska(bez_tego)@plusnet.pl> napisał
w wiadomości news:cvamiq$8df$1@news.onet.pl...

1. Data: 2005-02-21 08:58:43

Od: "Sławomir Lewandowski" <1...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja akurat kupuje już zmieszane i świeżo przy mnie zmielone ale znajoma
dodaje sama i jakoś tak odrobinkę do smaku na końcu łyżeczki, ewentualnie
można dosypać do smaku. Podobno jeszcze lepsze jest z kardamonem i miodem
ale ja za miodem nie przepadam i jeszcze nie próbowałem
pozdrawionka znad morza
Sławek

1. Data: 2005-02-21 09:00:27

Temat: PS
Od: "Sławomir Lewandowski" <1...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

PS
Przy kardamonie trzeba pamiętać że bardzo szybko wietrzeje. Czy to sam czy
już zmieszany z kawą. Dlatego trzeba go trzymać w szczelnie zamkniętym
pojemniczku
SL

1. Data: 2005-02-21 20:17:53

Od: "JoannaMroz" <j...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

A gdzie się kupuje kradamon i jak to wygląda?
Na półkach z przyprawami gdzieś?

1. Data: 2005-02-22 09:11:13

Od: "Sławomir Lewandowski" <1...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kardamon w ziarnkach i mielony można dostać w sklepach kolonialnych albo jak
robi moja mama na lokalnym rynku/bazarze
pozdrawiam
Sławek

1. Data: 2005-02-22 23:37:39

Od: "Leszek" <e...@v...yc> szukaj wiadomości tego autora

In news:cvet85$jt4$1@nemesis.news.tpi.pl,
Sławomir Lewandowski typed:
> Kardamon w ziarnkach i mielony można dostać w sklepach kolonialnych
> albo jak robi moja mama na lokalnym rynku/bazarze
> pozdrawiam
> Sławek

A ile i jak? Dodałem szczyptę (mielony kardamon w ubitą kawę) i choć
czułem przed, to PO nie było czuć. Czy wieksze ilosci nie zmienią smaku
na niekorzyść?
Ma z tego "wyjść" zapach czy także smak?

Leszek

1. Data: 2005-02-23 00:07:44

Od: "eM eL" <badbatz99@hotmailCUT_THIS_OUT.com> szukaj wiadomości tego autora

"Leszek" <e...@v...yc> wrote in message news:cvgfof$17n4$1@main.viknet.pl...
> [...]

> na niekorzyść?
> Ma z tego "wyjść" zapach czy także smak?

Smak i zapach.
Lepiej uzywac ziarnek. Na filizanke kawy wrzuc cale ziarenko albo dwa kardamonu do
wody (moga byc owe ziarenka lekko rozgniecone.) Najlepiej do celow "kawowych" brac
kardamon zielony.

Rownie dobry jest z herbata - do przecietnego czajniczka na esencje daj 3-4 ziarnka
zielonego kradamonu i 4-5 calych gozdzikow. Sam herbata do tych celow powinna byc
mocna i aromatyczna, bez zadnych dodatkow (np. nie Earl Gray.)

--
><eM eL><Washington, D.C.><
><There's no place like 127.0.0.1><

Silikonowe foremki do ciast... jak myślicie? Mam dylemat...
Placki kartoflane
jogurtownica-czy warto kupic
Klops - druga odsłona
Przepis na szybka mase??