dwuwarstwowe zakrycie okna i _nie_ zasłona :)

1. Data: 2003-02-12 14:38:04

Temat: Re: dwuwarstwowe zakrycie okna i _nie_ zasłona :)
Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hanka Skwarczyńska wrote:
> Podpowiedzcie coś na okno łazienkowe. Potrzebna jest zasłonka
> cienka, półprzezroczysta, dzienna, oraz zasłonka gęsta,
> szczelna, nocna.

Lekko zmatowiona szyba w oknie + roleta z czymś całkowicie
nieprzezroczystym?

J.

1. Data: 2003-02-12 14:44:01

Temat: dwuwarstwowe zakrycie okna i _nie_ zasłona :)
Od: Hanka Skwarczyńska <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Podpowiedzcie coś na okno łazienkowe. Potrzebna jest zasłonka
cienka, półprzezroczysta, dzienna, oraz zasłonka gęsta,
szczelna, nocna. Zasłonka w sensie udrapowanego kawałka
materiału się nie komponuje, zwykła "cienka" żaluzja odpada z
innych względów. Wymyślicie coś?

Pozdrawiam
Hanka
--
Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek

1. Data: 2003-02-12 14:58:25

Od: Hanka Skwarczyńska <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:b2dm7u$1eq$1@news.mch.sbs.de...
> [...] Lekko zmatowiona szyba w oknie + roleta
> z czymś całkowicie nieprzezroczystym?

Szyba już jest, zresztą matowe szkło w oknie wydaje mi się
zbyt... hm... ostateczne ;) - wskazana jest również możliwość
całkowitego odsłonięcia. Kombinuję w stronę dwóch rolet jedna na
drugiej albo cienkiej rolety i na to ciemnych pionowych żaluzji,
ale nie wiem, czy to dobry pomysł.

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE

1. Data: 2003-02-12 15:11:47

Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hanka Skwarczyńska wrote:

> Szyba już jest, zresztą matowe szkło w oknie wydaje mi się
> zbyt... hm... ostateczne ;) - wskazana jest również możliwość
> całkowitego odsłonięcia.

A na grzyba odslaniac okno w lazience? W ostatecznosci w przypadku awaryjnej
koniecznosci wyjrzenia na swiat mozna je po prostu otworzyc, ale jesli sie
upierasz - moze siegnac po sprawdzony sposob rodem z PKP: szyba matowiona do
polowy wysokosci?

> Kombinuję w stronę dwóch rolet jedna na
> drugiej albo cienkiej rolety i na to ciemnych pionowych żaluzji,

Pomysl dobry, ale bedzie problem z pogodzeniem mechanizmow chyba.

J.

1. Data: 2003-02-12 15:42:57

Od: "Miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Hanka Skwarczyńska" <a...@w...pl> wrote in message
> [...]
> szczelna, nocna. Zasłonka w sensie udrapowanego kawałka
> materiału się nie komponuje, zwykła "cienka" żaluzja odpada z

Są rolety do plastikowych okien (pewnie do drewnianych też je można
zamontować) z wielkim wyborem materiałów - od prawie przeźroczystych do
zupełnie zaciemniających. Jeśli sprytnie dobierzesz materiał, wystarczy Ci
jedna roleta. Mam w sypialni takie coś kremowe średnio przepuszczające
światło. W lecie praktycznie w ogóle się tego nie odsłania, bo w środku jest
całkowicie jasno, a jednocześnie słońce "nie daje po oczach":). Zobaczyć się
przez to niczego nie da - w żadną stronę. Jeśli wybierzesz materiał jeszcze
bardziej przejrzysty, to on nadal będzie blokował widok, jednocześnie
przepuszczając więcej światła - także tego zimowego. Polecam, choć impreza
nie jest tania - 3 lata temu na okno 1,60 wysokości na 2,00 szerokości
trzeba było wydać ok. 500 zł. No, ale Twoje łazienkowe pewnie jest mniejsze.
Anka

1. Data: 2003-02-13 10:26:11

Od: Hanka Skwarczyńska <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Miranka" <a...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...] Jeśli sprytnie dobierzesz materiał,
> wystarczy Ci jedna roleta. [...]
> materiał jeszcze bardziej przejrzysty, to on
> nadal będzie blokował widok, jednocześnie
> przepuszczając więcej światła [...]

