drzwi antywłamaniowe a zawiasy ?

1. Data: 2005-05-18 12:05:34

Temat: drzwi antywłamaniowe a zawiasy ?
Od: "rokko" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

chcę zakupić drzwi antywłamaniowe z instalacją.
oglądam więc "przy okazji" mieszkania sąsiadów i generalnie na klatkach
schodowych i stwierdziłem, że większość drzwi ma zawiasy zewnętrzne, tzn.
widoczne z korytarza
czy to standardowe rozwiązanie ? czy nie jest bardziej podatne na włamanie
od zawiasów "wewnętrznych" ?
czy też należy sobie "zażyczyć" zawiasów od wewnątrz ? czy wówczas taka
instalacja kosztuje drożej ?
a może wogóle sposób instalacji zawiasów zależy od czegoś innego (budowa
drzwi, budowa ościeżnicy) ?

rokko

2. Data: 2005-05-18 12:39:38

Temat: Re: drzwi antywłamaniowe a zawiasy ?
Od: "MaW" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "rokko" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> instalacja kosztuje drożej ?
> a może wogóle sposób instalacji zawiasów zależy od czegoś innego (budowa

Hmm, u mnie zawiasy są wewnątrz mieszkania. Drzwi otwierają się do
wewnątrz - a jak jest u ciebie?

MaW

3. Data: 2005-05-18 12:48:19

Od: "Arbiter" <adam_nielubie.spamu@dalete_kondrat.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> od zawiasów "wewnętrznych" ?
> czy też należy sobie "zażyczyć" zawiasów od wewnątrz ? czy wówczas taka

nie ma to wiekszego znaczenia. Drzwi antywłamaniowe trzymaja sie na bolcach
ktore sie wpuszczaja po zamknieciu zamka. Czyli moga byc zawiasy na
zewnatrz, złodziej przetnie zawiasy a drzwi i tak pozostana zamkniete

4. Data: 2005-05-18 21:25:02

Od: "rokko" <r...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MaW" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
> Hmm, u mnie zawiasy są wewnątrz mieszkania. Drzwi otwierają się do
> wewnątrz - a jak jest u ciebie?
"zwykłe" drzwi - tak, ale cały czas jest mowa o drzwiach dodatkowych - od
strony klatki schodowej
BTW: oboje drzwi nie mogą się otwierać w tym samym kierunku, chyba że
wewnętrzne ("zwykłe") drzwi pozostawia się stale otwarte na oścież..

rokko

5. Data: 2005-05-19 06:22:39

Od: "Michał Zdziarski" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Arbiter" <adam_nielubie.spamu@dalete_kondrat.pl> napisał w
wiadomości news:d6fdi5$2n7$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
> ktore sie wpuszczaja po zamknieciu zamka. Czyli moga byc zawiasy na
> zewnatrz, złodziej przetnie zawiasy a drzwi i tak pozostana zamkniete

drzwi antywłamaniowe owszem mają bolce przeciwyważeniowe, lecz sposób
otwierania drzwi (wewn/zewn) w znaczący sposób spływa na konstrukcję drzwi
antywłamaniowych, o ile mówimy oczywiście o kl C.
drzwi otwier na zewn powinny posiadać więcej czopów antywyważeniowych oraz
zamek rozporowy, którego bolce ryglują drzwi nie tylko górą i dołem, ale
również po obu stronach ościeżnicy. inna wówczas będzie również konstrukcja
przymyka na skrzydle i szyldów zamka.

przy zamawianiu drzwi antywł należy koniecznie podać jak otwier się drzwi,
jeśli sprzedający o to nie zapyta to wówczas się kompromituje.

reasumując sposób otwieranai drzwi ma duże znaczenie dla ich wytrzymałości,
a co za tym idzie ceny. tańsze są oczywiście drzwi otw do wewn.

pomijam fakt iż na rynku można kupić masę tzw. "drzwi antywłam" różnych
klas.

pozdr
michał

Wybuchająca żarówka
wygłuszenie sufitu
duze kafle w kuchni - zdjecia
Zmywarka :) SIEMENS czy AEG - konkretne modele [długawe]
Pomocy!!!