Re: dot projektu ustawy

From: "Prusak" <p...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.soc.inwalidzi
Subject: Re: dot projektu ustawy
Date: Mon, 17 Dec 2001 09:33:08 +0100

Użytkownik "algraf" <a...@i...org.pl> napisał w wiadomości
news:003301c186cc$ad8046c0$10a463d9@ppp...
> Witajcie Radku i Marianie
>
> Nie bede sie rozdrabnial i wchodzil w dalsze dyskusje bo to i tak nic nie
> da. Ale wyjasnie kilka drobnych niescislosci.
> 1). Renta Rodzinna z ZUS jest to m.in. renta wypracowana przez jednego ze
> zmarlych rodzicow osoby niepelnosprawnej.
> 2). Renta Socjalna to swiadczenie wyplacane z Opieki Spolecznej
> przyslugujace ON calkowicie niezdolnej do pracy i samodzielnej egzystencji
> (nie mylic z zasilkiem okresowym !).
>
> Jak Drodzy Panowie mozna pogodzic sie z faktem pomniejszania Renty
Socjalnej
> wzgledem Renty Rodzinnej ? przeciez to jest zlodziejstwo !
> Przeciez to sa pieniadze wypracowane przez rodzica juz i tak okradzione do
> 75% wartosci. Dalej tego nie rozumiem. Czy 800 zl miesiecznego dochodu to
> wiele ? to na dzisiejsze czasy, nic. Troche Wam sie dziwie, bo sami
> jestescie ON ale - hm... cos mi tu nie pasuje... a moze jestem idealista
:-)
> - nie dziw ze nas robia w trabe, a my tu siedzimy i pieprzymy bez celu. Ja
> tak dalej bede walczyl i po dzisiejszym glosowaniu ta sprawa pojawi sie u
> Rzecznika Praw Obywatelskich z moim podpisem.

Arku, ja nie mam renty rodzinnej ani renty socjalnej tylko normalną rentę
inwalidzką, którą musiałem sam wypracować (były to dawne, odległe czasu, o
których dziś mówimy, że były okropne). Wynosi ona wraz z dodatkiem
opiekuńczym ok. 600 zł netto. I co w takim razie ja mam robić. Nie mam szans
na inne jakieś dopłaty z budżetu, nikt mi nie dopłaca do czynszu za
mieszkanie, nawet nie przysługuje mi zasiłek okresowy z opieki - za wysoki
dochód.
Jakoś muszę radzić sobie i radzę i jestem z tego dumny. Dlatego nie dziw
się, że mnie np. mało obchodzi czy obetną renty socjalne czy też nie. Masz
rentę rodzinną tak jak ja mam rentę inwalidzką i tak jak mi tak i Ci to
powinno starczyć. Jeżeli chcesz mieć więcej, to dorób tak jak ja dorabiam.

Jeżeli chodzi mój stopień niepełnosprawności, to mam dawną jedynkę, poruszam
się tylko i wyłącznie na wózku inwalidzkim, na którym po mieszkaniu dam radę
poruszać się, ale już po ulicy nie, dlatego też byłem zmuszony kupić wózek
elektryczny i w tym przypadku pomógł mi budżet w postaci środków PFRON. By
częściowo uniezależnić się do innych byłem zmuszony kupić podnośnik, przy
pomocy którego łatwiej przesadzić mnie z wózka na łóżko, wannę itp. Jestem
właśnie takim inwalidą i sytuacja mnie zmusza do pracy i pracuję. Nie mogąc
znaleźć pracodawcy zostałem zmuszony do podjęcia pracy na własny rachunek.
Więc nie dziw się, że nie wszyscy przejmują się tym, że rząd chce obciąć
renty socjalny dla tych, którzy mają renty rodzinne, że chce obniżyć dotację
do biletów ulgowych. Cięcia te spowoduje tylko - niestety w dół - wyrównanie
sytuacji ON.

Miast rozpaczać nad obcinaniem rent socjalnych warto walczyć o to, by obecne
renty, a zwłaszcza płace były wyższe. I to nas powinno bardziej obchodzić.
Nie wszyscy ON mają 2 renty. Nie wszyscy korzystają z komunikacji
publicznej - niektórzy nie są wstanie wsiąść do autobusu czy pociągu. Warto
walczyć o rozwiązania, które byłyby bardziej sprawiedliwe, które by zależały
od nas samych, a nie do widzimisię jakiegoś urzędnika i sytuacji budżetu.

Pozdrawiam
Prusak