duże kwiaty

1. Data: 2003-08-29 08:29:30

Temat: duże kwiaty
Od: "ninja" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Jestem muzykiem i bardzo duże znaczenie ma dla mnie akustyka pomieszczeń
(nie tylko ze względów estetycznych, ale przede wszystkim pragmatycznych -
musze mieć odpowiednie warunki do realizacji nagrań). Głównie chodzi o
odbicia dźwięki, rozpraszanie i pochłanianie. Jednak materiały i urządzenia
(tzw. ustroje akustyczne) są bardzo drogie. Znajomy, który ma studio
doradził mi, bym w rogach pokoju ustawił cztery duze kwiaty / rosliny
doniczkowe. Jednak zupełnie się na tym nie znam, dlatego prosze - pomóżcie!
Jakie to kwiaty mogą być? Muszą być duże (chyba taniej jest kupic małe i
wyhodowac, ale tak dużo czasu to ja nie mam - to ma już działać), niedrogie,
i lepiej, by miały więcej małych liści niż kilka dużych - choć to nie jest
takie pewne... Najważniejsze - duże i niedrogie.
Serdecznie pozdrawiam i dziękuję!

ninja

PS. A jak je ustawić na wykładzinie lub bukowej klepce (jeszcze nie wiem,
jak daleko sięgać będzie wykładzina), by nie zniszczyć podłoża? Nie mam
żadnego doświadczenia w temacie.

1. Data: 2003-08-29 09:35:57

Temat: Re: duże kwiaty
Od: "deuter" <d...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ninja" <f...@p...onet.pl> napisał:
> [...]
> ma studio doradził mi, bym w rogach pokoju ustawił cztery
> duze kwiaty / rosliny doniczkowe. Jednak zupełnie się na tym

IMHO, to bez sensu. Co niby mają zmienić te rośliny?
Poza tym takie pytanie to chyba lepiej zadać na pl.rec.audio.
Jeszcze link do poglądowego "kalkulatorka":
http://www.hunecke.de/calculator/hifi/room-acoustics
-hifi.htm

> [...]
> liści niż kilka dużych - choć to nie jest
> takie pewne... Najważniejsze - duże i niedrogie.

Duże, gęste rośliny będą drogie. Nie wiem czy nie droższe niż ustroje a
na pewno mniej skuteczne.

> PS. A jak je ustawić na wykładzinie lub bukowej klepce (jeszcze
> nie wiem, jak daleko sięgać będzie wykładzina), by nie
> zniszczyć podłoża? Nie mam żadnego doświadczenia w temacie.

Wykładzina to akurat niech sięga jak najdalej. Zmieni z pewnością więcej
niż jakieś kwiatki.

Pozdrowienia

1. Data: 2003-08-29 09:59:14

Od: Hanka Skwarczyńska <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ninja" <f...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:bin36d$ho4$2@nemesis.news.tpi.pl...
> [...] Jakie to kwiaty mogą być? [...]

Begonie - mają włochate liście, powinny się nadać :) Bluszcz i
cissus - mnóstwo drobnych liści i szybko rosną. Dodatkowo
bluszcz można nabyć za zero złotych, uśmiechnąwszy się ładnie do
właściciela ogródka :) Powyższe wyczerpują listę roślin, których
nie udało mi się wykończyć w ciągu dwunastu miesięcy ;)))

Pozdrawiam
Hanka

P.S. A książki? Duuużo książek? Grube, miękkie zasłony? Puchata
wykładzina? Tynk strukturalny? ;)))
--
Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek

1. Data: 2003-08-29 13:58:48

Od: "111" <c...@c...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bronisze pod Warszawą, ogromny wybór pięknych kwiatów.
Ustawia się na podstawce pod doniczkę - zero problemu.

1. Data: 2003-08-30 13:51:17

Od: m00nia <a...@o...ppl> szukaj wiadomości tego autora

> cissus - mnóstwo drobnych liści i szybko rosną.
Polecam Cissusa rombolistnego i Cissusa rombolistnego'Ellen
Danica'- rosna szybko i odpowiednio upiete przyjma ksztalt
jaki Ci potrzebny.

> bluszcz można nabyć za zero złotych, uśmiechnąwszy się ładnie do
> właściciela ogródka :)

Dodam jeszcze, ze bluszcze bardz ochetnie wylapuja toksyny
z otoczenia i rosna bardzo szybko.Jezeli zapewnisz im w zimie
sloneczne stanowisko, beda rosly prawie tak samo jak latem.

