dylematek dietetyczny....

1. Data: 2003-11-22 18:38:50

Temat: dylematek dietetyczny....
Od: "starsza" <s...@w...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Szanowni Grupowicze!

po czytaniu grupy od kilku tygodni,
wlasnych przemysleniach i doswiadczeniach
oraz zerowej wiedzy z biochemii, którą
próbowałam podciągnąć (dzięki Rucasu:)
wyszło mi następująco:
gruby jest gruby i ma za dużo cholesterolu
zwłaszcza tego złego, bo wpiempsza węgle
z tłuszczem...
czyli jak by nie wpiempszal razem tylko
osobno to by nie byl... no dobra...
i w ten desen jest MM... no mniej więcej....
teraz wariant, że 'dużo węgli-mało tłuszczu'
czyli (rózne niskokaloryczne) i wariant dużo
tłuszczu- mało węgli (DO, Atkins..)...
no ok... przerabialam wszystkie warianty
i wyszło mi tak:
bez względu na to jak mało/dużo jesz osobno
to brak ruchu i świeżego powietrza (tlenu?)
uniemożliwia chudnięcie....
albo:
jesli sie jest na diecie 1500 kac przez kilka lat
i sie jednak tyje, to nie w żarciu leży przyczyna...
szukam czynnika decydującego i kicha:(

starsza, chtura niskokaloryczna, potem MM,
ostatnio Atkins z ketozą na maxa i blada d.....:(

2. Data: 2003-11-22 19:13:43

Temat: Re: dylematek dietetyczny....
Od: Eulalka <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik starsza napisał:

> starsza, chtura niskokaloryczna, potem MM,
> ostatnio Atkins z ketozą na maxa i blada d.....:(

Wiesz co? Zakochaj się.... albo rozwiedź - mi to zawsze powoduje spadek
wagi o co najmniej 15 kg!

Eulalka z goopafką
aktualnie chudnie, ale sie nie rozwodzi ;)

3. Data: 2003-11-23 17:52:31

Od: "owrank" <owrank@no_spam.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "starsza" <s...@w...poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:bpoac6$lgp$1@news.onet.pl...
> [...]

> wyszło mi następująco:
> gruby jest gruby i ma za dużo cholesterolu
> zwłaszcza tego złego, bo wpiempsza węgle

no to może Cię zaskoczę ale ja mam nadwagę ponad 25 kg (otyłość narastająca
od dzieciństwa) i mam poprawny poziom cholesterolu, poprawny poziom cukru,
poprawny poziom hormonu związanego z tarczycą...

> [...]
> i wyszło mi tak:
> bez względu na to jak mało/dużo jesz osobno
> to brak ruchu i świeżego powietrza (tlenu?)

brak ruchu i świeżego na kazdego działa negatywnie, nie tylko na grubasów ;)

> jesli sie jest na diecie 1500 kac przez kilka lat
> i sie jednak tyje, to nie w żarciu leży przyczyna...
> szukam czynnika decydującego i kicha:(

dlaczego nie ? jeżeli 1500 kcal podczas gdy normalnie przecietnie powinno
byc 2500 kcal znaczy że zaburzasz pracę organizmu, bo nie dostarczacz mu
właściwej ilości 'paliwa'. Praktycznie żadna z wymienonych diet nie mówi że
masz jeść na 60% zapotrzebowania, tylko że masz nie jeść na 120%
zapotrzebowania (czyli np. 3000 kcal to za dużo) a najważniejszy jest dobór
produktów.
pozdrawiam.

4. Data: 2003-11-24 08:13:17

Od: "Iza Radac'" <i...@i...org> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> i wyszło mi tak:
> bez względu na to jak mało/dużo jesz osobno
> to brak ruchu i świeżego powietrza (tlenu?)

Czy przerabiałaś niskowęglową z cyklicznym ładowaniem węgli?
Dla wielu osób jest to sposob na podkręcenie pieca.

> albo:
> jesli sie jest na diecie 1500 kac przez kilka lat
> i sie jednak tyje, to nie w żarciu leży przyczyna...
> szukam czynnika decydującego i kicha:(

1500 kalorii - widać, Twój organizm ustabilizował metabolizm na tym poziomie
i tyle kalorii wystarcza mu, żeby trwać ;)
Ja widzę tylko jedno rozwiązanie: dieta plus ruch. Nie wymiguj się od tego
ostatniego :>
Kwadrans zadyszki rano, porządny szpacerek na wieczór (a i w każdej wolnej
chwili) i nie ma bata - musi działać.
Sama dieta to, wg mnie, za mało. Niektórym wystarczy sama dieta, a innym
nie. I tyle.

> starsza, chtura niskokaloryczna, potem MM,
> ostatnio Atkins z ketozą na maxa i blada d.....:(

Właśnie, właśnie....d*** ma być rumiana!

pozdr, Iza

5. Data: 2003-11-24 14:02:22

Od: "p...@c...poczta.onet.pl" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej!
> no to może Cię zaskoczę ale ja mam nadwagę ponad 25 kg (otyłość narastająca
> od dzieciństwa) i mam poprawny poziom cholesterolu, poprawny poziom cukru,
> poprawny poziom hormonu związanego z tarczycą...

Może Starszą zaskoczycz - mnie nie. Też mam. Wszystko tak samo: TCH ok, HDL/LDL
i te inne bajery, cukier w normie. No i jak sobie z tym radzisz?