No to uściślam. Okno jest na północ, na parterze, cztery metry
od ścieżki w ogródku sąsiada :) Szyba już jest, całkiem
przezroczysta, i dobrze - taka matowiona faktycznie ma jakiś
przychodniany wygląd ;) Planuje zasłonkę półprzejrzystą na
dzień - nie mam ochoty, żeby mi się sąsiad gapił w okno w
trakcie tapetowania twarzy, a z drugiej strony północnego
oknannie można zbyt szczelnie zasłonić, bo już będzie całkiem
ciemno - oraz całkowicie nieprzejrzystą na wieczór - wiadomo, co
sie dzieje, jak na zewnątrz jest ciemno, a w środku świeci się
światło :) Myślałam o rozwiązaniu w rodzaju rolety zamontowanej
we wnęce okiennej (mam nadzieję, że 6-7cm wysokości ramy
wystarczy, żeby otworzyć skrzydło pod mechanizmem rolety) i na
to żaluzji pionowej, podwieszonej pod sufitem. Tylko wydaje mi
się, że jakoś dziwnie będzie wyglądać metrowej szerokości
kawałek żaluzji, wiszący od sufitu i kończący się nad blatem. W
ostateczności się weźmie i się powiesi tę nieszczęsną firankę z
zasłonką (i będzie się potem uważało, żeby nie wpadała do
umywalki ;), ale wolałabym coś ciekawszego.

W ramach szerszego spojrzenia dodam jeszcze, że po prawej
stronie okna będzie umywalka i lustro, na wprost kawałek blatu
pełniący rolę toaletki, a po lewej - WC, które planuję trochę
osłonić wąskim regalikiem. Okno otwiera się z prawej na lewą. W
przypływie fantazji myślałam o czymś w rodzaju parawanu,
rozsuwanego zza tego regaliku, ale jakoś wizja nie chce się
skonkretyzować :)

Pozdrawiam
Hanka "dziecko, czy ty w tym domu nie możesz mieć chociaż jednej
rzeczy _normalnie_?" Skwarczyńska
--
Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek

1. Data: 2003-02-13 12:28:34

Od: "T.Zon" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> W ramach szerszego spojrzenia dodam jeszcze, że po prawej
> stronie okna będzie umywalka i lustro, na wprost kawałek blatu

Ja zastosowalem rolety bambusowe skladane na pol. Tanio, dobrze wyglada
(poza zaczepami) i spelnia swoja role.

Pozdrawiam
Tomek

1. Data: 2003-02-13 12:51:59

Od: Hanka Skwarczyńska <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "T.Zon" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...] rolety bambusowe skladane na pol. [...]

A możesz troszkę szczegółowiej?

Hanka, co nie jest pewna, czy widziała kiedyś na oczy roletę
bambusową ;)
--
Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek

1. Data: 2003-02-13 15:17:09

Od: "Miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Hanka Skwarczyńska" <a...@w...pl> wrote in message
> Myślałam o rozwiązaniu w rodzaju rolety zamontowanej
> we wnęce okiennej (mam nadzieję, że 6-7cm wysokości ramy
> wystarczy, żeby otworzyć skrzydło pod mechanizmem rolety)

Te rolety, o których ja piszę są montowane do ramy okna (także plastikowego)
i jeżdżą sobie w takich wąziutkich prowadnicach. Nijak to nie przeszkadza w
otwieraniu okna, bo skrzydło otwiera się razem z roletą (mętnie się
tłumaczę, ale mam nadzieję, że mnie rozumiesz). Mechanizm jest tak sprytnie
ukryty, że przy odsuniętej rolecie, praktycznie w ogóle nie widać, że jest
zamontowana jakaś roleta. Kiedyś rozmawiałam z fachowcami od tych rolet,
jakby to było gdybym na jednym oknie chciała mieć dwie rolety - jedną
zupełnie zaciemniającą, bo mam monitor blisko okna i w lecie przez kilka
porannych godzin praktycznie nie mogę z niego korzystać. Moja
półprzeźroczysta roleta nie wystarcza. Powiedzieli, że mogliby mi
wykombinować coś takiego podwójnego. Na razie nie doszłam jeszcze do
omawiania szczegółów, ale może rzeczywiście można mieć dwie różne rolety na
jednym oknie bez szkody dla estetyki tego okna.
Powodzenia w poszukiwaniu najlepszego rozwiązania:)))
Anka

1. Data: 2003-02-14 09:20:06

Od: "Jarek Mielczarek" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

A może żaluzje drewniane na zewnątrz wnęki okiennej - pod sufitem lub do
ściany nad wnęką okienną,
po opuszczeniu bardzo ładnie wyglądają (subiektywne i zależy od wystroju
łazienki)
Ostatnio w IKEI była duża przecena takich żaluzji.
Mają tam zresztą także rolety bambusowe, choć inne niż opisuje Miranka

Jarek

Rolety
Gdzie najkorzystniej kupic sprzet AGD? w internecie, EURO, a moze gdzies indziej?
u</>= Visit this website! u</>=hPv
TPSA PROBLEM
pasy do ściągania paneli