Re:dr mengele

1. Data: 2002-10-15 19:36:03

Temat: Re: Re:dr mengele
Od: "/jaro" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ).
O tym jak ktoś postępuje w życiu decyduje jego charakter i
wychowanie,środowisko itp.Zwyrodnialec z natury nie zmieni sie tylko dlatego
ze skończył studia medyczne(czy inne) lub zlożył
przysięge(śluby).Lekarze,podobnie jak inne grupy zawodowe, prawnicy,
nauczyciele, księża są przedstawicielami spoleczeństwa,reprezentuja jego
normy moralne.Są zwyklymi ludzmi.Pragne przypomnieć że w czasach hitleryzmu
wiele milionów Europejczyków nie widziało nic złego w eksterminacji innych
nacji,rozmaitymi sposobami byli wśrod nich księża,autorytety naukowe,lekarze
ale także zwykli ludzie.Nie wymagajmy od lekarzy więcej niż od siebie,bo są
tacy sami jak my
Gosia

2. Data: 2002-10-15 20:01:50

Temat: Re:dr mengele
Od: "Bringer_of_Light" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

--
>Zjadający "przyjaciół" politycznie niepoprawny Artur Drzewiecki.

nie wprowadzaj ludzi w błąd i nie mydl im oczu
poniżej krótka biografia dr mengele :

Dr Mengele
Dr medycyny i filozofii Josef Mengele, w ścisłej współpracy z Instytutem
Cesarza Wilhelma do spraw Antropologii, Nauki o Dziedziczeniu i Eugeniki,
prowadził badania nad zagadnieniem bliźniactwa, oraz fizjologią i patologią
skarlenia. Interesował się też osobami o różnym zabarwieniu tęczówki oka
oraz przyczynami i metodami leczenia raka wodnego (zgorzeli policzka),
niemal nieznanej dotąd w Europie choroby, nękającej w obozie Cyganów.
Doświadczenia rozpoczął na dzieciach cygańskich. Jedna z jego pracowni
mieściła się w tzw. cygańskim obozie familijnym. Z polecenia Mengelego
wybrane dzieci cygańskie chore na raka wodnego były uśmiercane, w celu
przeprowadzenia badań histopatologicznych. Wykonywano przy tym preparaty
poszczególnych organów, a nawet konserwowano w słojach całe głowy dzieci i
wysyłano m.in. do Akademii Medycznej w Grazu (Austria).

Bliźnięta, karły i osoby o niecodziennych cechach fizycznych (z wadami
rozwojowymi przejawiającymi się w karłowatości lub dziedzicznym kalectwie)
zaczął również wybierać z transportów żydowskich przywożonych do obozu w
Brzezince na zagładę, z obozu familijnego Żydów z Theresienstadt i z odcinka
BIII tzw. "Meksyku".

W pierwszej fazie eksperymentów Mengele poddawał znajdujące się w jego
dyspozycji pary bliźniacze oraz ludzi z wrodzonymi anomaliami
specjalistycznym badaniom lekarskim, możliwym do przeprowadzenia na żywym
organizmie. Trwające godzinami badania, zazwyczaj bolesne i wyczerpujące,
były ciężkim przeżyciem dla wystraszonych i głodnych dzieci, z których
rekrutowała się większość par bliźniaczych. Bliźnięta i osoby kalekie były
fotografowane, z ich szczęk i zębów sporządzano odlewy gipsowe,
zabezpieczano odciski palców rąk i nóg. Z chwilą zakończenia badań na
poszczególnych parach bliźniaczych i karłach zabijano ich na polecenie
Mengelego zastrzykami fenolu celem przystąpienia do kolejnego etapu
eksperymentów, jakim miała być analiza porównawcza organów wewnętrznych,
przeprowadzana na podstawie sekcji zwłok. Interesujące z "naukowego" punktu
widzenia preparaty anatomiczne konserwowano i wysyłano do Instytutu w
Berlinie-Dahlem celem dokładniejszego zbadania

3. Data: 2002-10-26 19:17:54

Od: "Marek Li" <M...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bringer_of_Light" <f...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:aohohl$66m$1@news.onet.pl...

> nie wprowadzaj ludzi w błąd i nie mydl im oczu
> poniżej krótka biografia dr mengele :
>
> Dr Mengele
> Dr medycyny i filozofii Josef Mengele, w ścisłej współpracy z
Instytutem

Z faktu, że był doktorem medycyny nic nie wynika. Nie trzeba być
lekarzem, by być doktorem nauk medycznych. Jeśli np biolog zostaje
doktorem nauk medycznych, to jego pełny tytuł brzmi dr n. med. w
zakresie nauk przyrodniczych. Powinien też się posługiwać właśnie takim
pełnym tytułem. Jest tu pewna analogia do lekarza medycyny, który może
używać skróconej formy lekarz (bo sytuacja może dotyczyć tylko lekarza
medycyny) i lekarza weterynarii, który MUSI używać tytułu lek. wet.

Marek Li

blagam o pomoc
Skala Karniawskiego
ZDROWIE, PIENIĄDZE, PRACA......