Re: drzewko iglaste?

Data: 2006-06-14 13:30:23
Temat: Re: drzewko iglaste?
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl>

Użytkownik "Anna Judycka Fajok" <a...@g...pl> napisał w
wiadomości news:e366d$44900734$57ce6de5$20423@news.chello.pl...

igły:)

> Igły po roztarciu pachną słodko prawie cytrynowo,
> co znaczy że są zabiedzone, i czy to że po pniu kapie żywica to norma
> czy trzeba jakoś poprawić jej stan bytowania?

Kapiąca żywica nie jest normą. Wydało mi się, że zabiedzone z tego powodu,
który wymieniła Dobranoc - za duże zacienienie. To wprawdzie bardzo odporne
drzewo, ale stanowczo lubi być oświetlone ze wszystkich stron, wtedy jest
gęste, gałęzie są ułożone prawie idealnie poziomo, a igły dość sztywne,
długie i mocno wybarwione (wyglądam przez okno:)).

> przeglądałam grafikę pod hasłem Abies coccolor i trafiłam na zdjęcie
> Abies amabilis może to to drzewko, pieńki identyczne.

Wiesz, ja mam prywatną zasadę przy rozpoznawaniu - najpierw "strzelam" w
bardziej popularne i szerzej dostępne gatunki:)

Niezłe zdjęcie dla porównania masz tutaj:
http://www.muhlenberg.edu/cultural/graver/Collection
s/Conifers/Abies/Abies%20concolor%20br.JPG,
ewentualnie zajrzyj do linka z sygnaturki:)

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net