dom w nietypowej technologii ???

1. Data: 2002-10-26 12:06:42

Temat: dom w nietypowej technologii ???
Od: "gotta calda" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Czy ktos z Panstwa mieszka w w domu zbudowanym w nietypowej technologii? Jak
sie mieszka np.w domu drewnianym lub kanadyjskim? Czy sa roznice w ogrzaniu
takiego budynku, w jego utrzymaniu?

Mam problem z wyborem technologii budowania domu. Slyszalem o roznych i
przegladalem rozne oferty. Tradycyjnej polskiej murowanej fuchy nie chce
popelnic, bo mam wrazenie, ze nasze ekipy budowlane nadal tkwia w
przyzwyczajeniach z czasow zamierzchlej demokracji.

Kandyjska technologia zyskala sobie u nas zla slawe i chyba nie jest godna
polecenia. Zreszta przekroje belek sa tak male, ze obawiam sie, ze to bedzie
dom z zapalek.

Ostatnio jednak mowi sie o technologiach drewnianych i ceramicznych z
prefabrykatow. Czy ktos zna moze ten temat blizej? Czy mozna z tego zbudowac
solidny dom?

bede wdzieczny za wszelkie uwagi i sugestie.

pozdrawiam z wroclawia

gotta

1. Data: 2002-10-26 13:19:35

Temat: Re: dom w nietypowej technologii ???
Od: "Marcin" <c...@m...org> szukaj wiadomości tego autora

"gotta calda" myli pojecia:
> [...]
> popelnic, bo mam wrazenie, ze nasze ekipy budowlane nadal tkwia w
> przyzwyczajeniach z czasow zamierzchlej demokracji.

A myślisz, że jak zdecydujesz się na technoligię kanadyjską to dom stawiać
Ci będą kanadyjczycy? :-)
Technologii jest wiele, każda ma swoje plusy i minusy. Nie ma jednej
doskonałej, a jeśli nawet taka istnieje to za tę doskonałość trzeba słono
płacić a wtedy przestaje być doskonałą :-)

Ostatnio widziałem, jak ekipa budowała mały dom(ek) Najpierw postawili
drewniany szkielet, potem obili to czymś w rodzaju płyty wiórowej, ocieplili
a na koniec obili sidingiem. Budowa trwała chyba z 3 miesiące. Disiaj już
tam ktoś mieszka. Ciekawy jestem ile taka technologia kosztuje w porównaniu
do np. porothermu, czy pustakow max. Interesujaca rownież wydaje się budowa
domu ze styropianu. Układa się bloczki jeden na drugim a do środka wlewa
beton.

Pozdrawiam, Marcin.

1. Data: 2002-10-27 03:47:33

Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller) szukaj wiadomości tego autora

"Marcin" <c...@m...org> writes:

> [...]
> a na koniec obili sidingiem. Budowa trwała chyba z 3 miesiące. Disiaj już

to jakos dlugo im zajelo.

domki budowane taka technologia jak opisujesz sa niesamowicie
popularne w kalifornii (najtansze i najlepiej znosza trzesienia
ziemii). mozna sobie zamowic projekt "custom" albo gotowy.
jak gotowy, to przyjezdza wielka ciezarowa z fabryki, zaladowana
wszystkimi elementami potrzebnymi.
najdluzej trwa robienie fundamwntow, ale da sie to zrobic w
tydzien. potem to juz kilka dni, poskladac wszystko do kupy.

najwiecej czasu zajmuje wykonczenie wnetrz.

w zimniejszym klimacie miedzy sciana zewnetrzna a wewnetrzna jest
ocieplenie.

takie domy sa tanie, buduje sie je szybko, latwo je naprawiac, bo sie
skladaja z elementow i paneli, ktorym jak sie cos stanie to sie je
wymienia na nowe (zakladam oczywiscie ze zniszczenia nie dotycza
szkieletu na ktorym sie trzyma cala konstrukcja).

wady (z mojego doswiadczenia, w takim wlasnie mieszkam): wlasciwie
zerowa izolacja dzwiekowa. sasiad pierdnie, albo ktos sie kocha w
pokoju obok - wszystko doskonale slychac. jak na gorze nade mna
dzieciaki skacza albo biegaja, ja mam male trzesienie ziemii w pokoju.

na scianach sie nie da zawiesic saznistych polek ani niczego takiego;
jak ktos chce miec pawlacze, takie smakie i owakie to musi to
zaplanowac na etapie budowy domu. mozna jeszcze znalezc belke
konstrukcyjna w scianie (sa tutaj specjalne urzadzenia do namierzania
tych belek) i w nia wkrecic sruby i na nich cos zawiesic.

ogrzewanie jest zwykle gazowe: rury biegna nad sufitem (no
chyba ze to pietro, wtedy pod podloga), zaopatrzone sa w dmuchawe
elektryczna, ktora wwiewa nagrzane powietrze do rur a potem otworow
(te sa umieszczone zwykle nad oknami albo nad drzwiami).

zalety takiego domu: tani, predko sie go buduje, w razie czego naprawy
nie sa tak drogie jak murowanego (materialy uzyte do budowy tansze);
bardzo ladnie wyglada jak jest nowy.

wady: kiepska izolacja dzwiekowa, przenosi wibracje bardzo
dobrze. cala konstrukcja jest obliczona na czas zycia kilkadziesiat
lat, nie jest to wiec dom dla wielu pokolen.

jak kogos ciekawia jszcze jakies detale, to prosze pytac, jesli wiem,
to odpowiem :))
--
Nina Mazur Miller
n...@p...ninka.net

1. Data: 2002-10-28 09:56:50

Od: "warsik" <p...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
Jak
> sie mieszka np.w domu drewnianym lub kanadyjskim? Czy sa roznice w

prefabrykaty, to ni tylko keramzyt. sa tez firmy ktore oferuja rozne
technologi prefabrykacji. ja powaznie rozwazam budowe domu z firma z
bydgoszczy www.interhaus.pl w prefabrykacji ceramicznej Porotherm. dzieki
temu zyskuje zalety prefabrykacji i i zalety materialu. jest to stosunkowo
nowa rzecz na naszym rynku, wiec wciaz szukam na ten tenat informacji.
pozdrawiam

warsik

1. Data: 2002-10-28 16:35:32

Od: "warsik" <p...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

ma ktos moze namiary na inne firmy produkujace w technologii prefabrykowanej
w polsce ??? chcialem porownac oferte www.interhaus.pl z innymi.

pozdrawiam

warsik

> [...]
> temu zyskuje zalety prefabrykacji i i zalety materialu. jest to stosunkowo
> nowa rzecz na naszym rynku, wiec wciaz szukam na ten tenat informacji.

likwidatory zapacvhów w szambach i sławojkach sprzedam
Patent na prezent...
Kompresor lodówki jako uniwersalna sprężarka
Wadliwa lodówka ?
kuchenka i lodowka