> brak ruchu i świeżego na kazdego działa negatywnie, nie tylko na grubasów ;)

A może by tak..... spać? We śnie się traci na wadze, wydziela się hormon
wzrostu. W dodatku się nie je, może to jest rozwiązanie? ;-)))

Pozdrawiam
polny konik - inowatywny

6. Data: 2003-11-24 15:14:55

Od: "p...@c...poczta.onet.pl" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"starsza" <s...@w...poczta.onet.pl> napisała:
> po czytaniu grupy (...) wyszło mi następująco: gruby jest gruby (...)

Ale czy to nieprawda, że big is beautyfull?

> i ma za dużo cholesterolu zwłaszcza tego złego, bo wpiempsza węgle z tłuszczem

Niekoniecznie. Mam w zanadrzu historię dla wszystkich, którzy martwią się
wysokim cholesterolem. Pewien znany lekarz z mojego miasta (znajoma leczyła się
u niego, stąd znam tę historię) miał pacjenta z poziomem chol. 600 jednostek
(jak im tam było). Ten facet przyszedł kiedyś po zapas tabletek, bo jechał na
trzy miesiące do usa. Lekarz przykazał mu i przypomniał o przestrzeganiu diety.
Po trzech miesiącach facet wrócił z usa i cholesterol mu spadł na 300. Lekarz
własnym oczom nie wierzył, więc pyta, co facet w tym usa jadł. A facet mówi, że
hamburgery, frytki i majonez, i że popijał colą. Ale nie miał stresu, dużą
frajdę z pobytu i że to był urlop jego życia.
Morał z tej historyjki, że wysoki poziom cholesterol może być spowodowany
stresem. Co potwierdza fakt, że np. medytacja go obniża.

> bez względu na to jak mało/dużo jesz osobno to brak ruchu i świeżego
> powietrza (tlenu?) uniemożliwia chudnięcie....

Oraz niedobór białka w diecie (zakładając, że "podmiot" jest zdrowy :-P)

>albo: jesli sie jest na diecie 1500 kac przez kilka lat i sie jednak tyje, to
nie w żarciu leży przyczyna...
1500 kcal bez względu na wzrost, na ilość ruchu i na ilość stresu? Bez brania
pod uwagę, jaką kto ma przemianę materii i wydalanie? Przecież każdy człowiek
jest inny! Ja tyłam na 800 kcal, co nie znaczy, że tyłam na 2000. Przyczyna
leży raczej w tych "kilku latach"...

>szukam czynnika decydującego i kicha:(
A pijesz Ty wystarczająco wody?

>starsza
od kogo? Ode mnie?
pozdrowienia!
polny konik (47)

7. Data: 2003-11-24 21:28:01

Od: "Rukasu" <r...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

1. A jakie masz BMI?
2. W jaki sposób wyliczałeś kaloryczność swojej diety? Z jakich
tabel/poradników korzystałeś? Czy uwzględniałeś WSZYSTKO co "bierzesz do
buzi" (podjadanie, niektóre napoje, itp.)?
3. Jak długo stosowałeś każdą z wymienianych diet?
4. Czy w Twojej rodzinie występowały już przypadki "chronicznej otyłości"?
;-)
5. A jak do tej pory było u Ciebie z ruchem?

6. Tak czy siak więcej ruchu nie zaszkodzi. Ale bez przesady. 1,5 Mcal to
trochę mało, więc jak przegniesz to... Szpital w najlepszym razie. :-(
7. Prawdę mówiąc to zastanowiłbym się jednak nad zwiększeniem kaloryczności
diety do min. 1800 kcal, a najlepiej - zwł. jeśli zdecydujesz się na większą
aktywność fizyczną - do 2000 kcal. Oczywiście zależy to od Twoich cech
osobniczych, tzn. jeśli nie masz 1,5 *metra* to pewnie z powodzeniem
wystarczy Ci 1,5 Mcal... Ale jesteś facet, więc wątpię. Na dodatek organizm
odkłada czasem więcej tkanki tłuszczowej gdy jest "głodzony".
8. Zmierz sobie cholesterol. Być może jesteś jednym z tych szczęśliwców,
którzy nie mają się czego bać nawet pomimo swojej *względnej* otyłości.

Rukasu

8. Data: 2003-11-25 08:09:00

Od: "p...@c...poczta.onet.pl" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Rukasu, a komu Ty właściwie odpowiadasz? Bo jak mnie, to ja jestem tyż kobita.
A jak "Starszej" to ona też jest tyż.
Pozdrowienia
polny konik (samiczka czyli klacz)

9. Data: 2003-11-25 14:31:56

Od: "Rukasu" <r...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

> Rukasu, a komu Ty właściwie odpowiadasz?

Starszej.

> A jak "Starszej" to ona też jest tyż.

Przepraszam najmocniej. Ostatnio bywam mocno przemęczony i najwyraźniej płci
mi się poprzestawiały. :-(

Rukasu

10. Data: 2003-11-25 16:35:39

Od: "starsza" <s...@w...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Eulalka" <e...@w...pl> napisał

> Wiesz co? Zakochaj się.... albo rozwiedź - mi to zawsze powoduje spadek
> wagi o co najmniej 15 kg!

hehehehe....z tym musze poczekac do wiosny;)

starsza, chtura ekstrema uczuciowe to tylko
wiosną:)

to tylko test
Niski testosteron a problemy z wagą ?
Kalkulator IG do diety Montignaca