> Powyższe wyczerpują listę roślin, których
> nie udało mi się wykończyć w ciągu dwunastu miesięcy ;)))

Jest jezcze jeden bardzo odporny na dzialania ludzkie kwiatek:
Scindapsus :-)) Szybko rosnie i nie narzeka,
i jeszcze wszelkiego rodzaju papirusy. Odpowiednio hodowane
rosna w zastraszajacym tempie.

pozdrawiam Monika

1. Data: 2003-08-31 09:53:18

Od: "ninja" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> IMHO, to bez sensu. Co niby mają zmienić te rośliny?

### To nie jest bez sensu. Stoją za tym kompetencje radzącego (absolwent
akustyki, realizator w jednym z bardziej znanych studiów w Wawie), jak i
teoria (nieregularna struktura kwiatka powoduje rozproszneie dźwięku, a ten
własnie kumuluje się w rogach pomieszczenia).

> Poza tym takie pytanie to chyba lepiej zadać na pl.rec.audio.

### Jestem już długo na grupie pl.rec.muzyka.bin i innych tematycznych - to
grupy skupiające samych muzyków i realizatorów dźwięku - temat był wałkowany
już tysiące razy. Kwestia dotyczy tylko tego, jakie to kwiaty...

> Jeszcze link do poglądowego "kalkulatorka":
> http://www.hunecke.de/calculator/hifi/room-acoustics
-hifi.htm

### Dzięki wielkie - link jest super! Dzięki!

> Duże, gęste rośliny będą drogie. Nie wiem czy nie droższe niż ustroje a
> na pewno mniej skuteczne.

### Fachowe ustroje to rząd tysięcy złotych.

> Wykładzina to akurat niech sięga jak najdalej.

### Wykładzina będzie sięgała prawie od ściany do ściany - na końcu chcę
zostawić trochę luzu, coby można było ją wynieść i wytrzepać, bo prócz
muzyka jestem też alergikiem.
Na szczęście pokój ma szerokość kanapy + po metrze z każdej strony - jęli
wykładzina będzie dochodziła do kanapy, to w rogach zostaną kwadraty o
powierzchni metra kw. I będą spoko na kwiatki.

>Zmieni z pewnością więcej
> niż jakieś kwiatki.

### Wykładzina będzie komplementarna, a nie alternatywna wobec kwiatków

> Pozdrowienia
### Rówinież gorąco pozdrawiam i dzięki.

ninja

1. Data: 2003-08-31 09:56:51

Od: "ninja" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
roślin, których
> nie udało mi się wykończyć w ciągu dwunastu miesięcy ;)))

### I o to chodzi, i o to chodzi! Podejrzewam, że też jestem dobry w
wykańczaniu, więc potrzebuję takich trwardzieli.

> P.S. A książki? Duuużo książek? Grube, miękkie zasłony? Puchata
> wykładzina? Tynk strukturalny? ;)))

###Wszystko to będzie! I nawet więcej!
Wielkie dzięki!
Pozdrawiam!

ninja

> Hanka Skwarczyńska
> i kotek Behemotek
> KOTY. KOTY SĄ MIŁE

Koty sa najmilsze! Mam trzy, wszystkie całe białe (mimo, że dachowce)!

1. Data: 2003-08-31 09:58:04

Od: "ninja" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jest jezcze jeden bardzo odporny na dzialania ludzkie kwiatek:
> Scindapsus :-)) Szybko rosnie i nie narzeka,
> i jeszcze wszelkiego rodzaju papirusy. Odpowiednio hodowane
> rosna w zastraszajacym tempie.

Dzięki. Mam już niezłą listę.

1. Data: 2003-08-31 09:59:01

Od: "ninja" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "111" <c...@c...waw.pl> napisał w wiadomości
> Bronisze pod Warszawą, ogromny wybór pięknych kwiatów.
> Ustawia się na podstawce pod doniczkę - zero problemu.

To już spam tak dziękować każdemu, ale jestem ryly wdzięczny!
Pozdrawiam.

ninja

1. Data: 2003-09-01 08:25:44

Od: Hanka Skwarczyńska <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "m00nia" <a...@o...ppl> napisał w wiadomości
> [...] i jeszcze wszelkiego rodzaju papirusy.
> Odpowiednio hodowane rosna w zastraszajacym tempie.

Aha :) A kota za nogę do kaloryfera? :)))

Pozdrawiam
Hanka i Behemot trawożerny
--
Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek

marmurowy parapet a kwiatki
czy przed malowaniem położyć białą farbę?
Lodówka do zabudowy czy wolnostojąca
Parkiet- tanio
jaka pralka za tę kwot