Re: dyskutując z Golemanem "Nienawidzimy cię"

From: Jesus <n...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: dyskutując z Golemanem "Nienawidzimy cię"
Date: Mon, 17 Jan 2005 19:44:38 +0100

Użytkownik Duch napisał:
> He, czemu tak zalezy Ci zeby byc twardym, nieugietym?

Np. Gdy ludzie się kłócą, czasem jest tak że jedna osoba zmusza do
czegoś drugą osobę. Tamta druga mówi asertywnie nie, a ta zaczyna nagle
mu mówić, że się z nią kłóci. Ok, a co ma się podłożyć? Siadać jak ktoś
wrzeszczy siadaj? Widzisz ta osoba nie zauważyła tu, że to ona
rozpoczyna kłótnię.

Dlaczego mam myśleć, że nie mam prawa do asertywności?

Widzisz takie osoby tłumaczą to tym, że ja nie jestem ponad prawa ich
moralności. Otóż ja jako osoba jestem ponad wszelkie prawa ich
moralności, bo słucham się tylko swoich praw moralności.

Czy to znaczy, że mam w dupie ich prawa moralności? No pewnie, a co
nie mam prawa do tego?

Wg mojego prawa, mam prawo do mówienia tego, ale nie mam prawa do
zmuszania kogoś do czegoś. Nie mam też wpływu na to czy ktoś tak tego
nie odbierze.

Po prostu staram się być sprawiedliwy ;)

Ej, a czemu mam nie walić tak wprost na podwórku?
Nie mówię nikomu co moją robić w życiu prywatnym, ale też sobie nie
pozwalam gdy ktoś mi rozkazuje. W końcu jeśli nie masz prawa być takim
jakim zechcesz to kim będziesz Kretynem?

----
polecam stronkę
http://www.kretyn.com/