dyskopatia - rehabilitacja

1. Data: 2006-06-07 19:42:09

Temat: dyskopatia - rehabilitacja
Od: "Magrat" <m...@p...bez.spamu.gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

w Wielkanoc zaczęły boleć mnie nogi, na całej długości. Po serii
podstawowych badań lekarz ogólny wysłał mnie do neurologa, który stwierdził
dyskopatię lędźwiowo-krzyżową (ja to zrozumiałam tak, że dysk między kręgiem
krzyżowym a lędźwiowym się zepsuł, ale poprzez wzmocnienie mięśni da się to
jakoś odwrócić). Neurolog dał mi zestaw ćwiczeń i podziękował za wizytę.
Odkąd zaczęłam ćwiczyć boli mnie również dolny odcinek kręgosłupa. Dziś jest
apogeum bólu - nie mogę siedzieć, leżeć, stać... No i nie wiem co robić.
Podejrzewam, że przydałaby się jakaś rehabilitacja ale kompletnie nie wiem
do kogo się z tym zwrócić. Najchętniej rozpoczęłabym ją już teraz bo
kręgosłup i nogi bolą mnie niesamowicie. Czy możecie mi doradzić kogoś w
trójmieście, kto szybko i skutecznie zająby się moim kręgosłupem? Albo
chociaż doradźcie co dalej...

Marta

2. Data: 2006-06-07 19:48:34

Temat: Re: dyskopatia - rehabilitacja
Od: d...@i...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Pozdrawiam,
> Marta
>
> Przesyłam Ci namiar na pradziwego fachowca.
Centrum Medyczno-Rehabilitacyjne REVIMED
lek. med. Jacek Rafało
80-416 Gdańsk ul. Hallera 140
tel. (58) 763-10-44
Gdynia ul.3-maja 17/9
tel. (58) 661-42-91
Zycze powodzenia
dino

3. Data: 2006-06-07 20:08:52

Od: "Magrat" <m...@p...bez.spamu.gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <d...@i...pl> napisał w wiadomości
> Centrum Medyczno-Rehabilitacyjne REVIMED
> lek. med. Jacek Rafało
> 80-416 Gdańsk ul. Hallera 140
> tel. (58) 763-10-44
> Gdynia ul.3-maja 17/9
> tel. (58) 661-42-91
> Zycze powodzenia
> dino

Dziękuję, jutro sprawdzę!

Marta

4. Data: 2006-06-10 21:01:09

Od: "Karolina" <f...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> do kogo się z tym zwrócić. Najchętniej rozpoczęłabym ją już teraz bo
> kręgosłup i nogi bolą mnie niesamowicie.

Mysle, ze w takim przypdku jak Twoim (ostra rwa kulszowa czyli bol
spowodowany usiskiem nerwu kulszowego biegnacego wzdluz tylnej powierzchni
nogi od biodra do samej stopy) nalezaloby zaczac od fizykoterpaii, ktora
zlagodzilaby bole (krio, jonoforeza etc.) + jakies srodki przeciwbolowe
(najpiewniej z grupy NLPZ - niesteroidowych lekow przeciwzapalnych).
Dopiero jak ten najwiekszy bol minie mozna zaczac faktyczne cwiczenia. W
fazie takiego ostrego bolu cwiczenia chyba nie sa wskazane.

Drobniutkie ubytki w zębach
Morfina
Dieta na "odgazowanie"
Podwyzszone cisnienie i leki