Re: dobro

From: "Chiron" <i...@g...com>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: dobro
Date: Sun, 9 Jun 2013 20:52:58 +0200

Użytkownik "CookieM" <t...@d...not.spam> napisał w wiadomości
news:51b48520$0$1461$65785112@news.neostrada.pl...
>W dniu 09.06.2013 14:57, Chiron pisze:
> [...]
> W jakich okolicznościach próbowali?
> "A nie lada cuda czynił Bóg przez ręce Pawłowe; Tak iż na chore
> przynoszono chustki albo przepaski od ciała jego, i odchodziły od nich
> choroby, i duchowie źli wychodzili z nich. Tedy niektórzy z biegunów
> żydowskich, którzy się bawili zaklinaniem, ważyli się wzywać imienia Pana
> Jezusowego nad tymi, którzy mieli duchy złe, mówiąc:
> Poprzysięgamy was przez Jezusa, którego Paweł opowiada. A było ich siedm
> synów jednego Żyda, imieniem Scewas, najwyższego kapłana, którzy to
> [...]
Czyli- ważna sprawa- INTENCJA. Ta prawdziwa- nie ta, że myslimy, że taka
właśnie nami kieruje. przecież napisano, że po owocach poznacie. No i tu
mamy przynajmniej sporo z odpowiedzi na pytanie: czym jest dobro? Skoro
możemy naszym sercem objąć dobre owoce czyjegoś działania- to wiemy, że ten
ktoś czyni dobro. Jeśli weźmiesz za rękę staruszkę na skrzyżowaniu- i
wpakujecie się pod samochód- to należy przypuszczać, iż Twoja intencja była
nieczysta. Oczywiście- liczy się też intencja drugiej osoby.
Pytanie kolejne- czy da się czynić dobro, wierząc w innego Boga? IMO- tak.
Jednak my katolicy pamiętać powinniśmy, że nasza wiara jest szczególna: poza
Kościołem nie ma zbawienia. Jezus powiedział nam też wyraźnie- idźcie, i
nauczajcie Dobrej Nowiny. Czyli: nie mamy dyskutować z innowiercami, czy
tak, czy siak. Mamy_ich_nauczać. Co przecież nie wyklucza współpracy. Jeśli
chodzi o ateistów- nie uważam, żeby ateista mógł być dobrym człowiekiem. I
piszę tu o ateiście, a nie o kimś, kto myśli o sobie, że jest ateistą, a w
sercu jednak coś mu tam kołacze:-)

,,Kto rządzi przeszłością, w tego rękach jest przyszłość; kto rządzi
teraźniejszością, w tego rękach jest przeszłość."
G. Orwell

Chiron